För någon vecka sen fick en idiot i en stor SUV bakom mig,ca 1-1,5 m bakom.Det var på 70-väg med mitträcke och vi körde såklart på den enfiliga sidan av räcket,så han kunde ju inte komma om.Jag hade min gravida sambo och hennes 1-åriga son med och ville ju såklart inte köra så jättefort just då.Eftersom han körde en så pass hög bil(Ford Explorer)så såg han rätt in i baksätet och såg därmed även bebisen.
Tryckte lite på bromsen för att tända bromsljusen så han skulle fatta,men han kom bara närmare efter det.Till slut så tog det slut på mitträcket och då gick han ut,passerade mig och vek tvärt in igen.Passerade med ungefär 2 decimeter tillgodo mellan min backspegel och hans dörrar.Sen vek den dumme faan in ca 5 decimeter före mig och BROMSADE.
Hade jag inte varit beredd på det så hade jag i bästa fall varit utan en bil.I värsta fall hade jag varit utan både sambo,hennes son och mitt ofödda barn.Han hade dessutom 2 eller 3 barn med sig i bilen plus att det var någon som sov i framsätet.Efter den idiotgrejen vek han ut HELT i mötande körfält och körde om ytterligare 3-4 bilar,med möte.Han ska vara lycklig över att han inte stannade på macken ca 1 km bort.
Efter det fick jag en skylt med "Barn i bilen" text på av en kompis.Den sitter i bakrutan och kommer att stanna där.Förhoppningsvis slipper man såna idioter då.
Stolt far till Freddy 18/12-08