isolerings pasta för kablage finns de??

Vogge
14 april 2006 · 494 Inlägg

höll på ute och koppla lite sladdar och så funderade jag på de att de r rätt mycket vibrationer osv i en bil särskillt när man har byggtlite ljud i den. i vanliga fall brukar jag ju använda krymp slang
över allt öppna kablar men de är inte på alla ställen de går att få dit.

fråga lyder om de finns någon form av isolerings pasta för öppna kontackt don!? eller
tror ni de funkar att kladda på lite silikon?

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
jinxs 90mil+ på en tank.
14 april 2006 · 484 Inlägg

eltejp

Diesel is the blood of satan.
Citroën DS3 "Sound" (2010)
Sharky
14 april 2006 · 10 287 Inlägg

Gör om, gör rätt.

Lek inte med el.

(Zipper tubing är en möjlighet men man skall likt förbaskat göra rätt från början)

/Göran

Vogge skrev:
höll på ute och koppla lite sladdar och så funderade jag på de att de r rätt mycket vibrationer osv i en bil särskillt när man har byggtlite ljud i den. i vanliga fall brukar jag ju använda krymp slang
över allt öppna kablar men de är inte på alla ställen de går att få dit.

fråga lyder om de finns någon form av isolerings pasta för öppna kontackt don!? eller
tror ni de funkar att kladda på lite silikon?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
loudness
15 april 2006 · 4 554 Inlägg

ska du bara ha för att skydda kabeln mot vassa kanter och de inte e så noga med hur de ser ut så kan du klyva en gummislang och trä över annars finns de kabelstrumpa som du trär över kabeln...


edit: de finns liknande krympslang fast de e ett gummiark med smältlim som du skär bitar på och lindar in kabeln och sen värmer..

Senast redigerat av loudness (15 april 2006)

Vogge
15 april 2006 · 494 Inlägg

mmm men de finns inte så mycket rätt att göra i detta fallet om jag har en stor öppen bult typ jord bulten i schassit så kan ja ju inte göra på så många sätt för att isolera den!! (sharky)

mm krymp slang i ark form skulle funka!:S aja jag får leta vidare vet att de finns innom flyget iaf!

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
Drönirettab
15 april 2006 · 21 761 Inlägg

Menar du alltså att det finns andra kablar som kan ligga och skava mot jordbulten? Då kan man tex fixera dessa kablar med en klamma lite vid sidan om bulten så att de inte kan skava.
Eller har jag missuppfattat dig?

Senast redigerat av Drönirettab (15 april 2006)

Sharky
15 april 2006 · 10 287 Inlägg

Hmmm, vill du isolera jordbulten , eller täcka över den?

Täcka över jordbultar för att förhindra korrosion gör man med endera vaselin eller silikon för att hålla fukten borta.

Det lät på ditt första inlägg som du hade nakna skarvar på typ plus-ledning som riskerade att skava eller så.

/Göran

Vogge skrev:
mmm men de finns inte så mycket rätt att göra i detta fallet om jag har en stor öppen bult typ jord bulten i schassit så kan ja ju inte göra på så många sätt för att isolera den!! (sharky)

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Vogge
15 april 2006 · 494 Inlägg

Sharky skrev:
Hmmm, vill du isolera jordbulten , eller täcka över den?

Täcka över jordbultar för att förhindra korrosion gör man med endera vaselin eller silikon för att hålla fukten borta.

Det lät på ditt första inlägg som du hade nakna skarvar på typ plus-ledning som riskerade att skava eller så.

/Göran

Vogge skrev:
mmm men de finns inte så mycket rätt att göra i detta fallet om jag har en stor öppen bult typ jord bulten i schassit så kan ja ju inte göra på så många sätt för att isolera den!! (sharky)

Nej ricktigt så är inte fallet. jag har två bultar som går igenom väggen på min baslåda på insidan av lådan sitter min kondning och jag vill gärna att den blir tät så har jag två bultar igen väggen. men eftersom att de sitter i en baslåda och murphys lag råder tänkte jag att en tråd kanske släpper och hoppar över till plus vilket kanske skulle kunna starta en brand eftersom de finn issolering i lådan och då skulle jag vilja ha ett bra sätt att förhindra detta!

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
loudness
16 april 2006 · 4 554 Inlägg

finns ju gummi hattar som man kan sätta på.. finns på större maskiners elsystem på deras generatorer och startmotorer osv. det är ett krav för att maskinerna ska klara besiktningen så hör med någon maskindelsförsäljare.. då kan du ju placera lim i hatten och limma fast den i bulten..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang