Bränslemätare till 740

tosses USK:A
5 februari 2006 · 55 Inlägg

har en 740 av årsmodell 90 och bränslemätaren lever sitt egna liv tongue är det någon som vet vad felet är och vad man skall göra?

Mortcha Turbomissbrukare
5 februari 2006 · 62 Inlägg

tosses skrev:
har en 740 av årsmodell 90 och bränslemätaren lever sitt egna liv tongue är det någon som vet vad felet är och vad man skall göra?

Det finns lite fel på just 740 och tankmätarna.. hmm
Det kan vara mätaren i huset som e felande (mkt ovanligt)
Eller så har du en jordpunkt till tankarmaturen i tanken (halft vanligt)
Eller så har vi komme till det vanligaste felet.. På tankarmaturen i tanken så sitter nivågivaren och den brukar erja sönder vid vissa liter eller pajja helt och hållet.. om den lier sitt eget lilla liv så är det något utan dessa fel.. Du kan ju börja och mäta upp signalen bakom mätarhuset för att försöka lokalisera felet.. om du vill verkligen följa mina råd och mäta så kan jag tala om för dig vilka stift som du kan mäta på!

Ryskhårdporr- de e kärlek de... :P
tosses USK:A
5 februari 2006 · 55 Inlägg

okey... börjar då med att fråga vart denna givare sitter?

carawelle
6 februari 2006 · 460 Inlägg

tosses skrev:
har en 740 av årsmodell 90 och bränslemätaren lever sitt egna liv tongue är det någon som vet vad felet är och vad man skall göra?

Du kan söka på det här forumet efter tankmätare,där finns mycket bra läsning.
http://forum.740klubben.se/

badblack
6 februari 2006 · 40 Inlägg

armaturen är nog kasst det är ju orginal på 240 740 runt 90

Volvo v 70 (1999)
xBjorlingx
6 februari 2006 · 433 Inlägg

Är inte det standard ifrån fabrik med ofungerande soppamätare på 740? =P kan ju nästan tro d! Aldrig sett en som fungerat som den ska! 240 å 940 hör väl till ovanligheterna att dom inte funkar (vad jag har sett) men 740in är ju fan tvärtom! tongue

p@trioten Vårdare!
6 februari 2006 · 60 Inlägg

ok... vet nog felet men ska kolla lite..... när du står still så rör sej mätaren inte fram och till baks eller ?
och när du kör far den fram och tillbaks ?
och om du stannar så far den fram och tillbaks?
i sånna fall så byt ut mätaren (tank mätaren i instrumentet) då du gör det så kand du ju känna på pilen o dra den fram o tillbaks o då kommer du att känna att det knappt är något motstånd i mätaren. vilket det ska vara på den!

hade detta felet på min volvo! vet ej varför det blir så men böt ut den mätaren iaf o då funkade det.
MVH Christoffer Olofsson

Opel Power ''Fresh Thinking Better Cars''
tosses USK:A
6 februari 2006 · 55 Inlägg

okey... får prova å se smile har inte heller sett en enda 240/740 där tankmätaren stämmer. men min ska bli den första big_smile

Ullberg
6 februari 2006 · 154 Inlägg

På min 740 funkar soppamätarn kanon å den har gått 41000mil...smile

Nissan Is The Name, Primera GT Is The Game...
xBjorlingx
6 februari 2006 · 433 Inlägg

Ullberg skrev:
På min 740 funkar soppamätarn kanon å den har gått 41000mil...smile

Äh..besserwisser tongue

tosses USK:A
6 februari 2006 · 55 Inlägg

åhå wink då blir jag väl nr 2 då big_smile hehe

Sladdförti
6 februari 2006 · 8 Inlägg

på min kompis 740-90 funkar den prima! men den har bara gått 5800 med:P

frasse4
7 februari 2006 · 736 Inlägg

Tankmätarna på volvo är lite skumma... Jag förstår att volvo inte satt ut några siffror på mätaren tongue. Jag har tankat med mätaren på rött en gång och det var 18 liter i tanken. En gång körde jag mätaren ner UNDER det röda fältet och då var det 4 liter kvar. Så kan det vara 1/3 tank när man startar men 1/2 tank efter 10 minuter. Nåja den visar ju rätt i alla fall +/- 10 liter. Men det är en 240. Har nog aldrig åkt med en 740 med fungerande mätare tongue

Volvo 940 GL "Bob - Den högerstyrda" (1993)
tosses USK:A
7 februari 2006 · 55 Inlägg

hehe... ska iaf lämna in bilen på volvo imorron så får dom kolla upp vad felet är å fixa det smile köpte ju bilen i fredags så ja har ju en månads garanti wink ska lägga upp bilder på den så småning om smile

turbobenz Pankan
8 februari 2006 · 39 Inlägg

jag har också en 740 -90 som tankmätaren går upp och ner på! tongue vi kan väl bilda en klubb?? ha ha ha skämt åsido... big_smile

Allt lr inget..
Rak-apparater är bra, om man använder hyvel efteråt..
tosses USK:A
8 februari 2006 · 55 Inlägg

haha... hade in bilen på volvo idag och dom skulle ha typ 3000 för att byta mätaren. felet var att själva mätaren som sitter på instrumentbrädan är trasig, enligt dom så är det oftast det. hittade begagnade bränslemätare på blocket för 400 kr. kanske beställer en och fixar det själv smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang