Högtalarpaket i VW Golf för nybörjare.

sAjjk
20 augusti 2008 · 12 Inlägg

heej, smile

ja ska snart få en Golf GTI. lol
Har funderat på att sätta lite bas högtalare i Bagage uttrymet cool och ja skulle behöva lite hjälp.. Ja är nybörjare på sånna här saker :$

Först å främst vad ska man köpa för högtalare och förstärkare och sladdar och sånt (vill ha Riktigt Sköööööönt bas och bra ljud kvallite) har ni nårå förslag ? big_smile snälla kom upp me nårå wink

För tillfället så bor ja i Finland, pengar som ja kan lägga ner är runt 400€ ( ca 4000 kr ) roll

Om nån har typ bild på hur ni har det så skulle ja vilja gärna se och få en aning hur man kan ha de tonguebig_smile

Ska man bygga sina egna lådor eller ska man köpa dem ? vilket som går för mig men vill ha de smartaste och bästa valet. Så utt me språket big_smile

Jag har tänkt att ha typ 2 Förstärkare ( en på höger och en på vänster och skruva fast dom på nått sett xD ) sen högtalare TYP åvanför föstarkarna.

Mvh
sAjjk

Senast redigerat av sAjjk (20 augusti 2008)

A.C.A.B - The Word Police Hate !
Ge Mig Min Golf GTI 03:a !!!
Ford - Fordrar Odentlig Reperation Dagligen !
ShyGuy RM-operatör
20 augusti 2008 · 667 Inlägg

Först ska du ge dig själv en örfil för dålig rubrik=)

Bygga låda själv har många fördelar, du kan anpassa längd-bredd-höjd efter bilen, och basen.
Har man inga jättekrav så är färdigbyggd smidigast=)

Kan du ge exempel på en finsk webbutik, gärna svensk-språkig, så kan vi plocka tips därifrån.
Att ta svenska butiker är nog lite dyrt fraktmässigt=)


Fast Rockford Fosgate, Pioneer, DLS, DD och såklart ert inhemska märke SPL Dynamics är bra saker.  Deras saker ska du inte bli missnöjd med.

Senast redigerat av ShyGuy (20 augusti 2008)

andreas_gbg_
20 augusti 2008 · 1 634 Inlägg

Blir svårt att få skönt ljud för 4000kr om du skall ha allt det.

Mitt förslag är, DLS CA31 (3-kanals slutsteg) 2340kr. Dls RW10" (10" bas) 1350kr. Sedan ett framsystem på det och kablar, lådmaterial etc.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
sAjjk
20 augusti 2008 · 12 Inlägg

ShyGuy skrev:
Först ska du ge dig själv en örfil för dålig rubrik=)

Bygga låda själv har många fördelar, du kan anpassa längd-bredd-höjd efter bilen, och basen.
Har man inga jättekrav så är färdigbyggd smidigast=)

Kan du ge exempel på en finsk webbutik, gärna svensk-språkig, så kan vi plocka tips därifrån.
Att ta svenska butiker är nog lite dyrt fraktmässigt=)


Fast Rockford Fosgate, Pioneer, DLS, DD och såklart ert inhemska märke SPL Dynamics är bra saker.  Deras saker ska du inte bli missnöjd med.

HAHA !! taaack big_smile
okej okej, men assåå ja har eller min mamma har ju kvar våran lägenhet i sweedeen xD så ja ska ju beställaa och åkå ditt, chilla me kompisar ett par dar sen tillbaka igen big_smile

men är färdigbyggd mycke dyrare  ? 
för om man bygger själv så kan de bli förfäligt fuult mee xD men ja tror ja ska köpa en färdigbyggd, de blir ju endå ganska bra ljud eller ?

kan du typ ge mig en langa över en sida me bra högtalare och bas och sånt shaaiit smile cissa nått som du skulle föresöå att ja skulle köpa big_smile

vilka grejer måste man kööpa ? smile fär ja vill typ ha 2 Föstärkare ( eller räcker de med en ? va blir de för skilnad om man har 2 ?) sen typ ja vet inte riktigt hur många högtalare man ska, va tycker du ? ja vill ha bra bas endå och ljud kvalitee

Mvh
sAjjk

Senast redigerat av sAjjk (20 augusti 2008)

A.C.A.B - The Word Police Hate !
Ge Mig Min Golf GTI 03:a !!!
Ford - Fordrar Odentlig Reperation Dagligen !
Bus_oland v70 glt & 855 tdi
20 augusti 2008 · 18 Inlägg

kolla bilderna på min bil, ja har ljud ifrån BOSS AUDIO SYSTEM.
väldigt bra ljud till låg peng kolla in sbml.se

sAjjk
20 augusti 2008 · 12 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:
Blir svårt att få skönt ljud för 4000kr om du skall ha allt det.

Mitt förslag är, DLS CA31 (3-kanals slutsteg) 2340kr. Dls RW10" (10" bas) 1350kr. Sedan ett framsystem på det och kablar, lådmaterial etc.

Mvh Andreas

Okej okej, men pengar kan man  ju skaffa mer wink men hur mycke kostar de att få ganska bra ljud o bas då ?

kan du langa en sida vart dom grejerna finns smile

Mvh
sAjjk

Senast redigerat av sAjjk (20 augusti 2008)

A.C.A.B - The Word Police Hate !
Ge Mig Min Golf GTI 03:a !!!
Ford - Fordrar Odentlig Reperation Dagligen !
sAjjk
20 augusti 2008 · 12 Inlägg

Bus_oland skrev:
kolla bilderna på min bil, ja har ljud ifrån BOSS AUDIO SYSTEM.
väldigt bra ljud till låg peng kolla in sbml.se

big_smile hur mycke gick de på ? asså alltihoppa? smile
snyyygga dom va smile köpte du dom i den sidan ? hittar inte dom :p elelr vet inte vart dom är tongue

A.C.A.B - The Word Police Hate !
Ge Mig Min Golf GTI 03:a !!!
Ford - Fordrar Odentlig Reperation Dagligen !
andreas_gbg_
20 augusti 2008 · 1 634 Inlägg

www.nardik.se

Den basen jag skrev är riktigt bra, passar utmärkt med steget som är prisvärt. Asså det är småpengar du vill handla för, så i bästa fall får du "prisvärda" prylar, med undantag för basen, för den är RIKTIGT bra, kunde lika gärnat kostat det 3 dubbla.

Vill du ha riktigt BRA prylar så räkna runt 5000kr per slutsteg, helst 2 eller 3 st, stereo för 5-10.000kr, högtalare för 5-10.000kr, osv.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
sAjjk
20 augusti 2008 · 12 Inlägg

okej okej, vad är det för skillnad på RW10 och RW12 ?

Vet du om BOSS AUDIO SYSTEM är bra ? dom e skiit snygga tycker ja smile

A.C.A.B - The Word Police Hate !
Ge Mig Min Golf GTI 03:a !!!
Ford - Fordrar Odentlig Reperation Dagligen !
ShyGuy RM-operatör
21 augusti 2008 · 667 Inlägg

sAjjk skrev:

ShyGuy skrev:
Först ska du ge dig själv en örfil för dålig rubrik=)

Bygga låda själv har många fördelar, du kan anpassa längd-bredd-höjd efter bilen, och basen.
Har man inga jättekrav så är färdigbyggd smidigast=)

Kan du ge exempel på en finsk webbutik, gärna svensk-språkig, så kan vi plocka tips därifrån.
Att ta svenska butiker är nog lite dyrt fraktmässigt=)


Fast Rockford Fosgate, Pioneer, DLS, DD och såklart ert inhemska märke SPL Dynamics är bra saker.  Deras saker ska du inte bli missnöjd med.

HAHA !! taaack big_smile
okej okej, men assåå ja har eller min mamma har ju kvar våran lägenhet i sweedeen xD så ja ska ju beställaa och åkå ditt, chilla me kompisar ett par dar sen tillbaka igen big_smile

men är färdigbyggd mycke dyrare  ? 
för om man bygger själv så kan de bli förfäligt fuult mee xD men ja tror ja ska köpa en färdigbyggd, de blir ju endå ganska bra ljud eller ?


kan du typ ge mig en langa över en sida me bra högtalare och bas och sånt shaaiit smile cissa nått som du skulle föresöå att ja skulle köpa big_smile

vilka grejer måste man kööpa ? smile fär ja vill typ ha 2 Föstärkare ( eller räcker de med en ? va blir de för skilnad om man har 2 ?) sen typ ja vet inte riktigt hur många högtalare man ska, va tycker du ? ja vill ha bra bas endå och ljud kvalitee

Mvh
sAjjk

Ja men dåsåsmile
Då tycker jag att du ska gå in på BRL, och så skaffar du dig följande;

900ALPHAX1600M212   
2st 12" i låda, samt steg            2298:-

900ALPHA62X
6,5-kit, ta 2st                  798:-/st

91025010
2,5kvm kabel, 10m, ta 2st        158:-/st

910PP3
Kabelpaket, upp till 50amp        548:-

910PP2
Kabelpaket, upp till 30amp        448:-

900ALPHAX4100
Slutsteg, 4x80wrms                  1798:-

910AR60505M
0,5m lågninvå        98:-

140CDE9874RB
Alpine Huvudenhet                   1898:-



Summa; Ca 9000:-

Dock är det här bara ett förslag från mig, du kommer aldrig att få alla här på forumet att förelså samma sak, lika lätt som att försätta berg=)

FL3JM Inga konstigheter
21 augusti 2008 · 2 064 Inlägg

En fet Rockford Fossgate 15" ur Power-serien och lämpligt steg samt låda, då har du iaf bas så plåten på bilen buktar ordentligt. smile

ShyGuy RM-operatör
21 augusti 2008 · 667 Inlägg

sAjjk skrev:
okej okej, vad är det för skillnad på RW10 och RW12 ?

Vet du om BOSS AUDIO SYSTEM är bra ? dom e skiit snygga tycker ja smile

Boss är bra saker=)
Och skilnaden är 10" resp. 12" )=

ShyGuy RM-operatör
21 augusti 2008 · 667 Inlägg

FL3JM skrev:
En fet Rockford Fossgate 15" ur Power-serien och lämpligt steg samt låda, då har du iaf bas så plåten på bilen buktar ordentligt. smile

Lura inte i Pekka några dumheter nu va;)

EDIT:Stavfel

Senast redigerat av ShyGuy (21 augusti 2008)

Nexius
21 augusti 2008 · 414 Inlägg

jag kan rekomendera Mutant bassarna
har själv 2st mutant 10" i min lilla bil och dom trycker på rätt så bra
kan få rätt bra priser på mutant bassarna och stegen

Saab 9-5 Vector SportCombi BioPower 2.0t
Sandvik
21 augusti 2008 · 547 Inlägg

Ifall du vill kolla på Mutants grejjer så finns ju det Finlandssvenska företaget TMstyling.fi
(Har äver Kicker och Dragster).

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"
Danda
21 augusti 2008 · 6 Inlägg

I Finland finns det (enligt mig) två bra "billjudsförsäljare" www.powerset.fi och www.autostudio.fi
Själv köpte jag ett sådant paket till min bil och får säga att jag blev riktit nöjd wink ----> http://www.autostudio.fi/product_info.p … ts_id=6848

sAjjk
23 augusti 2008 · 12 Inlägg

tack tack för alla svar smile men ja vill veta hur mycke BOSS AUDIO SYSTEM kostar smile

Mvh
sAjjk cool

Senast redigerat av sAjjk (23 augusti 2008)

A.C.A.B - The Word Police Hate !
Ge Mig Min Golf GTI 03:a !!!
Ford - Fordrar Odentlig Reperation Dagligen !
Kornz Solfilmsmontör
23 augusti 2008 · 947 Inlägg

Om du har planer på att bygga ett ordentligt ljud i framtiden kanske så föreslår jag att du börjar med att byta huvudenhet (cd spelaren) om du inte redan har en ordentlig med lågnivå utgångar och så. Angående bas val så tror jag bara det är du själv som kan sätta fingret på vad som är bra och vad som är mindre bra. Lättast är om du har någon butik du kan åka ut till så kan du provlyssna på sakerna för du vinner inte så mycket på att alla lägger fram en massa förslag, för du får ändå ingen riktig uppfattning om sakerna låter bra eller ej.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
gagob
23 augusti 2008 · 29 Inlägg

Jag plockade ihop ett mds paket vilket jag vart riktgit nöjd med smile

Volvo 740 (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang