får ej upp huven på min 300zx hur ska jag gå till väga?

nishe_power
13 juli 2008 · 3 Inlägg

hej!!

har köpt en 300 zx men efter bara några dar så kunde jag inte få upp huven e de någon som har ngt bra tipps på hur jag ska få upp den?

insanebrains
13 juli 2008 · 160 Inlägg

be en kamrat hänga lite lätt på huven ovanför huvlåset,medan du drar i huvspaken  ?

Ford Falcon Futura Sprint "Rally Falcon" (1965)
Volkswagen 1303s "1303rs" (1973)
nishe_power
13 juli 2008 · 3 Inlägg

har redan testat den varianten men tack ändå

insanebrains skrev:
be en kamrat hänga lite lätt på huven ovanför huvlåset,medan du drar i huvspaken  ?

Rwd
13 juli 2008 · 337 Inlägg

kofot å ett långt rör med en tjockis i andra änden?

3 liters diesel, mumma!
Honda Civic MB6 "Vtec" (1998)
Muttley
13 juli 2008 ·

kan du komma åt låset (haken) underifrån ? alltså under bilen ? för då kan du lirka upp det, och sen se vad felet var på låset.

Mr_V
13 juli 2008 · 243 Inlägg

kolla om det finns nån vire som du kan dra i utifrån /underifrån ev spänna inne i bilen..

nishe_power
13 juli 2008 · 3 Inlägg

tkd_rille skrev:
kan du komma åt låset (haken) underifrån ? alltså under bilen ? för då kan du lirka upp det, och sen se vad felet var på låset.

blir väll kanske tvungen att testa det hadde hoppats på att slippa det för jag får typ montera ner halva bilen för att komma åt

Muttley
13 juli 2008 ·

nishe_power skrev:

tkd_rille skrev:
kan du komma åt låset (haken) underifrån ? alltså under bilen ? för då kan du lirka upp det, och sen se vad felet var på låset.

blir väll kanske tvungen att testa det hadde hoppats på att slippa det för jag får typ montera ner halva bilen för att komma åt

hehe okej massa skyddsplåtar antagligen undertill? men de är ju värt de smile lycka till.

M@sken
13 juli 2008 · 461 Inlägg

fråga på www.speedfreak.nu kanske nån där som har varit med om samma sak.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang