Söker "personal" och tips angående att starta tuning-företag

Carljor
19 augusti 2008 · 80 Inlägg

Till att börja med, så vet jag inte riktigt var det skall ämnet skall ligga, men eftersom det är inom företags sektorn så chansar jag här.

Jag har länge gått och funderat på att starta företag, inom den automotivasektorn, rent ut sagt; ett slags "tuning" företag, fast med audio och video, dvs baslådor, dörrsidor ALLT som har med interör att göra. Lite som pimpmyride, fast inte lika vulgärt.

Kan väl säga att jag hade liknande företag i Warszawa, Polen, när jag var bosatt där. Det gick väldigt bra, eftersom efterfrågan var stor, nästan allt för stor. Där kommer mina frågor.

Är efterfrågan lika stor i sverige?

Det blev väldigt stessigt under de månaderna företaget var aktivt i Polen, då det var jag och en polare som drev det.

Så nästa fråga, och största; var hittar man personal?

Så detta är nästan som en arbetsannons, då jag har lokal och verktyg.

PM ifall ni har tips eller frågor,

Mvh Carl

Dryga komentarer och däcksparkare undanbedes;)

Senast redigerat av Carljor (19 augusti 2008)

_Wallis_
19 augusti 2008 · 4 506 Inlägg

Här har du en kille!

Arbetslös sedan ifredags.
Ny utbildad mekaniker med glöd för icke orginal..

Ta inte min bil som CV för har inte pengar att fixa ngt extrodinärt med den nu.
Eftersom jag är såpas nyutbilldad har jag ej hunnit spara så mkt cash än.

Kan du andas kan du dö.
Ksj
19 augusti 2008 · 1 217 Inlägg

Snackar vi svart eller vitt? Hur är det med försäkringar mm?

Saab 900 "2.1an" (1992)
Carljor
19 augusti 2008 · 80 Inlägg

Det är en fråga jag får tackla när jag har bestämt mig hur det blir, men förhoppnings vis blir det vitt.
Som jag skrev till wallis i ett pm, om det startar, vilket det förhoppningsvis kommer att göra är det inom en månad.

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
19 augusti 2008 · 3 404 Inlägg

Tror nog det kan gå vägen även här. Många vill ha någonting speciellt men man kan inte ens byta olja eller stift...

Mekaniker, snickare och elektriker finns det gott om, sen får du väll kanske utbilda lite själv...

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
evilaudio
19 augusti 2008 · 16 195 Inlägg

efterfrågan i sverige e hög men INGEN vill ju betala för de..  folk som har gott om pengar köper sig en fet porsche,lambo elle ferarri dom lägger inte ner en massa pengar på å bygga om "skitbilar".

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Carljor
19 augusti 2008 · 80 Inlägg

Jo det är så det är, men det är är vad skall man kalla det, en slags marknad undersökning, för att kolla ifall efterfrågan och personalmöjligheterna, det hade varit skönt att få ut kanske 4-6 bilar i månaden istället för 1(helt beroende på design, installation osv) med mer personal.

Carljor
19 augusti 2008 · 80 Inlägg

evilaudio skrev:
efterfrågan i sverige e hög men INGEN vill ju betala för de..  folk som har gott om pengar köper sig en fet porsche,lambo elle ferarri dom lägger inte ner en massa pengar på å bygga om "skitbilar".

Det är sant, men även det har jag haft med i hjärnkontoret, tro mig detta är inget jag har tänkt ut på en halvtimma. Men hur jag ahr tänkt att lösa det, är inget jag tar här.

keffy89 Saab
19 augusti 2008 · 344 Inlägg

Här har du en till personal wink Hur har du tänk att man ska jobba? i en butik eller över nätet, som en webshop eller  hur har du tänkt dig ?

evilaudio
19 augusti 2008 · 16 195 Inlägg

Carljor skrev:

evilaudio skrev:
efterfrågan i sverige e hög men INGEN vill ju betala för de..  folk som har gott om pengar köper sig en fet porsche,lambo elle ferarri dom lägger inte ner en massa pengar på å bygga om "skitbilar".

Det är sant, men även det har jag haft med i hjärnkontoret, tro mig detta är inget jag har tänkt ut på en halvtimma. Men hur jag ahr tänkt att lösa det, är inget jag tar här.

folk e för snåla...wink

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Carljor
19 augusti 2008 · 80 Inlägg

keffy89 skrev:
Här har du en till personal wink Hur har du tänk att man ska jobba? i en butik eller över nätet, som en webshop eller  hur har du tänkt dig ?

nja alltså, det skall ju BYGGAS lådor osv, inga pre-fab fyrkantslådor, utan vi snackar custom. Och butik är väl på lång sikt, det får ju börjas med annosering, så folk får upp ögonen för företaget, men jag har som sagt en lokal att jobba i, och verktyg. och vill man beställa får det till början bli genom mig, via diverse möten om vilken nivå desingen kunden har tänkt sig osv.

Har ni fler frågor är det bara att ställa dem, antingen här eller via PM.

Carljor
19 augusti 2008 · 80 Inlägg

evilaudio skrev:

Carljor skrev:

evilaudio skrev:
efterfrågan i sverige e hög men INGEN vill ju betala för de..  folk som har gott om pengar köper sig en fet porsche,lambo elle ferarri dom lägger inte ner en massa pengar på å bygga om "skitbilar".

Det är sant, men även det har jag haft med i hjärnkontoret, tro mig detta är inget jag har tänkt ut på en halvtimma. Men hur jag ahr tänkt att lösa det, är inget jag tar här.

folk e för snåla...wink

Jag vet, men jag har en plan;)

evilaudio
19 augusti 2008 · 16 195 Inlägg

Carljor skrev:

evilaudio skrev:

Carljor skrev:

Det är sant, men även det har jag haft med i hjärnkontoret, tro mig detta är inget jag har tänkt ut på en halvtimma. Men hur jag ahr tänkt att lösa det, är inget jag tar här.

folk e för snåla...wink

Jag vet, men jag har en plan;)

lycka till, har haft den tanken själv mång ggr å öppna eget å hålla på me customstereobyggen men de såååå tokigt mycke pengar om man ska börja ta betalt per timme.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
19 augusti 2008 · 5 042 Inlägg

evilaudio skrev:

Carljor skrev:

evilaudio skrev:

folk e för snåla...wink

Jag vet, men jag har en plan;)

lycka till, har haft den tanken själv mång ggr å öppna eget å hålla på me customstereobyggen men de såååå tokigt mycke pengar om man ska börja ta betalt per timme.

Jaa men hade jag haft pengarna så hade jag utan problem inte nekat att få min bil som din Chevelle wink

C H E V R O L E T <3
_Wallis_
19 augusti 2008 · 4 506 Inlägg

evilaudio skrev:

Carljor skrev:

evilaudio skrev:

folk e för snåla...wink

Jag vet, men jag har en plan;)

lycka till, har haft den tanken själv mång ggr å öppna eget å hålla på me customstereobyggen men de såååå tokigt mycke pengar om man ska börja ta betalt per timme.

Evil lyssnar du inte? Sickan har en plaaaaaaaaaaan wink hehe

Kan du andas kan du dö.
Carljor
19 augusti 2008 · 80 Inlägg

Jo sant, men vi får se hur det går. Antigen går det eller så går det inte;) Det blir som ett slags hobbyföretag som jag vill att det skall gå bra för, har ingen aning om vad jag skall syssla med under hösten, så istället för att norpa ett budbilsjobb tänkte jag försöka med detta istället.


EDIT: SJUKT bra bygge med chevellen!

Senast redigerat av Carljor (19 augusti 2008)

evilaudio
19 augusti 2008 · 16 195 Inlägg

_Wallis_ skrev:

evilaudio skrev:

Carljor skrev:

Jag vet, men jag har en plan;)

lycka till, har haft den tanken själv mång ggr å öppna eget å hålla på me customstereobyggen men de såååå tokigt mycke pengar om man ska börja ta betalt per timme.

Evil lyssnar du inte? Sickan har en plaaaaaaaaaaan wink hehe

jo ja läser va han skriver, men efter att ha hållit på me stereo å div bilombyggnader i snart 13 år så vet ja hur folk funkar.

dom ska ha ALLT men de får inte kosta nåt.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
_Wallis_
19 augusti 2008 · 4 506 Inlägg

evilaudio skrev:

_Wallis_ skrev:

evilaudio skrev:

lycka till, har haft den tanken själv mång ggr å öppna eget å hålla på me customstereobyggen men de såååå tokigt mycke pengar om man ska börja ta betalt per timme.

Evil lyssnar du inte? Sickan har en plaaaaaaaaaaan wink hehe

jo ja läser va han skriver, men efter att ha hållit på me stereo å div bilombyggnader i snart 13 år så vet ja hur folk funkar.

dom ska ha ALLT men de får inte kosta nåt.

Förstår förstår! Ingen tvivel på din kunskap innom ämmnet, blev så jönnsonligan sugen bara big_smile haha
Har ju sett dina byggen Live och vet att du kan din sak, Säkerligen kundbiten med.

Det är som med allt annat, Folk vill ha men vill ej ge.

Kan du andas kan du dö.
evilaudio
19 augusti 2008 · 16 195 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:

evilaudio skrev:

Carljor skrev:

Jag vet, men jag har en plan;)

lycka till, har haft den tanken själv mång ggr å öppna eget å hålla på me customstereobyggen men de såååå tokigt mycke pengar om man ska börja ta betalt per timme.

Jaa men hade jag haft pengarna så hade jag utan problem inte nekat att få min bil som din Chevelle wink

me tanke på att alla stereosaker i chevan kostar runt 150.000 UTAN montering så tror ja ingen vill betala de.  wink

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Carljor
19 augusti 2008 · 80 Inlägg

evilaudio skrev:

Children-Of-Bodom skrev:

evilaudio skrev:

lycka till, har haft den tanken själv mång ggr å öppna eget å hålla på me customstereobyggen men de såååå tokigt mycke pengar om man ska börja ta betalt per timme.

Jaa men hade jag haft pengarna så hade jag utan problem inte nekat att få min bil som din Chevelle wink

me tanke på att alla stereosaker i chevan kostar runt 150.000 UTAN montering så tror ja ingen vill betala de.  wink

HAHA ooohja, men det gäller att hitta rätt "idiot" som vill slänga in 150k;) men sen skall det väl inte riktas in så grovt, men kommer en kille med för mycket pengar skall jag nog fixa det åt han haha.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang