aut.nivåreglering av dämpare på 855 T5r!

mc_vw
7 april 2008 · 135 Inlägg

Jag nyligen inköpt en volvo t5r.

När bilen är avstängd och stått ett lite tag, sjunker bakvagnen ner rätt mkt, typ till hjulen, så fort jag startar bilen så höjs den ganska fort. Enligt volvo skall den inte sjunka ihop, iaf inte på någon vecka sa dom. Stämmer detta? Är min dämpare slut?

Nästa fråga är, billiga men bra väghållningskit med dämpare +fjädrar till dom här. Någon som kan en bra sida?

cleo355
7 april 2008 · 244 Inlägg

dom e nog slut..

har för mig att jag sett att gemotorsport.se har väghållningskit till volvo med nivåreglering.

mc_vw
8 april 2008 · 135 Inlägg

Finns det olika dämpare i bak på T5r? Min höjs så fort jag startar bilen, som om de vore luft eller hydral, konstigt nog. Ska skicka under bilen på Torsdag på jobben, men undrar om nån vet. Som sagt, dom åker ner när jag slår av motorn och höjs så fort jag startar.!? är det aut.nivåreglering? eller bara självskjusternade dämpare.

mc_vw
8 april 2008 · 135 Inlägg

Finns det olika dämpare i bak på T5r? Min höjs så fort jag startar bilen, som om de vore luft eller hydral, konstigt nog. Ska skicka under bilen på Torsdag på jobben, men undrar om nån vet. Som sagt, dom åker ner när jag slår av motorn och höjs så fort jag startar.!? är det aut.nivåreglering? eller bara självskjusternade dämpare.

Christian S
8 april 2008 · 4 816 Inlägg

Verkar jävligt skumt för volvos nivåreglering justerar sig till rätt nivå när man börjar köra då bilen kommer i gungning.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
mc_vw
10 april 2008 · 135 Inlägg

jag var under bilen idag och skika! Det är blåa sacha dämpare på den ibak, ser rätt nya ut. Men det är instansat volvo under Sachs.

Erik_volvo
7 augusti 2008 · 15 Inlägg

Hej!  jag har samma problem med min 760 !  den sjunker efter några dagar ner i botten där bak, är det  pneumatisk nivåreglering? läcker de?   den kommer i höjd efter att  man åkt en bit

Volvo v70 "Pickup" (1998)
Volvo 240 "T5" (1988)
Volkswagen Jetta "Mk1" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang