Någon som beställt från www.sonicelectronix.com ?

Kvick Avstängd
1 augusti 2008 · 152 Inlägg

Faniskogen skrev:
Nej men precis, svårt att veta men ja, det är ju även det roliga med att testa osv, man lär sig efter ett tag:)

Jag tror som du där, kicker är ju ett såpass seriöst märke så de borde nog testa sina saker innan de skeppas iväg. men fabriksgarantin lär väll ändå gälla nästan? Bara det att det tillkommer fraktkostnader och så ifall den nu skulle behöva användas?

Jodå, nog tror jag fabriksgaranti gäller.

Kvick Avstängd
1 augusti 2008 · 152 Inlägg

Kicker KS50.2 $99.99
Kicker KS400 $59.99
2st Kicker Solo-Baric L7 Series 08S12L72   $499.98
2st Kicker ZX750.1  $599.98   
Kicker ZX200.2 $119.99
 
Order Subtotal $1,379.93

med frakt,tull och moms hamnar detta på ca 13500kr, och vad kostar då detta i sverige ?

Kicker ZX200.2 2.300kr i sverige
2st Kicker Solo-Baric L7 Series 08 L7 7000kr
Kicker KS 5.25' kit 1800kr
Kicker KS40 800kr
2st Kicker ZX750.1 10800kr

strax under 23.000kr

Senast redigerat av Kvick (1 augusti 2008)

Faniskogen Skogsfan
1 augusti 2008 · 649 Inlägg

Kvick skrev:
Kicker KS50.2 $99.99
Kicker KS400 $59.99
2st Kicker Solo-Baric L7 Series 08S12L72   $499.98
2st Kicker ZX750.1  $599.98   
Kicker ZX200.2 $119.99
 
Order Subtotal $1,379.93

med frakt,tull och moms hamnar detta på ca 13500kr, och vad kostar då detta i sverige ?

Kicker ZX200.2 2.300kr i sverige
2st Kicker Solo-Baric L7 Series 08 L7 7000kr
Kicker KS 5.25' kit 1800kr
Kicker KS40 800kr
2st Kicker ZX750.1 10800kr

strax under 23.000kr

Ja, nog är skillnaden betydande!
Och ju dyrare saker man köper desto mer skilljer det ju.

Men vad skiljer egentligen garantin på detta och i sverige? Förutom att det blir bra mycket krångligare med den utomlands då såklart.

Ska iväg för kvällen nu men ska bli intressant att se vad som skrivits här sen!

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930
Audi A3 (1997)
Kvick Avstängd
1 augusti 2008 · 152 Inlägg

Faniskogen skrev:
Ja, nog är skillnaden betydande!
Och ju dyrare saker man köper desto mer skilljer det ju.

Men vad skiljer egentligen garantin på detta och i sverige? Förutom att det blir bra mycket krångligare med den utomlands då såklart.

Ska iväg för kvällen nu men ska bli intressant att se vad som skrivits här sen!

Garanti får man väll, men det är lite svårare att ta sig till en butik eller skicka sakerna då det är en bit och kostar mycket. men fabriksgaranti gäller väll vars man än köpt dom. ifall man köpt dom i usa och det är fel på dom från fabrik kan man väll lämna in dom i tex sverige. ( ifall det nu finns kicker "lager/fabriker" hära.

jonash SM-Guld Billjud 2007&08
2 augusti 2008 · 2 353 Inlägg

Kvick skrev:

Faniskogen skrev:
Ja, nog är skillnaden betydande!
Och ju dyrare saker man köper desto mer skilljer det ju.

Men vad skiljer egentligen garantin på detta och i sverige? Förutom att det blir bra mycket krångligare med den utomlands då såklart.

Ska iväg för kvällen nu men ska bli intressant att se vad som skrivits här sen!

Garanti får man väll, men det är lite svårare att ta sig till en butik eller skicka sakerna då det är en bit och kostar mycket. men fabriksgaranti gäller väll vars man än köpt dom. ifall man köpt dom i usa och det är fel på dom från fabrik kan man väll lämna in dom i tex sverige. ( ifall det nu finns kicker "lager/fabriker" hära.

Nej, du får ingen garanti i Sverige. Så, skulle nåt gå fel måste du skicka tillbaks grejerna till USA.

Sen skall du veta att det mycket väl kan vara "b-stock" som säljs, dvs grejer som har varit lagade...

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Faniskogen Skogsfan
2 augusti 2008 · 649 Inlägg

jonash skrev:

Kvick skrev:

Faniskogen skrev:
Ja, nog är skillnaden betydande!
Och ju dyrare saker man köper desto mer skilljer det ju.

Men vad skiljer egentligen garantin på detta och i sverige? Förutom att det blir bra mycket krångligare med den utomlands då såklart.

Ska iväg för kvällen nu men ska bli intressant att se vad som skrivits här sen!

Garanti får man väll, men det är lite svårare att ta sig till en butik eller skicka sakerna då det är en bit och kostar mycket. men fabriksgaranti gäller väll vars man än köpt dom. ifall man köpt dom i usa och det är fel på dom från fabrik kan man väll lämna in dom i tex sverige. ( ifall det nu finns kicker "lager/fabriker" hära.

Nej, du får ingen garanti i Sverige. Så, skulle nåt gå fel måste du skicka tillbaks grejerna till USA.

Sen skall du veta att det mycket väl kan vara "b-stock" som säljs, dvs grejer som har varit lagade...

mvh Jonas

Ja, jojo precis. Det är ju det som är det krångliga med garantin hmm

Så skulle det ju kunna vara men de verkar ganska så seriösa och står tydligen med i nån 008 Internet Retailer Top 500 Guide. Men ja, ifall man har otur så smile

Men det jag är mest nyfiken på nu är vad fasen skillnaden är på de äldre zx2500 stegen och årets modell. Det skilljer ju nästan det dubbla priset.. är det bara för att det är så nytt eller döljer det sig faktiskt något enormt bättre saker innuti det nya?

Senast redigerat av Faniskogen (2 augusti 2008)

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930
Audi A3 (1997)
Jolle87
2 augusti 2008 · 1 585 Inlägg

Enklast är att ränka 30% på det sammanlagda priset. Då får du fram kostanden för varorna moms frakt tull osv. Ibland kan det löna sig att ta hem från USA men oftast kommer man nästan upp i samma pris som sverige tyvär. Dock har jag köpt mycket från tyskland och england då dom är med i EU vilket gör att man inte betalar massa tull osv. Kostar nästan alltid ca 150-200kr ifrakt och tar 1vecka innan man har varorna framför dörren:) Fast allt är inte billigare i tyskland/england.

dbakuten TEAM dBAkuten
2 augusti 2008 · 865 Inlägg

Faniskogen skrev:

jonash skrev:

Kvick skrev:

Garanti får man väll, men det är lite svårare att ta sig till en butik eller skicka sakerna då det är en bit och kostar mycket. men fabriksgaranti gäller väll vars man än köpt dom. ifall man köpt dom i usa och det är fel på dom från fabrik kan man väll lämna in dom i tex sverige. ( ifall det nu finns kicker "lager/fabriker" hära.

Nej, du får ingen garanti i Sverige. Så, skulle nåt gå fel måste du skicka tillbaks grejerna till USA.

Sen skall du veta att det mycket väl kan vara "b-stock" som säljs, dvs grejer som har varit lagade...

mvh Jonas

Ja, jojo precis. Det är ju det som är det krångliga med garantin hmm

Så skulle det ju kunna vara men de verkar ganska så seriösa och står tydligen med i nån 008 Internet Retailer Top 500 Guide. Men ja, ifall man har otur så smile

Men det jag är mest nyfiken på nu är vad fasen skillnaden är på de äldre zx2500 stegen och årets modell. Det skilljer ju nästan det dubbla priset.. är det bara för att det är så nytt eller döljer det sig faktiskt något enormt bättre saker innuti det nya?

Jag har svårt att tro att det finns fortfarande gamla Kicker steg som är nya i lager så det är nog utbytta och lagade slutsteg.

För just de gamla Kicker ZX2500.1 stegen var slut nästan ett halvår i Europa innan de nya kom ut på marknaden så skulle USA ha ett överlager på det så hade de skickat över steg.

MVH//Björn
www.dbakuten.se

Chevrolet Astro "dBAkuten" (1997)
Faniskogen Skogsfan
2 augusti 2008 · 649 Inlägg

dbakuten skrev:

Faniskogen skrev:

jonash skrev:

Nej, du får ingen garanti i Sverige. Så, skulle nåt gå fel måste du skicka tillbaks grejerna till USA.

Sen skall du veta att det mycket väl kan vara "b-stock" som säljs, dvs grejer som har varit lagade...

mvh Jonas

Ja, jojo precis. Det är ju det som är det krångliga med garantin hmm

Så skulle det ju kunna vara men de verkar ganska så seriösa och står tydligen med i nån 008 Internet Retailer Top 500 Guide. Men ja, ifall man har otur så smile

Men det jag är mest nyfiken på nu är vad fasen skillnaden är på de äldre zx2500 stegen och årets modell. Det skilljer ju nästan det dubbla priset.. är det bara för att det är så nytt eller döljer det sig faktiskt något enormt bättre saker innuti det nya?

Jag har svårt att tro att det finns fortfarande gamla Kicker steg som är nya i lager så det är nog utbytta och lagade slutsteg.

För just de gamla Kicker ZX2500.1 stegen var slut nästan ett halvår i Europa innan de nya kom ut på marknaden så skulle USA ha ett överlager på det så hade de skickat över steg.

MVH//Björn
www.dbakuten.se

ojdå, ja det lät ju lite illa det. Men kan de verkligen sälja annat än nya? de verkar ju vara ganska så seriösa och jag kan inte läsa att det skulle vara så någonstans..

Men hur som..
Ifall de nu har nya, vad är skillnaden på dem och de nya? är det värt prisskillnaden? alltså nästan det dubbla..

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930
Audi A3 (1997)
Kvick Avstängd
2 augusti 2008 · 152 Inlägg

Faniskogen skrev:

dbakuten skrev:

Faniskogen skrev:

Ja, jojo precis. Det är ju det som är det krångliga med garantin hmm

Så skulle det ju kunna vara men de verkar ganska så seriösa och står tydligen med i nån 008 Internet Retailer Top 500 Guide. Men ja, ifall man har otur så smile

Men det jag är mest nyfiken på nu är vad fasen skillnaden är på de äldre zx2500 stegen och årets modell. Det skilljer ju nästan det dubbla priset.. är det bara för att det är så nytt eller döljer det sig faktiskt något enormt bättre saker innuti det nya?

Jag har svårt att tro att det finns fortfarande gamla Kicker steg som är nya i lager så det är nog utbytta och lagade slutsteg.

För just de gamla Kicker ZX2500.1 stegen var slut nästan ett halvår i Europa innan de nya kom ut på marknaden så skulle USA ha ett överlager på det så hade de skickat över steg.

MVH//Björn
www.dbakuten.se

ojdå, ja det lät ju lite illa det. Men kan de verkligen sälja annat än nya? de verkar ju vara ganska så seriösa och jag kan inte läsa att det skulle vara så någonstans..

Men hur som..
Ifall de nu har nya, vad är skillnaden på dem och de nya? är det värt prisskillnaden? alltså nästan det dubbla..

Tror inte det är någon märkbar skillnad, bara designen som dom ändrat på gissar jag.
som jag sett på carbonize, dom har stoppat Sinus Live sl-1500 som slutsålt. och hittat på något nytt V2 steg. smart där wink

jonash SM-Guld Billjud 2007&08
2 augusti 2008 · 2 353 Inlägg

Kvick skrev:

Faniskogen skrev:
ojdå, ja det lät ju lite illa det. Men kan de verkligen sälja annat än nya? de verkar ju vara ganska så seriösa och jag kan inte läsa att det skulle vara så någonstans..

Men hur som..
Ifall de nu har nya, vad är skillnaden på dem och de nya? är det värt prisskillnaden? alltså nästan det dubbla..

Tror inte det är någon märkbar skillnad, bara designen som dom ändrat på gissar jag.
som jag sett på carbonize, dom har stoppat Sinus Live sl-1500 som slutsålt. och hittat på något nytt V2 steg. smart där wink

MrCalle kan säkerligen svara på skillnader mellan "gamla" SL1500 och nya, om det är några inre eller enbart yttre. I de flesta fall har man ju förbättrat något, kylning tex är rätt vanligt.

Men oftast så är det inre ändringar, dock kan de ofta för 9 av 10 personer aldrig ens märkas.

Just Sinus-stegen kan jag tänka mig att de borde ha gjort nånting med innanmätet, för marknaden är rätt mätad på steg i SL1500 klassen (snart bör ju folk vilja uppgradera sig från nybörjarmodeller som trots allt SL1500 är) och skulle de enbart ha gjort nåt externt, så kommer det komma ut snabbare än blixten slår ned, och då kommer de bara skjuta sig själva i foten. Så dumma är dem inte tror jag.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang