lackning av lister och inredning.

domkallarmigpalle
17 mars 2006 · 10 Inlägg

jag är väldigt sugen på att lacka listerna på utsidan av bilen, nu är dom svarta och jag vill ha dom röda.
jag var på biltema igår å kollade på vanliga sprayburkar, då sa dom att färgen skulle spricka och lossna, eftersom det är plastlister?
då antar jag att det blir likadant med inredningen (vill lacka runt fläktarna, mittkonsollen, osv) ..

hur ska jag gå till väga?
vore snällt ifall ni kom med tips.



honda civic smile

jocke_
17 mars 2006 · 264 Inlägg

tänkte göra samma sak, kan det fungera med vanlig färg om man använder grundfärg innan?
behövs isåfall någon speciel grundfärg?

Kolla gärna in mitt Swift Sport bygge!
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316637
Mitsubishi Eclipse "GS" (1996)
totte81
17 mars 2006 · 69 Inlägg

jag provade och lacka mina plstdetaljer på en gammal bil och jag grundade med en grund som hette plasthäftgrund och det funkade sen om det bara var tur eller inte kan jag inte svara på smile

Ena Colaberoende
17 mars 2006 · 1 219 Inlägg

Ska man vara seriös så ska det vara mjukmedel i färg och lacken för att det inte spricka (Enligt mig chef som är färggrossist). Min inredning e lackad med Hagmans grundfärg/silverfärg/klarlack och det funkar bra.. Har inte spruckit ännu.

/Ena

wallden_66 mr
18 mars 2006 · 146 Inlägg

Men mjukmedel i färgen håller inte så länge? Inte på skärmarna på hjälmar där man använder mjukmedel i lacken!  där lossnart de efter 6mån på nästan alla hjälmar jag har haft.. men jag vet inte om det är annorlunda färg som du har inne i bilen..

Trozzo Oekonomisk, ja visst
18 mars 2006 · 966 Inlägg

Finns det inte speciell färg för plaster har jag för mig

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
VW_Jens
18 mars 2006 · 608 Inlägg

jo det finns speciell grundfärg för plastytor!

Senast redigerat av jens volvo in sports (18 mars 2006)

old volkswagens never die,they just get lower:D
Audi S4 (2006)
Dreamcatcher
18 mars 2006 · 260 Inlägg

använd primer också. hade ett helvete att få färgen att fastna. dra några lager klarlack över också. så håller det mycket bättre.

styling har egentligen bara med pengar att göra.
domkallarmigpalle
21 mars 2006 · 10 Inlägg

okej, dom flesta tipsen ni har bidragit med har alltså varit att jag ska köra med primer först, och sen några lager med själva lacken.

tack så mycket, ska sätta igång snart, ungefär när sommarfälgarna ska på ;D

Senast redigerat av domkallarmigpalle (21 mars 2006)

Race_Chick Snäll liten biltjej
22 mars 2006 · 880 Inlägg

ja lacka min ai min 240! de gick skitbra! men nogrann e en stor fördel för de syns jätteväl om man inte är noga smile just nu är den ute på blocket! En mattsvart 240 sänkt fram å röd teddy inredning big_smile

¤¤Tjejen som inte är rädd för att bli smutsig¤¤
*Endast Mercedes ägare
Backlund
28 mars 2006 · 29 Inlägg

det finns väl nån sorts plastprimer om jag inte minns fel.. men vore det inte enklast att fråga på närmaste färghandell eller lackfirma? dom borde ju kunna..

OverBoosted AUTOBAHNRASER
28 mars 2006 · 3 804 Inlägg

också suen på att lacka massa


Bmw osv..
beathacker Amatör
28 mars 2006 · 444 Inlägg

tog silvrig fälgfärg blev fint som fan glittrar fint i solen =0) .. jävla massa slippande bara för att få det bra

BMW 320d (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang