För dålig för halkbana?!

tobee
25 juni 2008 · 735 Inlägg

Körskolorna vill ju bara tjäna pengar. Råd till alla som har möjligheten: Gör allt privat!! Har man intresset/motivationen att anstränga sig lite mer och läsa vad kontrollmännen kollar på vid uppkörning går det alldeles utmärkt. Mitt körkort kostade runt 3000 spänn med uppkörning, teori och halkbana... Övningskörde gjorde vi enbart när familjen skulle någonstans så den kostnaden kan man ju inte heller räkna in=)

Super_Micke Bildrulle
25 juni 2008 · 499 Inlägg

Klart körskolor vill tjäna pengar, skulle inte du vilja det om du hade ett företag?? Men dom vill även inte släppa igenom en massa folk till uppkörningar osv som inte är redo för det då det förstör deras statistik.

Att privatister misslyckas oftare är inte konstigt, du lär av dina föräldrar som kör som dom lärde sig för 18-20 år sen, trafikregler osv har ändrats en del sen dess, dessutom innebär deras körkort inte att dom gör allt lagligt, som du däremot behöver göra för att klara en uppkörning.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
ZonaX Svetsare
25 juni 2008 · 3 150 Inlägg

Skolan betalar  cool

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Brook
25 juni 2008 · 16 Inlägg

jag hade övningskört 1gång innan jag körde halkbanan(privat), gick galant.

KHRacing
25 juni 2008 ·

Man kan dock "missa" på halkan okså.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang