Civic Type-R 2004 / Audi s3 2002.. Byta ?

Felax
27 augusti 2008 · 1 963 Inlägg

Gör en ny fråga då detta är aktuellt. Skall man byta sin Civic Type-R mot en s3 från 2002 som gått 12500mil? Stora servicen med kamremsbyte mm är gjord. Gå in på min sida och titta där på min bil. Är detta ett bra byte för mig? Eventuellt jämnt upp?
Audin: http://www.blocket.se/vi/17500216.htm?ca=16_s

Ytterst tacksam för svar ! Mvh Felix

Senast redigerat av Felax (28 augusti 2008)

Men are not born - Men are made
Germax
27 augusti 2008 · 12 086 Inlägg

Har kört en Maxima -02 med lilla motorn, slött nått jävulskt!
Köp dig en 3.0, de är fullutrustade från fabrik, så slipper du fundera på det oxå.
Jag har själv funderat på att köpa mig en nyare Maxima efter Bmwn.. dom är ju ganska billiga, och mina erfarenheter av äldre maximor har ju inte svikit mig wink

Felax
28 augusti 2008 · 1 963 Inlägg

Ny fråga snabba svar vore snällt smile

Men are not born - Men are made
Shamzin Pilot
28 augusti 2008 · 78 Inlägg

Jag hade bytt...ett chip i s3:an och den är minst lika snabb som din type r..är honda frälst själv dock så är det där en bil med jävligt mkt krut i sig plus mkt mer komfort än type r:en

Är det en Fågel? Är det ett Flygplan? Nej det är en Röd Riskokare
Felax
28 augusti 2008 · 1 963 Inlägg

Vet ej riktigt om den blir det.. har ju 250 pollar i min civic. och det är ganska mycket på den lilla bilen jag har smile Sen glömde ja säga en sak. ja har inget garage i vinter och vill inte köra civicen på vintern. däremot kan jag köra audin då..

Men are not born - Men are made
LIVINL0UD
28 augusti 2008 · 1 582 Inlägg

Jag hade personligen bytt för att Audin är betydligt lättare att trimma, sen är aldrig quattro fel oavsett väglag. Tycker även att formerna på en S3 är snyggare än på hondan. Men självklart är det du som bestämmer big_smile

Shamzin Pilot
28 augusti 2008 · 78 Inlägg

formmässigt är hondan snyggare, dock är det som du själv påpelkar så är s3:an perfekt som året runt bil. chippar du sen s3:an så har du 265 hk och du kan sen gå betydligt längre med enkla operation (turbo,spridare,IC) sen som sagt så är ju Audin mkt bekvämare. Ett Varningens Finger dock föra tt dina driftskostander för service kommer höjar rätt märkbart ifall du genomför bytet

Är det en Fågel? Är det ett Flygplan? Nej det är en Röd Riskokare
Felax
28 augusti 2008 · 1 963 Inlägg

Okej vad kostar en vanlig service på en s3 då? Den stora är ju gjord så den slipper jag tänka på. Tycker det verkar vara lika dyrt på alla bilar att göra service är väl egentligen bara delarna som skiljer i pris?

Men are not born - Men are made
Shamzin Pilot
28 augusti 2008 · 78 Inlägg

ingen aniong vad en service kostar dock är det ju generellt så att alla tyska prestanda modeller är snor dyra i service. bytte min m3:a mot hondan nu och halverade min kostnad i service på bara det lilla

Är det en Fågel? Är det ett Flygplan? Nej det är en Röd Riskokare
Felax
28 augusti 2008 · 1 963 Inlägg

Okej ja jo det känner jag igen, men m3 är ju snordyr i allt wink hehe känns inte som s3 ska vara så hemskans dyr de är ju ändå ingen superbil..

Men are not born - Men are made
Mortalis VW-nörd?
29 augusti 2008 · 4 332 Inlägg

Ring o kolla med dina lokala verkstäder eftersom priser på service varierar var man bor. Kan vara värt. Men Audi öht är dyrast i VAG koncernens vanliga märken på service och reservdelar. Du behöver ju byta delar ibland..(inte bentley, bugatti, lambo osv inräknade tongue).

caromania Forummoderator
29 augusti 2008 · 9 296 Inlägg

Jag skulle aldrig byta. Dina ägandekostnader kommer öka avsevärt tror jag. Men har du råd att ta risken och vill ha Audin så är väl valet lätt?

Hästar hit och hästar dit... 4hjulsdrift snor en del effekt också glöm inte det. Jag tror din CTR är snabbare förutom vid rödljusen.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Mr_Gear Biltokig
29 augusti 2008 · 870 Inlägg

Hondan är snyggare, låter bättre, och lär ju gå sjukt bra med 250 pållar... Jag är tveksam till att jag hade bytt...

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
JoKKe Fortkörare
29 augusti 2008 · 99 Inlägg

det ända jag ser som e bättre med audin e väl komforten...behövs mer än chip för att audin ska va snabbare än din...jag hade inte bytt iaf

Senast redigerat av JoKKe (29 augusti 2008)

Honda Civic Type-R -05
Invidia GT300
K&N Typhoon
CrilleD
29 augusti 2008 · 831 Inlägg

Behåll! Som redan påpekats är servicekostnader på Audi skitdyrt. Min A4 kostade bra mycket i stålar på reparationer också. Nej fy fan!

Behåll!

Senast redigerat av CrilleD (29 augusti 2008)

Felax
29 augusti 2008 · 1 963 Inlägg

Hur tror ni värdeminskningen kommer se ut framöver på vardera bil då?

Men are not born - Men are made
caromania Forummoderator
29 augusti 2008 · 9 296 Inlägg

Skitsamma. Audin kommer att kosta mer medans "du lever med den", dvs månadskostnader. Den dan du byter tar du säkert ändå ett lån och kommer inte se värdeminskningsskillnaden. Om det nu finns någon?

Kvalitet på Audi, Volvo osv... Det är ju bara snack! Det är inga bra grejjer, det är bara deras ägare som tror det. Låt deras illusioner vara oförändrade och garva bakom ryggen på dem.

ho ho ho

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Ejan
29 augusti 2008 · 648 Inlägg

Jag hade inte bytt   iaf inte mot en Audi S3,,,inte för att jag kört en S3a men jag vågar påstå att körglädjen är ljusår bättre i Civicen än en understyrd Audi

det kanske har mer komfort  lyxigare mer påkostad inredning men det är väl det enda som talar för den tycker jag.

Felax
30 augusti 2008 · 1 963 Inlägg

SAken är den att jag har ingen stans att ha bilen i vinter. Så måste ha en bil i vinter också och audin är ju mycket bättre så vis.. INget lån ska ja ta heller får en slant emellan..

Mvh Felix

Men are not born - Men are made
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang