Åkte jag fast på kameran?

dr_pepper_90
11 juni 2008 · 28 Inlägg

Körde längs en 50 väg idag.. Låg i 70 och märkte att det var en kamera, bromsade ner så jag låg precis i 50 ca 5 meter innan kameran. Såg ingen blixt. Åkte jag fast? Min moster åkte fast efter en 90 väg så körde hon 96 mitt på ljusa dagen, hon sa att det blixtrade till rejält.

Mackanol
11 juni 2008 · 2 079 Inlägg

det blixtrar så att man ser det

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Einar89
11 juni 2008 · 143 Inlägg

Förmodligen klara du dej

BMW 540i (1996)
BMW E34 "M5 Ombyggd bil" (1991)
Team-Adolfsson Gödseldräng
11 juni 2008 · 4 529 Inlägg

du slapp kortet
jag blev fottad och det är riktigt bländande ljus när det är mörkt
om du tänker dig en bil med riktigt gula lysen som slår på helljus framför dig ungefär så starkt är det neutral

dr_pepper_90
11 juni 2008 · 28 Inlägg

perfekt, för jag såg ingen blixt alls, stirrade i princip in i kameran xD Fick nämnligen körkortet för 3 veckor sen, så int så fräscht om man fått böter redan

Super_Micke Bildrulle
11 juni 2008 · 499 Inlägg

dr_pepper_90 skrev:
perfekt, för jag såg ingen blixt alls, stirrade i princip in i kameran xD Fick nämnligen körkortet för 3 veckor sen, så int så fräscht om man fått böter redan

Visst inte, men finns öden värre än böter inom bilvärlden...

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
twin_cam Smålänning
11 juni 2008 · 7 877 Inlägg

Det märker du...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
mebben Troligen galen...
11 juni 2008 · 567 Inlägg

För att ha moraldelen klar så säger jag: Aja baja, hur kan du vara så ansvarslös att du kör så fort på 50 väg??? Och med färskt körkort dessutom!!!   wink

När det var avklarat:
Kamerorna är bara på ett par % per dygn, risken att de är på när man åker förbi är därmed liten. Och av de som fotograferas är nästan hälften av bilderna så dåliga att det inte går att avgöra vem som körde bilen...

mr_ascona
11 juni 2008 · 23 Inlägg

ja åkte ditt på de mitt på dagen.. ja lovar att du skulle märka de om du vart tagen.
så du kan va lugn smile

dstr
12 juni 2008 · 146 Inlägg

Jag har ofta hört folk som sagt att man märker om det blixtrar. Trots det har det hänt att jag undrat om det var en blixt som gick av, eller bara en reflektion i reflektorn.

Detta fram till i höstas. Jävlar vad det blixtrar, det är inget som går obemärkt förbi.

Men, sen ska det bli en bra bild också. Regplåt och förare ska synas tydligt. Kameralinserna är ofta smutsiga. Jag blev fotograferad i november, och bilägaren har fortfarande inte fått något brev.

turbotompa fritidsprofessor
12 juni 2008 · 1 197 Inlägg

Som nämnt tidigare, det blixtrar rejält.. Har aldrig blivit fotad själv, men har åkt bakom bilar som blivit plåtade och fastän jag har varit långt ifrån har jag blivit bländad..

Så för att missa en sån blixt får man nog vara blind..cool

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang