Tryckförgasare

_TT_
29 mars 2006 · 41 Inlägg

Hur ska jag bygga om min orginal stromberg förgasare till tryckförgasare??ge många fina tips nu!!

har hört nått om byta trottlen å så...vad ska man göra eller vad ska man ha för någon??

mycket glad för många tips:Dbig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

Manne Jajjemen!
29 mars 2006 · 1 512 Inlägg

Gå in på www.savarturbo.se å sök lite på forumet, där kommer du garanterat att hitta de du söker. Finns mkt tips på hur man preppar förgasare för tryckmatning. Lycka till!

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
_TT_
29 mars 2006 · 41 Inlägg

oki bara lite svårt att hitta men men!!skulle vilja ba veta hur man bygger den där tryckboxen och var?tror de e nån box av nått slag va?:)och vad för slags trottel man ska använda för har hört att på en del förgasare e den av mässing eller nått å den trycks ihop!!:Dmen vet inte hur det är på stromberg

Manne Jajjemen!
29 mars 2006 · 1 512 Inlägg

volvoopower skrev:
oki bara lite svårt att hitta men men!!skulle vilja ba veta hur man bygger den där tryckboxen och var?tror de e nån box av nått slag va?:)och vad för slags trottel man ska använda för har hört att på en del förgasare e den av mässing eller nått å den trycks ihop!!:Dmen vet inte hur det är på stromberg

Näe de är inte svårt å hitta.. det finns tillomed klistrad guide wink hehe
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph … =stromberg

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
_TT_
31 mars 2006 · 41 Inlägg

många tack ska du ha!!!

lillepluttisen
31 mars 2006 · 50 Inlägg

den där länken du hade där va jäkla bra! tack för den! mycke bra med bilder så man ser vad som menas!

lillepluttisen
2 april 2006 · 50 Inlägg

ja skapa en tråd angående enkel eller dubbelförgasare vid turbokonvertering men fick inget svar så jag försöker mig på ett inlägg här istället! Jag funderar på att bygga ett dubbel insug till min volvo 240 och sätta på 2st stromberg! Å sen bygga en tryckbox till dom! Skulle vilja veta vad ni tycker om den idén? Skriv gärna till mig på MSN! lillepluttisen@hotmail.com

a-traktorn Avstängd
4 augusti 2008 · 200 Inlägg

men vrf ska man plocka choken?
har en 740 86 med b230 k, så det e väll automatchoke på den
och e det verkligen så viktigt o bygga om föggen

räcker det inte bara med grenrör,turbo,dump,ic,wastegate

jag tänkte mej dessa prylar

turbo
3193, kanske lite större

dump
3110, eller lite sämre

wastegate (om nödvändigt)
3186

ic (om nödvändigt)
3203

leta på xmotos.se, då det inte gick o länka

men det måste ju funka, om man letar upp ett turbogrenrör

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang