Lacka ögonlock direkt på glaset?

Volvotjej84 helt galen
10 juli 2008 · 388 Inlägg

Blir det bra? Och vad säger de på besiktningen?

Är sugen på ögonlock till min bil men bor i ett område där jag inte kommer att få behålla dem. (takvingen 18 timmar, extraljusen 48 timmar)! Funderar på att istället lacka direkt på glaset. Inga extrema, ca 3 cm dvs inte större än de man köper.
Någon som provat?

Varför åka fort när man kan åka brett?
rough_boy
10 juli 2008 · 811 Inlägg

ta eltejp istället det kommer se lika illa ut

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.
bazooka_
11 juli 2008 · 406 Inlägg

flytta

:DPlattan i mattan:D
sacrafames
11 juli 2008 · 29 Inlägg

Jag kommer ihåg att jag gjorde så på min moped när man var 15.
jag tejpade exakta linjer på strålkastaren, så det blev rakt och fint, sen lackerade jag flera lager med sprayfärg. det blev bra..

Så vad jag tror, så kan det nog funka bra på bil också! smile

Bra, Då kör vi!
MTR
11 juli 2008 · 341 Inlägg

Ett annat alternativ som håller bättre, är att åka till den lokala reklamfirman och köpa lite oskuret klistermärkesark och skära till egna.
Sitter kvar bättre än färg på glas...

Volvo 360 GL "Ljudbil" (1986)
Volvotjej84 helt galen
11 juli 2008 · 388 Inlägg

rough_boy skrev:
ta eltejp istället det kommer se lika illa ut

Tack för ditt otroligt engagerade svar... "Blir sällan bra" hade nog räckt...

Varför åka fort när man kan åka brett?
Volvotjej84 helt galen
11 juli 2008 · 388 Inlägg

bazooka_ skrev:
flytta

Visst, betalar du så gärna!


MTR: ska kika mer på ditt förslag, funderar bara på hur jag ska få till det runt blinkersen utan att det ser för illa ut.

Varför åka fort när man kan åka brett?
peegee Forummoderator
11 juli 2008 · 2 924 Inlägg

Så länge du inte täcker reflektorn och dess ljusflöde så är det lugnt men till det behöver man en ljusinställningsapparat för att se det bäst... så prova att tejpa först är mitt tips.... åk till ett tryckeri och be att få ett ark med dekalfolie i din färg å sen klipp å klistra smile

Senast redigerat av peegee (11 juli 2008)

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Skyliner
11 juli 2008 · 35 Inlägg

skulle rösta på samma sak klistra dit en bra tejp i stället så kan du ju ångra dig eller ändra utsende efter tycke ock smak;)

Nissan Skyline R34 GTR "Gojira NiZmo" (2000)
luunggan
11 juli 2008 · 956 Inlägg

Det verkar ju funka på classes prius, men har ingen anning om hur han gjort.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
_Jonex_ Byggare Behm
11 juli 2008 · 562 Inlägg

Klart att det går att få tag på färg som fäster på glaset, desto tråkigare blir det om
bilprovningen inte gillar det.
Kör på dekal-ark. , kanske i två färger ?
Vit bas med en blå stripe eller nått ?

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.
Ruuska_
12 juli 2008 · 474 Inlägg

karlssons klister på ögonlocken annars så dom sitter som berget?? fast risken är väl att dom slår sönder bilen helt..

angående det där med färg, du tror inte att det kommer lysa igenom om du inte får det tillräckligt tjockt?

Volvo S60 2.5T AWD
BMW 320D (2011)
Rushman Evolution Garage
12 juli 2008 · 1 299 Inlägg

Har svartlackade lampglas, lyser helt ok när de e mörkt...

Sky´s the limit...
Volvotjej84 helt galen
12 juli 2008 · 388 Inlägg

Ruuska_ skrev:
karlssons klister på ögonlocken annars så dom sitter som berget?? fast risken är väl att dom slår sönder bilen helt..

angående det där med färg, du tror inte att det kommer lysa igenom om du inte får det tillräckligt tjockt?

Jo, jag har ju övervägt ögonlock och karlssons. När jag får råd med en (till) takvinge ska den sättas med p400 och självborrande skruv rakt mner i bagageluckan. Bilen står dessutom nu för tiden alltid inbackad mot en flera meter hög betongvägg så ska de ha den kommer de få jobba...

Dekal-ögonlock låter dock som ett trevligt budget-alternativ just nu, någon som vet ett bra ställe i / runt göteborg där jag kan hitta detta?

Varför åka fort när man kan åka brett?
Cynisk Kaross arbetare
12 juli 2008 · 79 Inlägg

finns det inga garage du kan ställa bilen i? eller sätta pressening över,,,,

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang