Bor ni hemma eller själva?

Mortalis VW-nörd?
28 augusti 2008 · 4 332 Inlägg

NiclasT skrev:

Bjork skrev:
Alla som har flyttat..hur mkt hade ni på fickan vid flytt å hur mkt spenderades på IKEA?
Skulle va lite kul att veta nu när ja flyttar...räknar med ett lååååångt kvitto på IKEA big_smile

Jag handlade inte på Ikea men du får nog räkna med en 50 tusen inkl TV och allt som hör till

Haha då vet du inte hur man handlar smart. Klarar dig på hälften...

Droors
28 augusti 2008 · 811 Inlägg

Bor själv i en bostadsrätt tillsammans med husdjur (6st leopardgeckos)

Martin 9-3 Fisketokig
28 augusti 2008 · 2 997 Inlägg

Bjork skrev:
Alla som har flyttat..hur mkt hade ni på fickan vid flytt å hur mkt spenderades på IKEA?
Skulle va lite kul att veta nu när ja flyttar...räknar med ett lååååångt kvitto på IKEA big_smile

IKEA var rätt billig historia. småsaker för 3000:- tot.

Det största kostnaderna blev elektroniken, bla 3st platt-TV till vardagsrummen och sovrummet + 2 uppsättningar hemmabioljud drar fort iväg om man är kräsen på både ljud och bild.
Tillkom en dator till vardagsrummet nere + en bärbar av bara farten.

Sen var väl 2st sängar à 17 papp som kostade lite extra samt min relaxfåtölj av onämnd summa. Övriga möbler hade jag/vi tur att hitta till bra priser. Fick ärva lite också smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Forza_740 Hardstyle forever <3
28 augusti 2008 · 522 Inlägg

Jag bor hemma fortfarande wink , men jag vänar på att min egna lägenhet ska bli klar i sep då ska jag flytta in i den, och den är på 80 kvadrat big_smile

Senast redigerat av Forza_740 (28 augusti 2008)

R.I.P Colin Mcrae 07-09-15 :(. Nu så har jag alla Colin Mcrae spelena till playstation ;).
Volvo 855 GL "Mr 850" (1994)
Tega Yrkesförare
28 augusti 2008 · 1 073 Inlägg

Bor med min flickvän och mina två kissekatter

Hoegwall
28 augusti 2008 · 133 Inlägg

Jag bor hemma hos mig smile
Flyttade till min egna 1:a på 26 kvm när jag var 16.. Då gick det åt ca 15 papp..

Idag bor jag och min sambo i en 2:a med carport, egen ingång och egen gräsmatta och det bästa av allt, egen tvättmaskin, haha!

If you don't live for something, you'll die for nothing
Bjork OEM <3
28 augusti 2008 · 6 957 Inlägg

NiclasT skrev:

Bjork skrev:
Alla som har flyttat..hur mkt hade ni på fickan vid flytt å hur mkt spenderades på IKEA?
Skulle va lite kul att veta nu när ja flyttar...räknar med ett lååååångt kvitto på IKEA big_smile

Jag handlade inte på Ikea men du får nog räkna med en 50 tusen inkl TV och allt som hör till

Jisses...vart var du? MIO? NK? tongue

Soffan är beställd! Så den behöver ja inte tänka på smile TV har ja...37" LCD..ska bli 42" i Sept.
(Sålt min till far å mor)
Sängen min är ca 6 månader gammal å min flickvän flyttar ju in snart så då tar vi hennes 1.60 big_smile
Matbord + stolar ála barstuk från Ikea fick ja av min flickväns bror smile

Har ca 17k på fickan när ja går in på Ikea så ja tror de går ändå att fylla ut mina 69kvm tongue
Sen står hyresvärden för färg/tapet etc.

Va gäller multimedia så har ja inte bråttom, så länge TVn sitter på väggen är ja nöjd tills vidare
skaffar hemmabio till mig sj i julklapp big_smile Datorfunderingar är att skaffa en laptop via jobbet!

Som "Mortalis" sa...handla smart, sen så har man med sig flickvän, syster å mor som e galna va
gäller inredning så går de nog tongue

Senast redigerat av Bjork (28 augusti 2008)

OEM <3
zortep
28 augusti 2008 · 911 Inlägg

HaveUSeenMyS14 skrev:

zortep skrev:
Jag bor hemma , och har inga planer att flytta ut wohooo,  Får fan allt serverat. å löönen räcker mkkttt länngreee wink Live like a king and you shall see.

visst är det härligt big_smile skaffa jobb för inte så länge sen, köpte lcd tv och ps3 å grejjor big_smile så har man alla saker sen när man flyttar hemifrån smile fint! big_smile

hehe jaah !   D e så d ska va,  Ingen hyra, gratis käk å kläderna tvättade osv vad mer kan man begära  wink

Senast redigerat av zortep (28 augusti 2008)

pic up the phone, wazzzaaa
turboforssen Telge Drifting Team
28 augusti 2008 · 5 398 Inlägg

klart man bor hemma:) hos sig själv så klart:P egen lägenhet

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
evil-one
28 augusti 2008 · 350 Inlägg

bor sj i en 1a  ^^

Racso Dr Snuggles
28 augusti 2008 · 956 Inlägg

Bjork skrev:

NiclasT skrev:

Bjork skrev:
Alla som har flyttat..hur mkt hade ni på fickan vid flytt å hur mkt spenderades på IKEA?
Skulle va lite kul att veta nu när ja flyttar...räknar med ett lååååångt kvitto på IKEA big_smile

Jag handlade inte på Ikea men du får nog räkna med en 50 tusen inkl TV och allt som hör till

Jisses...vart var du? MIO? NK? tongue

Soffan är beställd! Så den behöver ja inte tänka på smile TV har ja...37" LCD..ska bli 42" i Sept.
(Sålt min till far å mor)
Sängen min är ca 6 månader gammal å min flickvän flyttar ju in snart så då tar vi hennes 1.60 big_smile
Matbord + stolar ála barstuk från Ikea fick ja av min flickväns bror smile

Har ca 17k på fickan när ja går in på Ikea så ja tror de går ändå att fylla ut mina 69kvm tongue
Sen står hyresvärden för färg/tapet etc.

Va gäller multimedia så har ja inte bråttom, så länge TVn sitter på väggen är ja nöjd tills vidare
skaffar hemmabio till mig sj i julklapp big_smile Datorfunderingar är att skaffa en laptop via jobbet!

Som "Mortalis" sa...handla smart, sen så har man med sig flickvän, syster å mor som e galna va
gäller inredning så går de nog tongue

Innan jag flyttade hade jag 50k på sparkontot .

Nu har jag 4k kvar ..

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
emeli
29 augusti 2008 · 6 Inlägg

Bor i en trea tillsammans med min sambo och våra två hundar smile

Larsson_80
29 augusti 2008 · 15 Inlägg

Bor själv i en 3:a på 89kvm.
Skönt att bo stort, ända tills det är dags att slita fram dammsugaren smile
Gästrum med säng och solarie, vardagsrum och mitt sovrum med stor säng.
Köket är även det ganska stort, sedan har man också en fin "walk through closet" där man har kläder och lite diverse prylar, Inglasad balkong som även den är skaplig.

Mvh / Larsson

Kör så det ryker
Ryker det inte så kör ändå...
Volvo 850 Turbo "The Grave walker" (1995)
Bjork OEM <3
29 augusti 2008 · 6 957 Inlägg

Racso skrev:

Bjork skrev:

NiclasT skrev:

Jag handlade inte på Ikea men du får nog räkna med en 50 tusen inkl TV och allt som hör till

Jisses...vart var du? MIO? NK? tongue

Soffan är beställd! Så den behöver ja inte tänka på smile TV har ja...37" LCD..ska bli 42" i Sept.
(Sålt min till far å mor)
Sängen min är ca 6 månader gammal å min flickvän flyttar ju in snart så då tar vi hennes 1.60 big_smile
Matbord + stolar ála barstuk från Ikea fick ja av min flickväns bror smile

Har ca 17k på fickan när ja går in på Ikea så ja tror de går ändå att fylla ut mina 69kvm tongue
Sen står hyresvärden för färg/tapet etc.

Va gäller multimedia så har ja inte bråttom, så länge TVn sitter på väggen är ja nöjd tills vidare
skaffar hemmabio till mig sj i julklapp big_smile Datorfunderingar är att skaffa en laptop via jobbet!

Som "Mortalis" sa...handla smart, sen så har man med sig flickvän, syster å mor som e galna va
gäller inredning så går de nog tongue

Innan jag flyttade hade jag 50k på sparkontot .

Nu har jag 4k kvar ..

Okaj, syrrans sambo hade likadant berätta han, men ja sj har ju hunnit spara en hel del å
så köpt på mig saker under 1 års tid nu smile

OEM <3
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
29 augusti 2008 · 5 753 Inlägg

sjävl bor man i en 2a.. räcker länge för mig det...

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
jocke_gronberg
29 augusti 2008 · 4 586 Inlägg

Martin 9-3 skrev:

Bjork skrev:
Alla som har flyttat..hur mkt hade ni på fickan vid flytt å hur mkt spenderades på IKEA?
Skulle va lite kul att veta nu när ja flyttar...räknar med ett lååååångt kvitto på IKEA big_smile

IKEA var rätt billig historia. småsaker för 3000:- tot.

Det största kostnaderna blev elektroniken, bla 3st platt-TV till vardagsrummen och sovrummet + 2 uppsättningar hemmabioljud drar fort iväg om man är kräsen på både ljud och bild.
Tillkom en dator till vardagsrummet nere + en bärbar av bara farten.

Sen var väl 2st sängar à 17 papp som kostade lite extra samt min relaxfåtölj av onämnd summa. Övriga möbler hade jag/vi tur att hitta till bra priser. Fick ärva lite också smile

varför 3 st platt tv nöjer mig med en på 50" istället

Martin 9-3 Fisketokig
29 augusti 2008 · 2 997 Inlägg

jorre83 skrev:

Martin 9-3 skrev:

Bjork skrev:
Alla som har flyttat..hur mkt hade ni på fickan vid flytt å hur mkt spenderades på IKEA?
Skulle va lite kul att veta nu när ja flyttar...räknar med ett lååååångt kvitto på IKEA big_smile

IKEA var rätt billig historia. småsaker för 3000:- tot.

Det största kostnaderna blev elektroniken, bla 3st platt-TV till vardagsrummen och sovrummet + 2 uppsättningar hemmabioljud drar fort iväg om man är kräsen på både ljud och bild.
Tillkom en dator till vardagsrummet nere + en bärbar av bara farten.

Sen var väl 2st sängar à 17 papp som kostade lite extra samt min relaxfåtölj av onämnd summa. Övriga möbler hade jag/vi tur att hitta till bra priser. Fick ärva lite också smile

varför 3 st platt tv nöjer mig med en på 50" istället

Har en plasma nere i vardagsrummet, hade en mindre (40" lcd) uppe i "hobbyrummet" eller vad man ska kalla det, och en till lcd i sovrummet på stativ som viks ut över sängarna.

Kom fram till att 40tummaren var rätt onödig då vi kanske kollade på den ett par timmar i månaden så den bytte vi mot 6 månaders gratis boende i kåken. Så nu har vi bara 2 st TV

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Acke88
29 augusti 2008 · 345 Inlägg

Pendlar mellan hemma och hemma hos flickvännen(s föräldrar), vi väntar på att få en studiebostad. Det mesta i inredningsväg har vi redan, en del är våra föräldrars gamla möbler som vi fixat upp igen smile

Volvo XC70 (2005)
Volvo 940 (1995)
Digital_Kicker
29 augusti 2008 · 3 721 Inlägg

bor med fjällan, gjort det nu dom senaste 5åren

J-FORSGREN Dä ä bare o åk
29 augusti 2008 · 798 Inlägg

Egen lägenhet sen cirka 1 år tillbaka, längtar inte hem igen har endå familjen så nära.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang