Superbowl

Lone Star
4 februari 2006 · 1 231 Inlägg

Japp imorgon smäller det! Eller ja, måndag natt ska man kanske säga. Men är det någon som följer detta?

Seattle möter ju Pittsburgh. Har satt mina pengar på Seattle.

Mitt projekt: Evo III
turbotompa fritidsprofessor
4 februari 2006 · 1 197 Inlägg

Fotboll å sånt skit å alla andra sporter (inte motorsport) e ju bara för idioter!!!

Bor granne med en fotbollsplan, brukar smyga bakom vedbon å skjuta tjutraketer på mupparna =P

OverBoosted AUTOBAHNRASER
4 februari 2006 · 3 804 Inlägg

turbotompa skrev:
Fotboll å sånt skit å alla andra sporter (inte motorsport) e ju bara för idioter!!!

Bor granne med en fotbollsplan, brukar smyga bakom vedbon å skjuta tjutraketer på mupparna =P

Haha skönaste big_smile Hockey är ok för mig men annars är jag inte alls sportintresserad enbart motorsport för hela slanten fotboll ogillar jag extremt mkt FLICK sport i mina ögon inge illa menat.. usa fotboll är väl lite tuffare många smällar där big_smile


Bmw osv..
Lone Star
4 februari 2006 · 1 231 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:

turbotompa skrev:
Fotboll å sånt skit å alla andra sporter (inte motorsport) e ju bara för idioter!!!

Bor granne med en fotbollsplan, brukar smyga bakom vedbon å skjuta tjutraketer på mupparna =P

Haha skönaste big_smile Hockey är ok för mig men annars är jag inte alls sportintresserad enbart motorsport för hela slanten fotboll ogillar jag extremt mkt FLICK sport i mina ögon inge illa menat.. usa fotboll är väl lite tuffare många smällar där big_smile

Håller med om fotboll, det gillar jag inte smile

Men det har ju inte det minsta med Amerikansk fotboll att göra, förrutom att båda är sporter.

Mitt projekt: Evo III
sveddan
5 februari 2006 · 1 453 Inlägg

Lone Star skrev:

UseDubbelTurbo skrev:

turbotompa skrev:
Fotboll å sånt skit å alla andra sporter (inte motorsport) e ju bara för idioter!!!

Bor granne med en fotbollsplan, brukar smyga bakom vedbon å skjuta tjutraketer på mupparna =P

Haha skönaste big_smile Hockey är ok för mig men annars är jag inte alls sportintresserad enbart motorsport för hela slanten fotboll ogillar jag extremt mkt FLICK sport i mina ögon inge illa menat.. usa fotboll är väl lite tuffare många smällar där big_smile

Håller med om fotboll, det gillar jag inte smile

Men det har ju inte det minsta med Amerikansk fotboll att göra, förrutom att båda är sporter.

Sänds inte matchen på tv i Sverige?

Lone Star
5 februari 2006 · 1 231 Inlägg

sveddan skrev:

Lone Star skrev:

UseDubbelTurbo skrev:

Haha skönaste big_smile Hockey är ok för mig men annars är jag inte alls sportintresserad enbart motorsport för hela slanten fotboll ogillar jag extremt mkt FLICK sport i mina ögon inge illa menat.. usa fotboll är väl lite tuffare många smällar där big_smile

Håller med om fotboll, det gillar jag inte smile

Men det har ju inte det minsta med Amerikansk fotboll att göra, förrutom att båda är sporter.

Sänds inte matchen på tv i Sverige?

Jo, viasat sport.

Mitt projekt: Evo III
Ghost_Face
5 februari 2006 · 517 Inlägg

amerikans fotboll är ju så värdelöst! Dom spelar i ca 30 sek till någon tappar "bollen" och sedan intar dom nya formationer och planerar i ca: 3min innan dom kan "teka" igen.

I och med att super bowl är direktsänt så är det reklam avbrott var 5:e minut p.g.a av alla sponsorer som ska synas, plus halvleks showerna som håller på i åratal.

Och för det andra, vafan kallas det fotboll för!? enda gångerna dom använder fötterna är när dom ska göra ett field goal, vilket förekommer väldigt sällan.
Sporten borde heta: Handboll med knuff eller något liknande.

GrebyAxel
5 februari 2006 · 524 Inlägg

Amerikansk fotboll e fan så ballt å se asså. Jag va på en match i USA. 126 000 pers på arenan,,,
Inte en fight, panik, ingen fylla eller våld. Va e de i Sverige? Typ 25 000 pers på en match eller å där blir de KAOS varje jävla gång...

Reglerna i Amerikansk fotboll e ju "lite" svårare å fatta men när man väl kan reglerna så e de faan så möe roligare å se på än svensk jävla fotboll...

MysdressLarry
5 februari 2006 · 212 Inlägg

GrebyAxel skrev:
svensk jävla fotboll...

men engelsk jävla fotboll är rätt roligt att se.. är det nå skildnad?

BMW 525d (2005)
THEBADGUY Gorgilus addictus
5 februari 2006 · 4 737 Inlägg

De händer att man följer de,,,, får se om man gör de i år

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Holme
5 februari 2006 · 1 417 Inlägg

Men visst är det väl så att hela jävla USA stannar när det är superbowl? Alla går hem och kollar på tv osv..?
Coolt att alla är så intresserade smile

Lone Star
5 februari 2006 · 1 231 Inlägg

Holme skrev:
Men visst är det väl så att hela jävla USA stannar när det är superbowl? Alla går hem och kollar på tv osv..?
Coolt att alla är så intresserade smile

Japp. Är just superbowl som är det speciella. Jag följer inte resten direkt.

Var inte heller så intresserad innan jag bodde i Usa, bodde i Houston för 2 år sedan när Houston var värd för Superbowl. Så man var ju tvungen att lära sig reglerna och följa det smile

Mitt projekt: Evo III
Lone Star
5 februari 2006 · 1 231 Inlägg

Lone Star skrev:

sveddan skrev:

Lone Star skrev:

Håller med om fotboll, det gillar jag inte smile

Men det har ju inte det minsta med Amerikansk fotboll att göra, förrutom att båda är sporter.

Sänds inte matchen på tv i Sverige?

Jo, viasat sport.

Såg nu att det visst var Ztv som sänder matchen live. Såg semifinalerna på viasatsport så tog för givet att de skulle sända live. Dock så sänder dom reprisen på måndag kväll.

ZTV som gäller alltså

Mitt projekt: Evo III
TCB
5 februari 2006 · 129 Inlägg

Jag sätter på steelers...tror nog the bus och ben fixar dehär big_smile jag spelar am fotboll själv förresten! världens roligaste sport ni ska bara veta...den som snackar skit borde testa de innan dom öppnar käften! helt underbart ojojoj

Lone Star
5 februari 2006 · 1 231 Inlägg

TCB skrev:
Jag sätter på steelers...tror nog the bus och ben fixar dehär big_smile jag spelar am fotboll själv förresten! världens roligaste sport ni ska bara veta...den som snackar skit borde testa de innan dom öppnar käften! helt underbart ojojoj

Gött smile

Själv har jag bettat på seattle men håller egentligen på texans. Gick ju inte så bra för dom dock ;( Men har ju bara spelat några år.

Mitt projekt: Evo III
soppatorsk
8 februari 2006 · 2 Inlägg

Holme skrev:
Men visst är det väl så att hela jävla USA stannar när det är superbowl? Alla går hem och kollar på tv osv..?
Coolt att alla är så intresserade smile

Ja det är ju som det var i Sverige förr, när stenmark åkte skidor. Då höll hela Sverige andan i nåra minuter.

Enligt morsan iaf smile

_Street_ 200sx Driver
8 februari 2006 · 366 Inlägg

Härlig match måste jag ju säga smile
Har själv varit och sett en match live, 49'ers vs. raiders riktigt kul sport smile
Skulle gärna prova själv om man var i lite bättre form big_smile haha

GO 49'ers ! big_smile

-=Nissan 200sx s13 =-
Lone Star
8 februari 2006 · 1 231 Inlägg

Ja det var en go match. Tycket dock inte att domaren var på topp tongue

Bodde i Houston när det var Superbowl där för 2 år sedan, så go texans! smile

Mitt projekt: Evo III
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang