Steg & bas för ca:8000kr??

JockeK BMW M3 är körglädje!
24 mars 2006 · 102 Inlägg

Någon som har ett bra recept på ett rent & snyggt ljud? Vore ju kul och det gick att spela högt med, men prio på ljudkvalite

Blinka med blåljus om du vill race:a
pwilhelm Hewi
24 mars 2006 · 571 Inlägg

DLS A6 steg på en DLS Nobelium 10:a =strax över 8000kr borde låta mumma wink

"Sound by Hewi"
Mitt projekt
BMW 530iM "Sound by Hewi" (2000)
JockeK BMW M3 är körglädje!
24 mars 2006 · 102 Inlägg

Är ju lite inne på DLS A6 steg och 12" IRIDIUM, det går ju lös på 9000kr, finns det någon annan bas med samma prestanda som är billigare (4500kr)?

Blinka med blåljus om du vill race:a
Ronnie.L
25 mars 2006 · 914 Inlägg

vet ej hur kickers lite "billiga" högtalare är men en L7 12" bas och zx 750.1 steg borde funka och det blir runt 9.000 för det om du köper av björn kan det nog bli lite billigare verkar som att han inte brukar ta ut riktigt det pris som står på sidan

JockeK BMW M3 är körglädje!
25 mars 2006 · 102 Inlägg

Okej... kan ju tillägga att ljudet ska sitta i min M3. Det är en 94 coupé...

Blinka med blåljus om du vill race:a
Harryboy_87
25 mars 2006 · 1 Inlägg

Titta på alpine basarna på ullareddigital.se på den sidan finns ett par heta basar runt 4000kr
Hoppas du hittar nåt bra!!

civic Naturally Aspiranted
25 mars 2006 · 543 Inlägg

dBakuten har ju rea på kicker basar nu.

www.dBakuten.se

2 st Kicker L5 12" och ett audison LRx 400.1 borde kanske räcka.. det blir 7.ooo smile
Då har du rejält tryck, de vart de iallafall i Civicen.

CoSmoZ 2lateuloose
26 mars 2006 · 543 Inlägg

hmm 8lax i en bmw... låter najs! jag skulle satsa på Digital Designs

Typ

Slutsteg: DD amp SS1 Class D Pris: ca 4000:-
Subbwoofer: DD 2512 12" Pris: ca 4000:-

Ring & prata med Thomas på DHS Bilservice som är Svensk rep. för DD
http://www.digital-designs.se/

Det enda negativa jag har märkt att när man väl börjat lyssna på märket
& kollat in deras produkter www.ddaudio.com så kan plånboken bli rätt tunn wink
men dom har även som jag skrev ovan rätt så billiga priser också!

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
JockeK BMW M3 är körglädje!
27 mars 2006 · 102 Inlägg

Har beställt ett DLS A6 steg nu... Hur spelar en Kicker L7 12" i bandpasslåda... är nämligen en sån som jag ska köra med... Lådvolym??

// Jocke

Blinka med blåljus om du vill race:a
Drönirettab
27 mars 2006 · 21 761 Inlägg

Varken DB Akuten eller Kicker själva har gett beskrivning på bandpasslåda, det är möjligt att elementen inte riktigt passar i sådana lådor i så fall.

Senast redigerat av Drönirettab (27 mars 2006)

loudness
27 mars 2006 · 4 554 Inlägg

ett begagnat genesis steg och en jl bas kanske?

JockeK BMW M3 är körglädje!
27 mars 2006 · 102 Inlägg

Mmm måste ha en bas som kan spela i bandpass... Annars spelar man ju mer för omgivningen än de i bilen... BMW coupe ska vara knepiga att få in basen i coupen...

Men som sagt steget är klirrat.. DLS A6

Blinka med blåljus om du vill race:a
JockeK BMW M3 är körglädje!
11 april 2006 · 102 Inlägg

Tja igen! Drar upp denna gamla tråd istället för att skriva en ny... Har inhandlat DLS ULTIMATE A6 Monoblock på 1x870WRMS i 2 ohm. Har även köpt 1 kicker S12L7 bas på 750WRMS med dubbla 4 ohms spolar som jag parallellkopplar så det blir 2 ohm.

Nu till frågan... behöver man koppla in ett till batteri eller köpa ett större än org till min BMW M3 -94??

// Jocke

Blinka med blåljus om du vill race:a
Drönirettab
11 april 2006 · 21 761 Inlägg

jonash här på forumet har skrivit i en annan tråd att generellt så är det att föredra ett extra batteri när man börjar komma upp i ca 750-800W enligt honom själv. Han bygger tydligen en hel del billjud. Sedan tycker jag iaf att det är bra med extra batteri när man planerar att spela en del med motorn avslagen, jag har skrivit i tidigare trådar att det går fort att dra ur batteriet när motorn inte är på.

JockeK BMW M3 är körglädje!
11 april 2006 · 102 Inlägg

Jo det var precis det jag läste i ett inlägg av jonash... frågan är bara om det verkligen behövs eller om det är lite av en överkurs. Baljan i skuffen där batteriet sitter är ju ganska stor, men jag tvivlar på att man trycker ner ett till där så det blir ju en del jobb...

Blinka med blåljus om du vill race:a
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
12 april 2006 · 2 353 Inlägg

Det beror väldigt mycket på hur du kommer använda ljudsystemet. OM du tänker stå still utan motorn igång och spela för polarna i mer än 20 minuter med hög volym så kommer du vilja ha ett större batteri.

Om du inte står med motorn avslagen så mycket och inte spelar jättehögt under lång tid så kan du klara dig med det du har. Men det är ett gränsfall tycker jag.

mvh Jonas

JockeK skrev:
Tja igen! Drar upp denna gamla tråd istället för att skriva en ny... Har inhandlat DLS ULTIMATE A6 Monoblock på 1x870WRMS i 2 ohm. Har även köpt 1 kicker S12L7 bas på 750WRMS med dubbla 4 ohms spolar som jag parallellkopplar så det blir 2 ohm.

Nu till frågan... behöver man koppla in ett till batteri eller köpa ett större än org till min BMW M3 -94??

// Jocke

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang