TCG skrev:
MrVain skrev:
Naeslund skrev:
Nu pratar jag om motorn som du sa ordagrant att den hade spikat. Det har den gjort antingen pga för högt ladd tryck i kombination med för lite bränsle.
Att den spikar har ingen som helst samband med att dom är dåligt byggda ifrån början.
Bmw har gjort 2 turbo modeller 2002 turbo. Den kom 1974. Och BMW 335i som kom 06 om man bortser ifrån deras turbodieslar. Det betyder att ALLA andra bensinmotorer dom har byggt är så kallade sugmotorer förutom dom dem i 2002 turbo och 335i.
En sugmotor måste ha högre komp för att ha nån ork överhuvud taget. Det betyder att om du sätter en turbo
på en sån så kommer topplocket spricka eller eventuelt att packningen går sönder.
Sen om det vore så lätt att få en volvo femma att hålla för 800 häst bara av att byta stakar... Mycket fantasi hästar där. "Samma med Audis femmor."
Klart som fan att det går att få många motorer på marknaden att hålla för mycket effekt OM man har kunskap.
Trimmar du en bmw/volvo/toyota/audi/ (eller vilket märke som helst) motor till 800 häst så kommer du garanterat få vara beredd på att skruva för det kommer aldrig att hålla i lägnden.Ja men nu pratar jag om bilen som var mappad av PPF å inte den snik konverterade... Den hade garanterat inte spikat.
Förövrigt har BMW gjort tre turbo modeller, du glömde 745..
Jag har kört en Audi S2a med 550hk på hjulen, de vill säga närmare 700hk i motorn (Bromspapper finns) den hade bara stakarna bytt i blocket, Annan topppackning, oportad topp, sug kammar. Orginal insug och orginal intercooler.
OCh jag vet av Volvo femmor som har närmare 700hk med inte allt för mycket gjort i blocket så de går.
Sen finns de supror å skylines med ännu mer effekt.. BMWs M20 motor pallar runt 500+ med orginal botten om man kompsänker, å även om man byter stakar med mera så har man istället problem med ventil vipporna.
Varför retar du upp dig på den sönderspikade snikonverterade bilen? Var ju en annan jag pratade om. Sen tycker jag att du ska gå in på PPF å läsa om alla som kör 400+ å se hur problemfritt dom går, för de är långt ifrån alla som gör det.Räknar jag fel eller menar du att det är 21,5% effektförlust i drivlinan på en S2?
Du räknar rätt, de är vad de flesta företag som bromsar Audi räknar på. mellan 21-25%