Vad händer om man blir stoppad för vårdlöshet i trafik + avställd bil?

Viinceent
16 juli 2008 · 23 Inlägg

som rubriken säger vad händer om farbror blå stoppar än med en avställd bil + att man kört vårdlöst?

såg en bmw drifta runt framför mig här om dan.. bilen va avställd "enligt" vägverkets sms..

lite längre fram står farbror blå och vinkar in honom... vad händer med driftkigen?yikes

//Vince
Audi a3 "devils right hand" (1998)
Opel Astra (1999)
biltemaanstalld badboy for life
16 juli 2008 · 356 Inlägg

STORA BÖTER och har han kortet på prov skulle jag förmodla att dom tar det på plats.
Annars så tror jag att det blir indraget ett bra tag +STORA BÖTER.
Nästa sak blir att han får ställa bilen där han blir stoppad och gladeligen använda fötterna resten av sin resa.
För min del tycker jag att farbror blå för en gångs skull gjorde en vettig sak för tänk om han hade dönat in i någon av våra bilar tror inte att hans försäkringsbolag hade ställt upp med ett ända öre.
Hadde kännts rätt surt.lol

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
Silverbilar Avstängd
16 juli 2008 · 159 Inlägg

`Vå¨rdslöst
vem är rätt man till att bedömma detta?  .- ber på bil . och förare
jag har sett ny lotto miljonärer som är seriösa göra sig bort i trafiken med sin nya super bil
har sett även talanger som enligt lagen har färskt kort men driftar sjukt duktigt

sen har man sett några mitt imellan

ska alla dras över en gräns?
JA JAMEN  sån är lagen. du måste va som alla andra ,du får inte köra fort. du får ej drifta. du får ej spinna. du får ej svänga häftigt. du får ej låta för högt. du får nu förtiden inte ens skada miljön. igentligen så får du inte köra bil alls

men om du vill vara dig själv så får du inte bo i sverige. utan du får söka asyl i turkiet
jag ska prova
sociala där betala?

biltemaanstalld badboy for life
16 juli 2008 · 356 Inlägg

tror du tolkade saken litte fel.
Visst lek så mycket du vill men se till att din bil är försäkrad när du gör det för jag tänker inte betala för att någon annan känner för att ha kul med en oförsäkrad bil.
Hadde det varit min bil han dånat in i eller någon annan som kör oförsäkrat så hadde denna person fått hosta upp stålarna på ett eller annat sätt det vill jag låva dig.
Som sagt alla handlingar följs av en konsekvens och kör du oförsäkrat så är du tydligen sugen på att ta konsekvensen som följer om du skulle dåna in i någon tongue

Silverbilar skrev:
`Vå¨rdslöst
vem är rätt man till att bedömma detta?  .- ber på bil . och förare
jag har sett ny lotto miljonärer som är seriösa göra sig bort i trafiken med sin nya super bil
har sett även talanger som enligt lagen har färskt kort men driftar sjukt duktigt

sen har man sett några mitt imellan

ska alla dras över en gräns?
JA JAMEN  sån är lagen. du måste va som alla andra ,du får inte köra fort. du får ej drifta. du får ej spinna. du får ej svänga häftigt. du får ej låta för högt. du får nu förtiden inte ens skada miljön. igentligen så får du inte köra bil alls

men om du vill vara dig själv så får du inte bo i sverige. utan du får söka asyl i turkiet
jag ska prova
sociala där betala?

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
KHRacing
16 juli 2008 ·

biltemaanstalld skrev:
STORA BÖTER och har han kortet på prov skulle jag förmodla att dom tar det på plats.
Annars så tror jag att det blir indraget ett bra tag +STORA BÖTER.
Nästa sak blir att han får ställa bilen där han blir stoppad och gladeligen använda fötterna resten av sin resa.
För min del tycker jag att farbror blå för en gångs skull gjorde en vettig sak för tänk om han hade dönat in i någon av våra bilar tror inte att hans försäkringsbolag hade ställt upp med ett ända öre.
Hadde kännts rätt surt.lol

Trafikförsäkrningen gäller alltid (om bilen är påställd såklart)
har den körförbud spelar det ingen roll, trafikförsäkrningen gäller ändå som sagt

Är bilen avställd så träder TFF in.

biltemaanstalld badboy for life
16 juli 2008 · 356 Inlägg

så man behöver inte gå genom sitt eget fbolag om jag uppfattade dig rätt.
Visste inte detta men oavsätt vilket så hade det känts surt om han hade dönat in i en.
Där lärde man sig något nytt aldrig fel.
Man lär så länge man lever.big_smile

KHRacing skrev:

biltemaanstalld skrev:
STORA BÖTER och har han kortet på prov skulle jag förmodla att dom tar det på plats.
Annars så tror jag att det blir indraget ett bra tag +STORA BÖTER.
Nästa sak blir att han får ställa bilen där han blir stoppad och gladeligen använda fötterna resten av sin resa.
För min del tycker jag att farbror blå för en gångs skull gjorde en vettig sak för tänk om han hade dönat in i någon av våra bilar tror inte att hans försäkringsbolag hade ställt upp med ett ända öre.
Hadde kännts rätt surt.lol

Trafikförsäkrningen gäller alltid (om bilen är påställd såklart)
har den körförbud spelar det ingen roll, trafikförsäkrningen gäller ändå som sagt

Är bilen avställd så träder TFF in.

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang