Besinsnål bil

Rail
26 augusti 2008 · 89 Inlägg

Bra bensinsnåla bilar?

Senast redigerat av Rail (24 februari 2009)

Davidsson_Racing
26 augusti 2008 · 68 Inlägg

Opel Vectra...kanske för jag gillar Opel men det e bra kvalitetskänsla och hyfsat pigga och snygga

Ligaya
26 augusti 2008 · 155 Inlägg

Saab 900 Turbo

Saab 900 "Nordic Uhr E85" (1997)
Audi TT "Ådi Winter Edition" (1999)
Portal Filkörning?
26 augusti 2008 · 852 Inlägg

Golfen och Saaben kan du stryka ur listan.
jag gillar inte franska bilar, så Renaulten hade jag med strukit, men de e smaksak
ford Ka e ju sjukt ful den med tongue

mazda gör stabila bilar så den kan ju vara ngt?
mondeon om du behöver kombi
skoda e ju bensinsnåla men välj inte en bil som e äldre än 2001 dem e ju helt värdelösa tongue
Toyota e aldrig fel smile

dabby född blåvit
26 augusti 2008 · 624 Inlägg

haha ja 900 turbo är bensinsnål som fan!

eller inte tongue

Köp asiatiskt om du vill ha nåt som mest bara tuffar och går, kan inte bli mycket billigare än Micra, eller de andra typ Mazda och Corolla. Tänk bara på att är det 16v så går de rätt bra och tar ett litet hopp upp i förbrukning.

Sen så ska du nog vara medveten om att när man köper en bil för 17 papp så bör man inte räkna med att inte lägga en spänn de första åren. Alla bilar felar ibland, speciellt om de är 15-20 år gamla wink

Senast redigerat av dabby (26 augusti 2008)

trippelturbo Trucker
26 augusti 2008 · 2 710 Inlägg

Kör just nu en Mazda 323f till vardags.. Skit snål wink

Fart missbrukare
Portal Filkörning?
26 augusti 2008 · 852 Inlägg

tar du en splajs ny bil och ställer den ute i 20 år utan att ha kört en meter så kommer den krångla som fan wink
nej... väder och vind har ganska stor betydelse för bilens skick.
försök hitta en bil som dem nyligen gjort en stor service på, gärna bytt bromsskivor/belägg och däck såklart.

desto äldre grejer  är desto mer kan dem börja krångla.. men det är inga garantier på att det är så.
Miltalen är ingenting du behöver vara livrädd för. dock kan 30k+ mil kännas lite sådär.

prodrive Avstängd
26 augusti 2008 · 962 Inlägg

Rail skrev:

dabby skrev:
haha ja 900 turbo är bensinsnål som fan!

eller inte tongue

Köp asiatiskt om du vill ha nåt som mest bara tuffar och går, kan inte bli mycket billigare än Micra, eller de andra typ Mazda och Corolla. Tänk bara på att är det 16v så går de rätt bra och tar ett litet hopp upp i förbrukning.

Sen så ska du nog vara medveten om att när man köper en bil för 17 papp så bör man inte räkna med att inte lägga en spänn de första åren. Alla bilar felar ibland, speciellt om de är 15-20 år gamla wink

Mm men e det inte oftast så att felen kommer när bilen har kört mycket typ 20000 mil och inte efter åren? Jag är fortfarande nybörjare så jag har ingen aning.

Nej, dom kommer när ägaren inte har skött eller servat bilen som man ska, eller beroende på hur hårt ägaren har kört bilen...

dabby född blåvit
26 augusti 2008 · 624 Inlägg

Rail skrev:

dabby skrev:
haha ja 900 turbo är bensinsnål som fan!

eller inte tongue

Köp asiatiskt om du vill ha nåt som mest bara tuffar och går, kan inte bli mycket billigare än Micra, eller de andra typ Mazda och Corolla. Tänk bara på att är det 16v så går de rätt bra och tar ett litet hopp upp i förbrukning.

Sen så ska du nog vara medveten om att när man köper en bil för 17 papp så bör man inte räkna med att inte lägga en spänn de första åren. Alla bilar felar ibland, speciellt om de är 15-20 år gamla wink

Mm men e det inte oftast så att felen kommer när bilen har kört mycket typ 20000 mil och inte efter åren? Jag är fortfarande nybörjare så jag har ingen aning.

Nja det går lite hand i hand..
Vissa saker slits av tiden, andra slits av milen, vissa byter man aldrig på en bil medans det rasar vartannat år på nästa bil. Sen har ju alla bilar i världen samma slitagedelar som byts varje 2-3-4-8.000 mil.

Alltså min poäng är att långt ifrån allt går att förutse smile

whitesnake Fiat och Alfa Romeo mekaniker
26 augusti 2008 · 285 Inlägg

Rail skrev:

BMWgrabben skrev:
Kör just nu en Mazda 323f till vardags.. Skit snål wink

Vad ungefär dricker en mazda 323f år 92-95 vid blandad körning?

Du kan nog få en sånn att gå på ca 0,7l/mil men du kommer inte komma mycket lägre med någon annan bil heller... Mazda och toyota är bra alternativ till dig tycker jag, rätt billiga att köpa/köra/äga och laga!

Tänk på att en bil som e så gammal så måste du kolla upp så den är i bra skick mekaniskt sett, kolla specielt bromsar/hjulupphängning/motor/växellåda/elektronik osv.

TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
26 augusti 2008 · 963 Inlägg

Portal skrev:
tar du en splajs ny bil och ställer den ute i 20 år utan att ha kört en meter så kommer den krångla som fan wink
nej... väder och vind har ganska stor betydelse för bilens skick.
försök hitta en bil som dem nyligen gjort en stor service på, gärna bytt bromsskivor/belägg och däck såklart.

desto äldre grejer  är desto mer kan dem börja krångla.. men det är inga garantier på att det är så.
Miltalen är ingenting du behöver vara livrädd för. dock kan 30k+ mil kännas lite sådär.

Överdrivet denna rädsla för miltal. Detta var något som var aktuellt för länge sedan då motorer inte höll så länge.
Minst de senaste 20-30åren så håller de flesta motorer i stort sett hur länge som helst om man sköter servicen, varmkör dem innan man varvar osv... Finns även bilar som är misskötta och strular som fasen runt 10k mil.

Min 540iM har rullat över 30k och kompressormatades i våras. Kamkedjorna är i nyskick utan minsta glapp, motorn går silkeslent, växellådan känns bättre än vissa nybilar(icke BMW), finns ingen rost osv.

Ska man köpa bil så kolla på skicket, stirra dig inte blind på miltalen så kan du hitta riktigt fina välskötta bilar!

daajvid Elektriker
26 augusti 2008 · 1 138 Inlägg

en toyota carina E 1.6a dricker på stabilen körning motorväg 0.55 liter. nlandat körning ca 0.65 har en sån som jag tänkt göra mej av med. hör av dej om du är intresserad.

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]
BMW 330I "Cab" (2001)
dabby född blåvit
26 augusti 2008 · 624 Inlägg

Rail skrev:

whitesnake skrev:

Rail skrev:

Vad ungefär dricker en mazda 323f år 92-95 vid blandad körning?

Du kan nog få en sånn att gå på ca 0,7l/mil men du kommer inte komma mycket lägre med någon annan bil heller... Mazda och toyota är bra alternativ till dig tycker jag, rätt billiga att köpa/köra/äga och laga!

Tänk på att en bil som e så gammal så måste du kolla upp så den är i bra skick mekaniskt sett, kolla specielt bromsar/hjulupphängning/motor/växellåda/elektronik osv.

Okej.. så även en Micra dricker minst 0,7.

Ja jag får väl gå med någon som kan mycket om bilar s får han titta igenom den.. Tack för tipset.

njaä...en Micra med 1.3 liters kan du få ner på närmre halvlitern utan att svettas om du ger den lite kärlek.
323f är betydligt vassare och prestanda påverkar körstil och förbrukning.

Ligaya
26 augusti 2008 · 155 Inlägg

mazda mx3?

Audi TT "Ådi Winter Edition" (1999)
Saab 900 "Nordic Uhr E85" (1997)
alminjo SLK
26 augusti 2008 · 610 Inlägg

Du ska ha en Peugeot 106/205/306 för de bilarna har kvalite och är bensinsnåla.

Jag hade valt en Peugeot 106 utan tvekan, den bilen kommer under halv litern milen och sen ser den bättre ut än golfen, skodan, mm.....

DirektorIsaksson
26 augusti 2008 · 191 Inlägg

Opel vectra låter vettigt=) e det vectra b du tänker på så har dom väldigt bra styling möjligheter om du n e intresserad av sånt=) Kanske en bmw 316-318 e36 besin snåla,bakhjulsdrivna o dom går att få jävligt snygga med enkla metoder detsamma om vectran med. Annars kanske en polo som sagt så går ju den oxå o hotta upp smile

Renault Kangoo "Formula Edition" (2016)
Volvo 740 T5 "TM-Racing" (1988)
Sampler
27 augusti 2008 · 60 Inlägg

jag hade en primera, funkade fintm 0,6 milen men dom är lite tunna i plåten. Ska du köpa opel vectra b så ska den va fläckfri från rost, jag hade en GT som hade lite smått rost i bakskärmarna, på en vinter hade det rostat från skärmarna till bakdörrarna, en bil som går under halvlitern är svårt att hitta, dom bilarna brukar vara rätt fula smile , men en nissan micra drar inte mycket, se till att hitta en fin bara!

V40 1.6 -00
discokapten Kapten på disco!
27 augusti 2008 · 1 729 Inlägg

Golf 3 1.8 = 0.7 - 2.0
Vw Vento (Jetta) 1.8 = 0.7 - 2.0
Saab 9000 2.0 = 0.7 - 2.0
Saab 900ng 2.0T = 0.7 - 2.0

Beror mycket på hur man kör, har en polare som lyckats köra sin 745 Automat på ett snitt på 0.7 i blandad körning, Köp en motorstarkare bil men kör snålt med den wink

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
patrikke
27 augusti 2008 · 1 749 Inlägg

Rail skrev:

BMWgrabben skrev:
Kör just nu en Mazda 323f till vardags.. Skit snål wink

Vad ungefär dricker en mazda 323f år 92-95 vid blandad körning?

Min drar ca 0,62/milen. blandad körning.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
Dialbo
27 augusti 2008 · 124 Inlägg

Honda civic 92- , Mitsubishi Colt

Är rätt snåla och inte så fula smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang