Söker "personal" och tips angående att starta tuning-företag

qpon
22 augusti 2008 · 322 Inlägg

hmm, kanske å se till att du syns ute bland folk med dina byggen,
ser till att folk ser vad du kan göra, vilka grejer du jobbar med.

kanske å prova sälja lite först och medans du säljer så monterar du...

och kanske inte börja med att sälja storsäljarna från Polen som inte syns här alls,
de flesta som bygger om sina bilar/vill ha sina bilar ombyggda är märkesbögar wink

med den här topicen så har du skapat ett någorlunda intresse inte bara bland potientiella "personal" utan kunder också, ladda upp då några bilder på dina skapelser så att folk inte skarattar åt dig och din plan wink

good luck!

Senast redigerat av qpon (22 augusti 2008)

Toyota Corolla "fat squirrel" (1993)
Lexus IS-F "Catbus" (2008)
Carljor
23 augusti 2008 · 80 Inlägg

qpon skrev:
hmm, kanske å se till att du syns ute bland folk med dina byggen,
ser till att folk ser vad du kan göra, vilka grejer du jobbar med.

kanske å prova sälja lite först och medans du säljer så monterar du...

och kanske inte börja med att sälja storsäljarna från Polen som inte syns här alls,
de flesta som bygger om sina bilar/vill ha sina bilar ombyggda är märkesbögar wink

med den här topicen så har du skapat ett någorlunda intresse inte bara bland potientiella "personal" utan kunder också, ladda upp då några bilder på dina skapelser så att folk inte skarattar åt dig och din plan wink

good luck!

Självklart skall jag synas! Fatta inte riktígt vad du menar med att folk är märkesbögar? du menar högtalaremärket osv? Jag tog en chansning och testade "Lanzar", ett amerikanskt märke och de 2 12" pumpar BRA!smile Om det var det du menade,

Och bilder skall komma.


För övrigt så avgörs det på måndag ifall jag kommer ha tid med det eller inte, så vi får hoppas:)

Carljor
8 september 2008 · 80 Inlägg

Ja ha, eftersom det itne har varit så mycket aktivitet itråden(satanskassörsskrivbord) så tänkte jag säga att jag kom in på den skolan jag hade sökt in till halvhjärtat, och är från mina föräldrars sida tvingad till att börja plugga.( Kanske senare i höst och under våren man kanske kan få igång något

Men, är det någon i gbg trakten som vill ha, antignen lite hjälp eller bara en garageplats så finns det mot en lite mindre peng:) 

Maila bara till mig  carljorning@hotmail.com

Mvh

m_ster Avstängd
9 september 2008 · 122 Inlägg

ska själv starta eventuellt ett litet företag tillsammans med en kompis.. vi ska göra lite mer än bara tuning.. vi ska även göra reperationer på bilar, byta inredningar i bilar och lite mer...
sen så kommer vi till detta med basbyggegrejer, jag har redan sammarbete med en som säljer billjud och hemmabio dagligen och han kommer att skicka alla hans kunder som vill ha installerat baslådor, stereo å sånt till oss! Plastning är också en sak vi kommer att ta åt oss, själv har man ju tillgång till den norska marknaden då man bor i västra värmland så vi ser mer möjligheter där! Fast göteborg är ju heller inte så långt ifrån norge! Jag vet iaf att det vi ska starta kommer att gå si så där i början men senare när folk har hört om oss så kommer det allt:)

Så ja tycker du ska satsa lite men få bara med dig en extra man och börja endast under helgerna till att börja med smile du har mig på msn om du vill diskutera mer smile tombo_power@hotmail.com

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang