Polisfundering..

PeppeVectra Peppe Vectra
10 februari 2006 · 1 076 Inlägg

Idag när jag körde hem från stan körde jag efter en av dom här stora Iveco polisbussarna på motorvägen i 110km/h.
Denna bussen hade dubbelmontage och de traditionella lastbilsskylltarna där bak som indikerar på att fordonet framför är en lastbil.

Min fundering är då.
Lastbilar får ju inte färdas mer än 80km/h, enligt vad jag lärde mig när jag tog CE kort, vi får inte köra fortare än 80km/h med vår servicebuss som är en likadan buss som polisens.

Gäller inte dessa reglerna polisen?

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Karlzzon The One Evolution
10 februari 2006 · 1 627 Inlägg

de kan de ju göra men som sagt dom e polisen

Fäll ner pungen och landa
pierrejonssonagren Ansvarig utgivare för Borås Nyheter
10 februari 2006 · 412 Inlägg

polisen har sina egna trafikregler:P

‹«‹ • Pierre Jönsson Ågren • ›»›
Volvo S60 Polestar "3.0L T6 AWD" (2015)
sveddan
10 februari 2006 · 1 453 Inlägg

Polisen har rätt att bryta mot hastighetsbegränsningen utan att använda sig av siren/blåljus.

schroder_
10 februari 2006 · 17 Inlägg

kan ju lova att polisen har tillgång till mycket.. Idag blev jag stoppad av en polisen som jag befarar var ur tjänt. han tog mig för att jag svängde upp på en trottar och plockade upp en person. Polisen ska tydligen skriva en rapport på detta och jag kommer att bli inkallad i framtiden. och enligt han skulle mitt körkort bli indraget. kan detta stämma.
menar jag har en polare som körde 72 på 50 väg fick 1600kr i böter ingenting om indragetkörkort eller så. kan även tilläga att han inte hade körkort med sig vid tillfälle??

är det farligare att svänga upp på trottaren än att köra 22 km/h förfort i tätort??

Det märks att ni lever av hoppet som kajsa Bergkvist
sveddan
10 februari 2006 · 1 453 Inlägg

schroder_ skrev:
kan ju lova att polisen har tillgång till mycket.. Idag blev jag stoppad av en polisen som jag befarar var ur tjänt. han tog mig för att jag svängde upp på en trottar och plockade upp en person. Polisen ska tydligen skriva en rapport på detta och jag kommer att bli inkallad i framtiden. och enligt han skulle mitt körkort bli indraget. kan detta stämma.
menar jag har en polare som körde 72 på 50 väg fick 1600kr i böter ingenting om indragetkörkort eller så. kan även tilläga att han inte hade körkort med sig vid tillfälle??

är det farligare att svänga upp på trottaren än att köra 22 km/h förfort i tätort??

Här snackar vi bypolis smile Har du sett Kopps?

schroder_
10 februari 2006 · 17 Inlägg

haha jo man kan nästan tror att det är kopps.. detat hände i även i en liten by i mellansverige så tongue

Det märks att ni lever av hoppet som kajsa Bergkvist
Miklen
10 februari 2006 ·

Poliser här i gbg beter sig som svin i trafiken..Kör onödigt fort å byter filer hej vilt utan att blinka..nästa gång ja ser d ska ja fan anmäla d..

mrcelica
10 februari 2006 · 1 639 Inlägg

Lucifer84 skrev:
Idag när jag körde hem från stan körde jag efter en av dom här stora Iveco polisbussarna på motorvägen i 110km/h.
Denna bussen hade dubbelmontage och de traditionella lastbilsskylltarna där bak som indikerar på att fordonet framför är en lastbil.

Min fundering är då.
Lastbilar får ju inte färdas mer än 80km/h, enligt vad jag lärde mig när jag tog CE kort, vi får inte köra fortare än 80km/h med vår servicebuss som är en likadan buss som polisens.

Gäller inte dessa reglerna polisen?

Tung lastbil utan släp får köra i 90 km/h på motorväg och motortrafikled... Det borde man veta om man har CE kort.... smile

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Holme
10 februari 2006 · 1 417 Inlägg

Men den polisen körde ju tydligen 110...

Painadict Fiat Coupe 16vt
10 februari 2006 · 71 Inlägg

schroder_ skrev:
kan ju lova att polisen har tillgång till mycket.. Idag blev jag stoppad av en polisen som jag befarar var ur tjänt. han tog mig för att jag svängde upp på en trottar och plockade upp en person. Polisen ska tydligen skriva en rapport på detta och jag kommer att bli inkallad i framtiden. och enligt han skulle mitt körkort bli indraget. kan detta stämma.
menar jag har en polare som körde 72 på 50 väg fick 1600kr i böter ingenting om indragetkörkort eller så. kan även tilläga att han inte hade körkort med sig vid tillfälle??

är det farligare att svänga upp på trottaren än att köra 22 km/h förfort i tätort??

inte en chans att de kommer kalla dig i framtiden...

Andy69
10 februari 2006 · 343 Inlägg

mrcelica skrev:

Lucifer84 skrev:
Idag när jag körde hem från stan körde jag efter en av dom här stora Iveco polisbussarna på motorvägen i 110km/h.
Denna bussen hade dubbelmontage och de traditionella lastbilsskylltarna där bak som indikerar på att fordonet framför är en lastbil.

Min fundering är då.
Lastbilar får ju inte färdas mer än 80km/h, enligt vad jag lärde mig när jag tog CE kort, vi får inte köra fortare än 80km/h med vår servicebuss som är en likadan buss som polisens.

Gäller inte dessa reglerna polisen?

Tung lastbil utan släp får köra i 90 km/h på motorväg och motortrafikled... Det borde man veta om man har CE kort.... smile

Hehe!  Verkligen!

Dr-Diesel Dieseldoktor
10 februari 2006 · 112 Inlägg

typiskt snutar.. varför i helvete ska jag följa nån jävla lag om inte dom gör det.. så jävla sjukt. nästa gång du ser den bussen, eller nån annan snut!"¤%%¤ köra för fort så ring och anmäl reg.nummret och säg att den kör för fort, gör en anmälan på svinen helt enkelt

Oldsmobile Ninety-eight regency brougham "The first american diesel V8car" (1982)
Ford F250 "XLT Lariat turbodiesel" (1986)
StiFf Wankel
11 februari 2006 · 1 080 Inlägg

vad kan man göra, snutjävlar gör som dom vill.........
tvivlar på att nåt händer även om man gör en anmälan

Senast redigerat av StiFf (11 februari 2006)

MDS Västerås
N33d4Sp33d Ingenjör
11 februari 2006 · 256 Inlägg

schroder_ skrev:
kan ju lova att polisen har tillgång till mycket.. Idag blev jag stoppad av en polisen som jag befarar var ur tjänt. han tog mig för att jag svängde upp på en trottar och plockade upp en person. Polisen ska tydligen skriva en rapport på detta och jag kommer att bli inkallad i framtiden. och enligt han skulle mitt körkort bli indraget. kan detta stämma.
menar jag har en polare som körde 72 på 50 väg fick 1600kr i böter ingenting om indragetkörkort eller så. kan även tilläga att han inte hade körkort med sig vid tillfälle??

är det farligare att svänga upp på trottaren än att köra 22 km/h förfort i tätort??

Åker du dit och blir av med körkortet för en sådan sak (om det låter så simpelt som du beskrivit det) så bör du bara blåneka.

Det är som sagt inget brott förrän du åker fast. Erkänner du så åker du dit, blånekar du blir det förhör, eventuellt rättegång och det har dom inte resurser till att jobba med. Även polisen måste prioritera, och i detta fallet är det ju dömt att misslyckas för deras del.



Det framgår inte om personen du plockade upp i fråga var prostituerad, då blir fallet annorlunda wink

Det är inget brott förrän man åker fast
sveddan
11 februari 2006 · 1 453 Inlägg

Återigen, Polisen har rätt att bryta mot hastighetsbegränsningen (köra för fort) om det krävs i jobbet. Finns ingen chans för oss vanliga dödliga att kontrollera OM det finns en försvarbar anledning för polisen att köra för fort vid just det tillfället, men så är det.

_chevrolet_ skrev:
typiskt snutar.. varför i helvete ska jag följa nån jävla lag om inte dom gör det.. så jävla sjukt. nästa gång du ser den bussen, eller nån annan snut!"¤%%¤ köra för fort så ring och anmäl reg.nummret och säg att den kör för fort, gör en anmälan på svinen helt enkelt

Johanromeo155 Såld på Italienare
11 februari 2006 · 579 Inlägg

sveddan skrev:
Återigen, Polisen har rätt att bryta mot hastighetsbegränsningen (köra för fort) om det krävs i jobbet. Finns ingen chans för oss vanliga dödliga att kontrollera OM det finns en försvarbar anledning för polisen att köra för fort vid just det tillfället, men så är det.

_chevrolet_ skrev:
typiskt snutar.. varför i helvete ska jag följa nån jävla lag om inte dom gör det.. så jävla sjukt. nästa gång du ser den bussen, eller nån annan snut!"¤%%¤ köra för fort så ring och anmäl reg.nummret och säg att den kör för fort, gör en anmälan på svinen helt enkelt

Sveddan har helt klart rätt.
_chevrolet_ jag vet inte vart du kommer ifrån men du verkar inte veta vad en polis är för något.
Ska du anmäla polisen för att dem utövar sitt yrke (hur vet du att dem inte var på väg nånstans?)?
Och så fort dem gör det är dem Svin?
Hur in i hel**** kan du kalla en såpass utsatt yrkeskår för "svinen".
Fatta allt dem får vara med om.
Skrämmande dum kommentar!

Dr-Diesel Dieseldoktor
11 februari 2006 · 112 Inlägg

jag tycker inte att dom sköter sitt så kallade jobb särskilt bra, dom förstör bara folks liv! tar körkort lite här å var utan att fatta att det innebär personliga tragedier för vissa.. jävla oförstående nollor är det! och jag bor i ett mindre samhälle, här klarar man sig fint på egen hand utan att nån blånisse ska lägga näsan i blöt. skicka alla till stockhålm istället så ska ni få se hur kul det är med snutar... eller rösta blått.. samma sak

Oldsmobile Ninety-eight regency brougham "The first american diesel V8car" (1982)
Ford F250 "XLT Lariat turbodiesel" (1986)
Johanromeo155 Såld på Italienare
11 februari 2006 · 579 Inlägg

_chevrolet_ skrev:
jag tycker inte att dom sköter sitt så kallade jobb särskilt bra, dom förstör bara folks liv! tar körkort lite här å var utan att fatta att det innebär personliga tragedier för vissa.. jävla oförstående nollor är det! och jag bor i ett mindre samhälle, här klarar man sig fint på egen hand utan att nån blånisse ska lägga näsan i blöt. skicka alla till stockhålm istället så ska ni få se hur kul det är med snutar... eller rösta blått.. samma sak

tar körkort lite här o där? haha!
Förstör folks liv? och vad hade hänt om de inte tagit kortet? hade vart lugn i 1 dag. Sedan hade personen i fråga kört i 120 på en 70 väg igen. Kanske kört ihjäl någon/några.
Tänk på vad du säger.

Dr-Diesel Dieseldoktor
11 februari 2006 · 112 Inlägg

talar av egen erfarenhet, och jag anpassar hastigheten efter vägen, inte skyltar

Oldsmobile Ninety-eight regency brougham "The first american diesel V8car" (1982)
Ford F250 "XLT Lariat turbodiesel" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang