Mindre baslåda till min orginal stereo.

Penshoon
14 augusti 2008 · 2 Inlägg

Skulle behöva lite hjälp av någon kunnig innom bilstereo.

Tycker min Audi orginal stereo (bose) är på tok för klent och eftersom födelsedag är på väg så skulle jag behöva tips på en mindre baslåda som ska få plats i bilen och inte ta upp för mycke av min minibaklucka.
En 3000 skulle jag nog kunna offra som en present till mig själv, finns det något i den prisklassen? (snälla be mig inte att söka eller googla för vad jag än hittar så har jag inte den blekaste aning om det e någon vidare produkt.)

Är det svårt att installera det sen? Har absolut ingen tidigare erfarenhet av bilstereo, kanske är bäst att annlita ett proffs? Vart hittar man en sån och vad kan en montering kosta? (kan ta mig överallt i sthlm norrort) Vill inte slita ut orginal stereon!

Hoppas nån e vaken big_smile

Honda S2000 (2000)
christofer_k Vorsprung durch Technik
14 augusti 2008 · 2 432 Inlägg

http://www.sony.se/product/ica-subwoofers/xs-aw200x försök hitta dig en sån  lite  och  låter väldigt bra:)  far hadde en sån i våran förra bmw e39 -02 man kände basen i ryggen smile
http://www.blocket.se/vi/17205385.htm?ca=11_s

Senast redigerat av christofer_k (14 augusti 2008)

Alpinabiturbo Kulan
14 augusti 2008 · 1 435 Inlägg

Den lådan christofer_k länkar till är aktiv, så det krävs inget externt slutsteg för att den ska poppa, den har ett inbyggt. Bara ström och signalkabel som krävs..

Senast redigerat av Alpinabiturbo (14 augusti 2008)

BMW 523ia "Aspensilver" (1996)
BMW 740ia "Aspensilver" (1997)
BMW 535D Touring "Carbonschwarz" (2006)
Beeenny
14 augusti 2008 · 982 Inlägg

är de lågnivå på original cdn då? bättre köpa separat bas/slutsteg istället för aktivlåda

Penshoon
14 augusti 2008 · 2 Inlägg

Beeenny skrev:
är de lågnivå på original cdn då? bättre köpa separat bas/slutsteg istället för aktivlåda

Va e fördelarna med en passiv bas och ett slutsteg istället för en aktiv bas bara? Tar väll mer plats?

Tack så mycket för svar big_smile

Honda S2000 (2000)
christofer_k Vorsprung durch Technik
14 augusti 2008 · 2 432 Inlägg

Penshoon skrev:

Beeenny skrev:
är de lågnivå på original cdn då? bättre köpa separat bas/slutsteg istället för aktivlåda

Va e fördelarna med en passiv bas och ett slutsteg istället för en aktiv bas bara? Tar väll mer plats?

Tack så mycket för svar big_smile

Jo de tar mer plats och den dära lådan  den tar knapt nå plats alls:) + att den passar ju in i din bil ;D

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang