Gasen hakar upp sig

Peppe90
17 augusti 2008 · 83 Inlägg

Hej. Jag har problem med min Golf 1,6 -99. Gasen hakar upp sig ibland när man kör. Den fastnar på mellan 2000-4000 varv. Sedan släpper den efter ett tag. Vad kan det vara för problem? Bilen har gått 8700 mil.

NxV ElectroRaggare
17 augusti 2008 · 883 Inlägg

Har du kollat gasvajern? (om det finns någon..)

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Moparboy440
17 augusti 2008 · 4 682 Inlägg

kan vara nått skumt me spjällägesgivaren.

Peppe90
17 augusti 2008 · 83 Inlägg

Har inte kollat den så noga. Jag undrar om det kan vara nåt med lmm? Bilen har slagit av några gånger när den stått på tomgång. Men jag undrar varför gasen hakar upp sig och varvar så högt ibland när man kör. Den släpper efter ett tag. Bilen går annars kanon bra. Någon som varit med om det här?

JUSTer
17 augusti 2008 · 451 Inlägg

Hade samma problem på min bil.. Golf 99 1.8

Det finns en Jord kabel som går från gasspjället, ner till grenrörs skyddet ungefär, sitter med en 10 mutter, lossa den och slipa ner med lite sandpapper och sedan skruva fast den igen..
Ser den för jävlig ut typ rostig osv, byt ut den..

detta ska lösa problemet!

Peppe90
17 augusti 2008 · 83 Inlägg

Tack för svaret JUSTer. Ska prova det och se om det löser problemet. Man får ju hoppas smile

Peppe90
17 augusti 2008 · 83 Inlägg

Var ute och kollade men hittade inte den. Hur ser kabeln ut och vart går den ifrån och vart är den jordad?

Peppe90
17 augusti 2008 · 83 Inlägg

Tror jag hittade rätt nu. Har rengjort det så får se om det ger resultat.

JUSTer
17 augusti 2008 · 451 Inlägg

Hoppas de går bra wink

Peppe90
17 augusti 2008 · 83 Inlägg

Menar du en jordfläta, platt järnkabel typ? Putsade och slipade lite med sandpapper där vart den är jordad nära grenrörs skyddet. Där vart den är fast där uppe rörde jag inte. Hoppas de var rätt;)

Peppe90
18 augusti 2008 · 83 Inlägg

Det funkade inte. Bilen började tokvarva idag igen. Det händer när jag trycker ner kopplingen. Jag sloig av bilen och den var svårstartad. Den startade sedan efter ett tag när jag inte höll ner kopplingen. Iriiterande fel sad

pampers138 Har alltid rätt!
18 augusti 2008 · 689 Inlägg

hmm, känner  igen de där.. antar att de e insprutare tongue  kolla spjäll givaren kanske.. annars e de väl nå vajsing me elen o de får du lurka ut själv haha tongue  (gillar inte el fel)

Livet är ett helvete, du är bjuden!
BMW 528 "BBS" (1983)
Peppe90
18 augusti 2008 · 83 Inlägg

Hur kollar man den och vart sitter den? Det är konstigt för bilen går som en klocka och ibland när man trycker ner kopplingen så börjar den tokvarva. När man slår av den och ska starta den igen så är den segstartad. Går annars som en klocka. Är det ingen som varit med om det här???

_Wallis_
18 augusti 2008 · 4 506 Inlägg

*Gör rent spjällhus. Brukar bli en kant av skit där som spjälet kan hugga lite i (Dock ej så mkt tycker ja)
*Spjällägesgivare
*Gasvaier

kan inte komma på mer nu. Men det är väll samma som de andra har sagt antar jag.

Kan du andas kan du dö.
Peppe90
18 augusti 2008 · 83 Inlägg

_Wallis_ skrev:
*Gör rent spjällhus. Brukar bli en kant av skit där som spjälet kan hugga lite i (Dock ej så mkt tycker ja)
*Spjällägesgivare
*Gasvaier

kan inte komma på mer nu. Men det är väll samma som de andra har sagt antar jag.

Tack för svar. Jag ska testa det nån dag när jag har tid.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang