hjälp med 200sx s13

jackpack3
2 augusti 2008 · 71 Inlägg

Hej har nyss fått hem min första 200 idag smile , Det är lite småpill med den, men grejen är den att den ryker vit ur avgassröret när man gasar. Är det för att han drar vatten? topplockspackning? det är öppen dump på den, och jag har märkt att när jag drar på fullt och växlar så vill han inte varva vidare som vanligt efter åt direkt, utan det tar tid innan har börjar acca vidare, ¨känns som att det är pga dumpen släpper ut halva jävla luften som lmm har mätt upp. Kan det va det som är felet? jag har beställt återcirkulerand, ska motntera på den så fort som möjligt.


tack!!

LocKtar Herr
2 augusti 2008 · 1 722 Inlägg

jackpack3 skrev:
Hej har nyss fått hem min första 200 idag smile , Det är lite småpill med den, men grejen är den att den ryker vit ur avgassröret när man gasar. Är det för att han drar vatten? topplockspackning? det är öppen dump på den, och jag har märkt att när jag drar på fullt och växlar så vill han inte varva vidare som vanligt efter åt direkt, utan det tar tid innan har börjar acca vidare, ¨känns som att det är pga dumpen släpper ut halva jävla luften som lmm har mätt upp. Kan det va det som är felet? jag har beställt återcirkulerand, ska motntera på den så fort som möjligt.


tack!!

Låter som toppackningne har gått på din bil.. hur ser oljan ut? kolla oljelocket efter nån vit sörja.. har du det så är toppen förmodligen pajj! plana o byt o rengör! :>

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Rushman Evolution Garage
2 augusti 2008 · 1 299 Inlägg

turbohaveri

Sky´s the limit...
jackpack3
2 augusti 2008 · 71 Inlägg

kollade oljelocket och så, inga beläggningar eller något. Ska göra ett komptest hemma imorgon med biltemas komprovare. kollade expansionskärlet och den är på maxstrecket det var den också när ja körde hem bilen från göteborg, och det är 15mil hit så om den nu förbränner vatten så är det jävligt små mängder

Wanegardh Asgammal medlem.
2 augusti 2008 · 2 246 Inlägg

kolla impellern på turbon

jackpack3
5 augusti 2008 · 71 Inlägg

tjena, kollat impellerna idag, de såg inte fina ut, (vet inte hur de ska se ut ) men de hade liksom jack i sig, typ varenda en, och såg någon där som hade rätt stort jack (de ser ut som sågar) . Sen kännde jag lite på den och det känndes som att den rörde sig mycket mer än 1-2mm vertikalt, sen gick det röra den lite horisontellt liksom. :S tycker fan det borde vara gammle turbon som gett sig.


tack!

index
5 augusti 2008 · 658 Inlägg

Låter som turbon är rätt slut.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.
Anttila87
4 oktober 2008 · 14 Inlägg

är nya turbon slut me yikes ?
låter som att det bara är att riva ner allt och dona till det själv >.< ^^

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang