Skillnaden Mellan Chevrolet Caprice Och Impala SS, 90 Talare. ?

paltodlarn
30 augusti 2008 · 527 Inlägg

det var en bra fråga men jag tror att det har att göra med att snutvarianterna har ryktet att vara helt slutkörda sen kan impalan ha mer lullull. sen är impalan ovanligare för den fanns bara o köpa 1996 om jag inte minns fel....den kan ha funnits 95 också men jag tror inte det. sen är det bara 9c1:an som har lt1 snurran som standard i capricarna vad jag vet

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå
Opelmadness German cars, quality and beyond
30 augusti 2008 · 8 197 Inlägg

En '94-96 Impala SS väger runt 1800 kilo, har 260 hk, 447 Nm. En vanlig LT-1'a alltså.
Den har rejält mycket grövre fjädrar och kränghämmare än Caprice.
Sen att det sitter 17"-hjul runt om med 255/55-17 på hjälper lite. En polare hade en och det var som att sitta i en läderfåtölj och köra racerbil. big_smile
Förbannat kul!

Ganska lätt att dra ut den på ställ på torr asfalt och hålla den utan problem. smile

http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Impala

EDIT: Stavfel..

Senast redigerat av Irmscher Vectra (30 augusti 2008)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
paltodlarn
30 augusti 2008 · 527 Inlägg

så impalan fanns fler år än 96? men hursomhelst så ska 9c1 också ha grövre krängningshämmare och fjädrar, sen så tror jag att både ramen o växellåddan är förstärkt

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå
LeLuke
30 augusti 2008 · 185 Inlägg

Okej okej, som det sades tidigare så verkar capricen vara en "flötig" familjebil. Medans Impalan är en racer. Synd att dom är så dyra, fast man får nog mycket bil för pengarna:)

Får väl hålla det som en dröm tills jag har samlat ihop tillräckligt med pengar, just nu är det verkligen inte aktuellt med tanke på ekonomin man har som gymnasie elev.smile

Opelmadness German cars, quality and beyond
30 augusti 2008 · 8 197 Inlägg

Polisversionen av Caprice har samma grova hjulupphängningar som Impalan. Tror inte ramen är förstärkt dock.
Lådan är välkänt svag i de tidigare Impalorna tyvärr..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Opelmadness German cars, quality and beyond
30 augusti 2008 · 8 197 Inlägg

Sen har Impalan en liten spilerläpp bak på luckan, ett par kåpor vid bakre sidorutorna med impalaemblemet på. Och samma emblem stansat i lädret på sätesryggarna. smile Väldigt snyggt.
Caprice är den lyxiagare varianten av Chevrolet, medan Impala är den lite "snålare" versionen. Märks dock inte på den gamla SS. wink

Såg t.o.m ett gäng Caprice SS i USA. Kan vara ett eftermarknadspaket iofs. Men det var snyggt med dom låga hjulhusen bak och feta hjul innanför. big_smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
31 augusti 2008 · 1 898 Inlägg

Ska nog satsa på en Impala ss, senare i livet smile med myckeeet mos i big_smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
ADHD
1 september 2008 · 13 Inlägg

impala SS är ju riktigt feta och kan ju knappast jämföras med en original caprice.
men en gammal snut-caprice är ju helt klart ett schysst budget alternativ.

"The common man i envy, for his ignorance will everlast."
BMW 550i (2007)
Turbo_Erik
1 september 2008 · 526 Inlägg

Har för mig att det fins taximodeller som också har LT1 motorn??

EDIT: detta kan ju vara ett alternativ?

http://www.blocket.se/vi/17718021.htm?ca=11_s

Senast redigerat av Turbo_Erik (1 september 2008)

Niklas1987 NO
1 september 2008 · 2 182 Inlägg
Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
cheva4x4
1 september 2008 · 1 Inlägg

Sugen på en Impala ss -94? har en med urplockad motor, som jag tänkt kitta upp..är på gång att skicka efter lite gosaker, men det dyker ju upp annat intressant ochså..

BESHAN Orginal är för gubbjävlar!
1 september 2008 · 245 Inlägg

Jag har en 91a caprice, Skillnaden på dom är att impala ss har rundade hjulhus i bak samt annan grill och stolar istället för soffa i fram, capricen har en 305 och impalan 350. Som tidigare sagts så är impalan sportigare.

T5R_
3 september 2008 · 32 Inlägg

Impala SS ska väl finnas med en 409:a på 380hk med va? har jag för mig?

SupershittyToTheMax
4 september 2008 · 101 Inlägg

T5R_ skrev:
Impala SS ska väl finnas med en 409:a på 380hk med va? har jag för mig?

Då snackar vi nog om helt andra årgångar, 409:an fanns ju på sextiotalet.yikes Namnet Impala har ju använts sedan 1958 så det finns Impala med sexa också!cool

Germax
4 september 2008 · 12 086 Inlägg

Vad har impala/caprice för bultdelning? 114 lr 120?

Senast redigerat av JapMax (4 september 2008)

Lympis
21 september 2008 · 1 Inlägg

Om man är ute efter Lt1:a finns den i många bilar som Chevrolet: Camaro, Caprice, Impala SS.
Pontiac: Firebird, Trans-Am. Buick Roadmaster. Cadillac Fleetwood och Oldsmobile custom cruiser.
i Bummlingbilarna fanns den 94-96 drivlinnan samma i alla det kan vara annorlunda utväxling i bakaxeln.
Som sagt förut förstärkta lådet i 9c1 å impalan tro med i camaro ss å trans-am WS-6.
Har för mig att capricen fick öppna hjulhus från -93 så det finns nog endel clone impala.

Chevrolet impala caprice "Nya pråmen" (1965)
Volkswagen Golf Gti "Goffen" (2008)
Pontiac GTO (1970)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang