Lite frågor angånde försäkring/ägande ...

zwich Saab raggare : )
2 april 2006 · 887 Inlägg

har precis fått min studentpresent i förskott big_smile  en Saab og900 t16 big_smile

Och jag funderar lite på ..

1.hur det blir om min far fortfarande står som ägare..
Om han åker dit på saker, t ex om jag skulle trimma den, och åker fast.

2. Om jag står som ägare, kan han försäkra den?

3. om han står för försäkringen, och jag krockar. dras de på hans bonus då?

4. ungefärlig skillnad på trafikförsäkring för mig 19 år.. och far 48.. (1800 kr/ år kostar den för han)


Väldigt tacksam för svar!

Turbo.. Because Im worth it :)
Master-J tekniker
2 april 2006 · 88 Inlägg

Tror det är ganska ovanligt att någon ÅKER FAST för trimmning. I det fallet bruakr det från polisens sida inneböra att de sätter 2 a på bilen och därmed tvingar fram en registreringsbesiktning. I nästa skede så kan din far självfallet vara registrerad för bilen och försökra den, allt för att du skalal komma billigare undan om du är under 25. Trist nog får man numera inte flytta, överföra bonus till familjemedlem.
Som du skrev kommer aktuell försäkringspremie bli skyhög med dig som ägare, och piss i missisippi med honom som ägare. Nej du kan inte äga och han försäkra eller tvärt om.

zwich Saab raggare : )
2 april 2006 · 887 Inlägg

Master-J skrev:
Tror det är ganska ovanligt att någon ÅKER FAST för trimmning. I det fallet bruakr det från polisens sida inneböra att de sätter 2 a på bilen och därmed tvingar fram en registreringsbesiktning. I nästa skede så kan din far självfallet vara registrerad för bilen och försökra den, allt för att du skalal komma billigare undan om du är under 25. Trist nog får man numera inte flytta, överföra bonus till familjemedlem.
Som du skrev kommer aktuell försäkringspremie bli skyhög med dig som ägare, och piss i missisippi med honom som ägare. Nej du kan inte äga och han försäkra eller tvärt om.

Så de bästa är egentligen..
att den står på min far.. och han står på försäkringen me .. ?
tänkte ha halvförsäkring tror jag

Turbo.. Because Im worth it :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang