Danmark attacker

Maizer
6 februari 2006 ·

Ja bara muslimer är det ju definitivt inte. Kolla bara genom århundradena, ingen muslim har orsakat så mycket död som Hitler, Stalin,Chruchill m.m.

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
6 februari 2006 · 1 852 Inlägg

MR2_Racing skrev:

Bullo skrev:

n0b0dy_ skrev:
Sånna tankar som du har även terorrister!! Tycker ja lukatar en svenska terrorist här!! du kanske e jehovas??

haha! där satt den!
det är det jag menar! exakt! vi framstår ju som terorrister i deras ögon och dom som terrorister i våra ögon!

Enda skillnaden är att dom utför terrorism, eller har jag fel?

så du menar att bush inte framstår som en terrorist som styr världens mäktigaste land när han säger att "god has given me a mission! and that is to exterminate all terrorism in the world"
alltså, gud har gett han ett "heligt" uppdrag och det är att utrota allt ont i världen.
är det inte så självmordsbombare resonerar?

detta är från ett toppmöte där han pratade direkt till alla världens stadsöverhuvud och intervjuer gjordes efter mötet med de som var där!

iaf jag skulle blitt skraj om jag bodde i mellanöstern helt oskyldig och hört detta...

edit: eller varför inte fängsla misstänkta terrorister utan bevis i flera år på guantanamobasen där dom blir torterade med de mest effektiva metoderna som finns?
på grund av att dom heter ahmed mustafa?!?!

btw nån som såg när några engelska hårdingar skulle hålla ut i 24 timmar med tortyr, hassan har ju gjort det i flera år!

Senast redigerat av Bullo (6 februari 2006)

man lever bara en gång så lev väl!
Foffis
6 februari 2006 · 676 Inlägg

jo men vad ska vi göra då? bara ta emot? "hoppsan där sprängdes en ambassad, jahapp. de va la trevligt..." jag menar inte att vi ska gå och terrorisera dom som terroriserar utan att vi ska sätta stop för terrorn. de e ju bara en tidsfråga innan dom kommer till oss oxå pga vi har trupper där nere som hjälper dom civila och dom som vill ha slut på krigandet... men men, vill ni att jag ska släppa de så gör jag de. vill inte starta bråk, de va inte de som var meninge... förlåt om jag har retat upp någon/några

Drönirettab
6 februari 2006 · 21 761 Inlägg

MR2_Racing skrev:
Det jag undrade var bara hur dom kan se oss som terrorister?

Har de gett sig sjutton på att tycka så, då gör de det. Oavsett hur konstigt det verkar.

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
6 februari 2006 · 1 852 Inlägg

Foffis skrev:
jo men vad ska vi göra då? bara ta emot? "hoppsan där sprängdes en ambassad, jahapp. de va la trevligt..." jag menar inte att vi ska gå och terrorisera dom som terroriserar utan att vi ska sätta stop för terrorn. de e ju bara en tidsfråga innan dom kommer till oss oxå pga vi har trupper där nere som hjälper dom civila och dom som vill ha slut på krigandet... men men, vill ni att jag ska släppa de så gör jag de. vill inte starta bråk, de va inte de som var meninge... förlåt om jag har retat upp någon/några

du har inte retat upp nån, i varje fall inte mig! (kul att diskutera bara wink ) men våld löser inte problemen, hört talas om "våld förder våld"? man kanske skulle satsa några miljoner dollar på denna forskning istället? (USA:s militär kostar många hundra gånger mer)

man lever bara en gång så lev väl!
Earons Servicetekniker
6 februari 2006 · 300 Inlägg

Bullo skrev:

MR2_Racing skrev:

Bullo skrev:

haha! där satt den!
det är det jag menar! exakt! vi framstår ju som terorrister i deras ögon och dom som terrorister i våra ögon!

Enda skillnaden är att dom utför terrorism, eller har jag fel?

så du menar att bush inte framstår som en terrorist som styr världens mäktigaste land när han säger att "god has given me a mission! and that is to exterminate all terrorism in the world"
alltså, gud har gett han ett "heligt" uppdrag och det är att utrota allt ont i världen.
är det inte så självmordsbombare resonerar?

detta är från ett toppmöte där han pratade direkt till alla världens stadsöverhuvud och intervjuer gjordes efter mötet med de som var där!

iaf jag skulle blitt skraj om jag bodde i mellanöstern helt oskyldig och hört detta...

edit: eller varför inte fängsla misstänkta terrorister utan bevis i flera år på guantanamobasen där dom blir torterade med de mest effektiva metoderna som finns?
på grund av att dom heter ahmed mustafa?!?!

btw nån som såg när några engelska hårdingar skulle hålla ut i 24 timmar med tortyr, hassan har ju gjort det i flera år!

Nu var det så att jag pratade om Sverige INTE USA.

Go hard or Go home!
Toyota MR2 GTI "Nightpatrol" (1991)
DasAuto
6 februari 2006 · 2 751 Inlägg

Men asså väst bomba ett land för "USA" trodde det fanns bomber är väll fan en terror handling de med

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
6 februari 2006 · 1 852 Inlägg

Drönirettab skrev:

MR2_Racing skrev:
Det jag undrade var bara hur dom kan se oss som terrorister?

Har de gett sig sjutton på att tycka så, då gör de det. Oavsett hur konstigt det verkar.

terrorister och terrorister, kalla det vad du vill... men bush dödade hur många som helst bara för att han trodde att det fanns massförstörelsevapen vilket det inte fanns.
frågan bör vara "vad är defenitionen av terrorism?" svarar du på det ska du nog se att många länder/stadsöverhuvuden i väst passar in på den beskrivningen... och oj vilken uppenbarelse du kommer få...

man lever bara en gång så lev väl!
Foffis
6 februari 2006 · 676 Inlägg

men bush är ett ganska bra exempel på Hitler, han vill ha väldigt mycket makt, visst. han har makt men har mindre än vad han egentligen tror. tror inte han skulle ha en suck om han förklara krig på ett EU land, då får han o göra kan jag ju säga

FugitivE BMW Power
6 februari 2006 · 2 362 Inlägg

fan tycker att vi kan sparka bort folk som t.ex. Laila Freivalds och sätta dit någon av dessa killar på deras platser big_smile go on! intressant att läsa.

Mvh Kevin

BMW, bogsering med wire :/
Foffis
6 februari 2006 · 676 Inlägg

Laila Freivalds är ju oxå en nöt i ett nötskal biland. men ibland kommer hon med vettiga förslag

DasAuto
6 februari 2006 · 2 751 Inlägg

je menar kolla bara på balkan usa har ju hur stor roll som helst på Eu mark som igentligen EU bårde sköta??? Inte nog me de så finns dom i Asien mellanöstern, okkuperad mark på Cuba!, afrika!!
Hade ryssland gjort samma sak och utökat sina militära trupper runt om i världen så hade de till 100% sett negativt av väst??
Hade kina gjort det så hade det vatt stora rubriker KOMMUNISMEN TAR ÖVER!!!


Ryssland när dom bobmade Tjetjenien som tillhörde ryssland dessutom, så fick dom en jävla massa

kritik och olika sanktioner och krav av väst!! men när usa bombar irak o afghanistan jugoslavien osv så pfft dom gjorde rätt!

Senast redigerat av n0b0dy_ (6 februari 2006)

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
6 februari 2006 · 1 852 Inlägg

Foffis skrev:
men bush är ett ganska bra exempel på Hitler, han vill ha väldigt mycket makt, visst. han har makt men har mindre än vad han egentligen tror. tror inte han skulle ha en suck om han förklara krig på ett EU land, då får han o göra kan jag ju säga

han skulle aldrig kunna förklara krig mot ett EU land både politiskt och ekonomiskt omöjligt för båda parter... och detta har jag aldrig menat heller... hehe, va menar du men "laila freivalds är ju oxå en nöt i ett nötskal ibland"? tongue kanske i skrivandets hast lyckats missformulera mig! nu ska jag iaf avsluta den här diskussionen för mig idag...  får se om man orkar imon:P

ha det gött! ses i mon kära garagare! tongue

man lever bara en gång så lev väl!
Isacsson_
6 februari 2006 · 186 Inlägg

Muslimerna bombar världen och kraschar flygplan utan att be om ursäkt.
Danmark ritar skämttekningar av en såkallad "profet" och blir hellynchade.
Det hat som väcktesi USA för att flera tusen människor dog i twintowers kan liknas med deras reaktion på en TECKNING!
vad är undantaget för dom? varför ska vi tycka synd om dom?

http://www.uriasposten.net/pics/JP-0110 … sterga.jpg
(för er som ej sett)

Senast redigerat av Isacsson_ (6 februari 2006)

Foffis
6 februari 2006 · 676 Inlägg

jo de e ju sant, men vad gör bush på balkan t.ex står han bara där och skalar potatis eller är han ute och plöjjer terrorister? när jag mena att han förklara krig så skulle de verkligen vara krig, mot t.ex tyskland eller något. han får reda på en sak som tyskarna gjorde under andra världskriget eller något och flippar ur och sänder en massa trupper dit föratt förstöra, DÅ får han att göra... för visst, USA har ett stort försvar, MEN dom är INTE överlägsna som många tror

Lindahl
6 februari 2006 · 8 Inlägg

Isacsson_ skrev:
Muslimerna bombar världen och kraschar flygplan utan att be om ursäkt.
Danmark ritar skämttekningar av en såkallad "profet" och blir hellynchade.
Det hat som väcktesi USA för att flera tusen människor dog i twintowers kan liknas med deras reaktion på en TECKNING!
vad är undantaget för dom? varför ska vi tycka synd om dom?

http://www.uriasposten.net/pics/JP-0110 … sterga.jpg
(för er som ej sett den)

Jo det är riktigt löjligt. Jag säger att det är religionens fel, nästan alla stora konflikter idag beror på religion. Man skyller på religion för att få mer makt m.m. Tror inte att muslimerna tar så mycket illa upp av den teckningen. Tror mer på att de vill ställa sig upp och tuffa till sig lite. För de som verkligen blivit krängta är de som demonstrerar lagligt. Men de som bränner abasader och flaggor vill nog bara bråka.

DasAuto
6 februari 2006 · 2 751 Inlägg

ja ja vet själv inte vad han gör där?? Han lär ju inte ens veta vart det lugger på kartan!

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Alex_halvordsson
6 februari 2006 · 657 Inlägg

Detta är inget hatiskt emot muslimer men kan säkert tolkas så...

Enligt min mening så är "religion grunden till allt ont"

Muslimerna kan ju bara inte var kloka i planeterna, ja menar... Där de flesta muslimer bor, i mellanöstern, det vore rena paradiset för dem om de inte vore sånna vildhjärnor. De har natur-resurser i överflöd och ett väderklimat som de flesta gärna skulle byta till sig, men nä då...

Vi ska följa ngn gammal bok som kallas för koranen å bomba allt å alla å bara bråka....

Fan, jävla jidder...

Profeten mohammed, pyts - använd era egna hjärnor istället!

Åsen att hetsa upp sig så för en karikatyr-teckning, vafan...  Skulle inte bry mig om det var min morsa å hela min släkt på sånna där teckningar...

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik
Chrysler Imperial "392 FirePower HEMI" (1957)
Volvo 240 (1988)
Stefan1973
7 februari 2006 · 305 Inlägg

ujujuj va många sidor text orka bara med de 3 första. smile

Hur som helst Religon har ALLTID varit människans sätt att kriga (att kriga i sin religons namn)  Ja det har ju funkat i årtusenden och kommer nog göra så ett bra tag till. 

Själva grejen med detta att karekatyrer ska skapa detta hysteri är otroligt.
solklart antidemokratiskt betende helt enkelt .

Sen blev det USA israel osv . Jo tack rena soppan . Usa pröjsar ju typ allt för israel .  konstigt land mest sand och grus . Mycket att slåss om?  .

Elda flaggor m.m  är väl snarare tradition i arabländer . nästan man kan tro det är en sed .

Orkar inte plöja detaljer  det har det gjorts rätt flitigt här ändå  men Israel är ett konstigt land med konstig regering (folkvald får ej glömmas) ja så är det sjukt redan från starten.

Araber är roliga dom med  muslimer kanske man ska säga  kriga kriga koranen osv osv osv .. 
Kan dom aldrig lägga ner ?   

Nepp Religon är bara Problem .  Bara läsa historia så fattar man det. 

smile

Johanromeo155 Såld på Italienare
7 februari 2006 · 579 Inlägg

Religion existerar för att människan är rädd för att dö.
Förstår inte hur en självständig tänkande människa kan tro på sådant hokus pokus.

Dock bara min lilla åsikt wink


Man ska inte förglömma att 1% av den muslimska befokningen utgör dryga 10 miljoner.
Och när man sätter det i proportion till hur många man ser på gatorna på nyheterna...
Det finns 1% inom den kristna världen som skulle reagera på samma sätt.
Så man ska akta sig för att dra alla över en kam.
Dock tycker jag att det är mer skrämmande att Syrien o Libanons regeringar struntar i att skydda utländska diplomater.

I länder där det inte existerar fri press och där ALLT! censureras är det inte så konstigt att människor reagerar med hat mot den danska regeringen.
De är övertygade om att den danska regeringen ligger bakom.

Summan av kardemumman: Danmark stå på er.
Man inte be om ursäkt för att man har en fri press!

Eller som Jyllands-Postens kulturredaktör uttryckte sig:
"-Att vi skulle be om ursäkt för publiceringen vore som om ett våldtäktsoffer skulle be om ursäkt för att hon har haft en för kort kjol på sig"

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang