Ta bort dörrlister på s40 fas1?

absolutrobban Maskin Operatör
12 juni 2008 · 130 Inlägg

är så att dörrlisterna på s40 fas1 bara sitter med typ dubbelhäftande tejp? tänkte ta bort dom i helgen nämligen men hur gör man det på bästa sätt? alltså det lär ju bli en j*vla massa klister kvar efter dom?

Riskerar man lacksläpp om man tar bort dom?

Tacksam för alla tips och förslag smile

Volvo S40 2,0T
SAAB_4ever
13 juni 2008 · 767 Inlägg

sitter dom inte med klips?

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se
Saab 9-3 SC "2.0T XWD Aero" (2009)
Saab 9-3 Turbo X "Turbo X" (2008)
Rednik
13 juni 2008 · 304 Inlägg

Är väldigt säker på att fas1 bara sitter limmade. testa med värmepistol och fiskelina, har läst att flera gjort det.

BlakkT5
13 juni 2008 · 118 Inlägg

Rednik skrev:
Är väldigt säker på att fas1 bara sitter limmade. testa med värmepistol och fiskelina, har läst att flera gjort det.

Håller med Rednick gjorde precis så med min.. försök inte dra bort listerna då blir dom snea.. sad

Överladdat, ja tack!
Quantic
13 juni 2008 · 645 Inlägg

SAAB_4ever skrev:
sitter dom inte med klips?

Bara fas 2 som har den fastsättningen.

Marmak
14 juni 2008 · 56 Inlägg

värmepistol och fiskelina? vänligen berätta lite mer om det, låter klurigt detta.. tongue

var försiktig med värmepistolen, kanske kan bli skador på listerna eller lacken om man värmer på alldeles för mycket..

varför ska du få bort listerna föresten? byta ut dom eller?
mina hade börjat bli gråaktiga, då värmde jag dom med värmepistol och visst blev det mycket mörkare färg på dom.. smile ett bra tips, men var försiktig så inte skiten smälter helt haha...

absolutrobban Maskin Operatör
14 juni 2008 · 130 Inlägg

Jag ska ta bort dom för att det är snyggare utan dom där listerna. hm värmepistol och fiskelina? nja vill inte riskera och skada lacken efter som att jag aldrig har gjort nått sånt här förut så är nog inte de sån bra idé. man kanske bara ska prova och losa på dom lite försiktigt och se hur det går.

Men hur fan får man bort det där limet på bästa sätt utan att använda typ aceton som är bra som fan för att ta bort klister men det bleker ju lacken.

Volvo S40 2,0T
evil_ananas
14 juni 2008 · 115 Inlägg

vallaväck? inte jättestarkt och klister är det gjort för att ta bort

Loco_Lopez
14 juni 2008 · 94 Inlägg

Köp Label off. Biltema har det.
Tar bort klister rester. Använde fiskelina och Label off för att plocka bort
mina dörrlister.

Powered By Autotech-----------Stopped By Brembo/EBC
www.x40nordic.com
absolutrobban Maskin Operatör
15 juni 2008 · 130 Inlägg

hm okej..ska man ha det "emellan" listerna då eller hur ska man göra för att det ska komma ner under liksom?

Volvo S40 2,0T
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang