Laser varnare.

P1TSTOP
8 april 2007 · 121 Inlägg

hejsan har funderat på att köpa en laser varnare men tänka höra med nån om det verkligen fungerar. hinner man verkligen bromsa innan polisen tar hastigeten?

MVH // Crazy

Think Feel Drive
SUBARU
BMW 318 "STANCE" (1999)
BMW 530d "PITSTOP" (2005)
Hammarslag Inläggskritiker
8 april 2007 · 990 Inlägg

Meningslöst att köpa en laservarnare, det tar polisen 0.5sek att få sitt mätvärde när dom skjuter dig, spelar ingen roll om du har F1 bromsar på bilen.

Dock en laserstörare är något helt annat! Den jammar signalen + ett larm går i din bil, som indikerar att du blir skjuten, du bromsar ner sen slår av jammern och polisen får sitt mätvärde.
= ingen anledning att vinka in dig, om du inte kört 150 på 50väg då kan han bli bra nyfiken och vill leta igenom grillen på bilen, även om han hittar störaren så behåller du ditt körkort även fast dom tar jammern + du får böter för att du haft än, men kortet behåller du som sagt vilket är skönt smile

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
sir_daniel www.kudoz.se
8 april 2007 · 3 802 Inlägg

visst är det så men det man räddar är ju kamera skåpen samt att man vet vilka som är aktiva eller ej. med störare kommer polisen GARANTERAT stoppa dig om de skjuter med lasern då de blir misstänksamma, bäst att bilen är 100% laglig då också...

SaNelito Fartdåre
8 april 2007 · 286 Inlägg

Funkar jammern till 110% och vart kan man fixa en sådan? Samt hur mycket i böter kan man få isf?. Blev riktigt sugen nu efter att blivit av me lappen big_smile

Volvo S40N (2006)
Hammarslag Inläggskritiker
8 april 2007 · 990 Inlägg

Kan fixa åt dig om du vill ha en, priset är 4500kr och då får du inget hemmabygge eller blocketskit som inte fungerar. Den sparar in sig själv redan vid en fortkörning, men bäst av allt dom kan aldrig ta kortet ifrån dig, även om de hittar den. Spelar ingen roll om du kör 200.
Visserligen om du låser hjulen och gör långa lakrisremmar på vägen och dom mäter dom, det vore väl ett undantag.

OBS, ej att jämnföra med billigare modeller med ständigt aktiva dioder som slits ut och förlorar effekt med tiden, laserhuset är tillverkat i en plast som NASA uppfunnit som tål allt vad väder och vind kan erbjuda + vägsalter osv, du underhåller den genom att underhålla den som du gör med dina lyktor på bilen, dvs torkar rent dom ibland.

Diskret modell, det är en semi passiv jammer, som slås på direkt när den blir beskjuten och känner av vilken typ av laser den blir beskjuten med och skickar tillbaka samma signaler, detta går på millisekunder dvs, så polisen får inget värde, ungefär som om dom skulle skjuta rakt upp i himlen.

Böterna är jag osäker på men det rör sig om ett par tusen minst, men inte över 10k heller.
Är du duktig så kan du ju montera den i stötfångaren så dom inte hittar den med hjälp av lite spackel osv.

Hade en sån på min saab aero, den rädda mig 2ggr iaf när jag blev beskjuten höll ca 110 på 90väg, (känd polis strecka) o det börja tjuta i speakern i bilen man bromsar ner snabbt och slår av den, jag hade ifs inte blivit av med kortet men den spara in sig själv där rätt snabbt.

Man ska inte använda denna grej för att köra 100 mitt inne i city, använd sunt förnuft inte skoj att köra på ett barn tex och behöva leva med det livet ut, men vill du köra 140-150 på motorväg så är det absolut en sån här du ska ha.

Bara PM:a om ni undrar nåt.

Senast redigerat av Hammarslag (8 april 2007)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
P1TSTOP
8 april 2007 · 121 Inlägg

låter väldigt bra... åkta fast i förgår på en 70 väg då polisen påståg att om ja hade kört en km för fort så hade ja blivt av med kortet.. ja fråga om ja kunde se det på pistolen men dem påståg att dem hade suddat bort det för att ta resten som körde för fort.. men min teori är att dem inte kunde ta mig för att det va en bil fram för men dem vet att ja körde för fort för att min bil låter extremt mycke i tunnel.. just där för skulle ja vilja ha en sådan varnare.. om det verkligen fungerar. så ja slipper sånna onödiga böter..

Think Feel Drive
SUBARU
BMW 318 "STANCE" (1999)
BMW 530d "PITSTOP" (2005)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
8 april 2007 · 13 816 Inlägg

kör med någon billigare variant..men eftersom jag alltid åker lagligt på kända laser ställen här omkring har jag den aldrig monterad där
men den fungerar väldigt bra på fartkameror man hör långt innan man närmar sig att det sitter en sån
kostar 1100:- rocket något heter den

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Wanegardh Asgammal medlem.
8 april 2007 · 2 246 Inlägg

fick en laservarnare med när jag köpte bilen..men den piper när den själv känner för det så den kan jag inte lita på

Hammarslag Inläggskritiker
8 april 2007 · 990 Inlägg

Som sagt, blanda inte ihop laservarnare och laserstörare.
Radar varnaren funkar dock bra, eftersom radarvågor sänds ut hela tiden vilket ger dig tid att bromsa ner då radarn alltid står på, fast den används inte speciellt mycket nu för tiden.
Lasern är polisens favorit lucky luke vapen.


Som sagt, bara PM:a om ni är sugna på en billig garanti mot förlorat körkort, speciellt lämpat för dom som fortfarande har prövotid, finns det nåt drygare än att behöva ta om kortet ?

Senast redigerat av Hammarslag (8 april 2007)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Hammarslag Inläggskritiker
9 april 2007 · 990 Inlägg

maximus skrev:
fick en laservarnare med när jag köpte bilen..men den piper när den själv känner för det så den kan jag inte lita på

Det är nog en laser/radar varnar combo, ofta vanligt att dom piper i storstäder där det finns automatiska butiksdörrar osv.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
penttinen
13 juni 2008 · 65 Inlägg

jag kör med "whistler 690". har släkt i usa som köper och skickar till oss, kostar 700 i butik där och 4000 på nätet här. mycket nöjd med den.

Audi a4 (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang