Hur är reglerna angångende nya systemet för körkort 1 sep? Teori och uppkörning.

R1kard V-Power
9 augusti 2008 · 1 186 Inlägg

När man ska göra teorin och uppkörningen på samma dag.

Om man missar på det ena, hur lång tid har man på sig att göra om det andra då?

/Rikard

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Grundstrom Nismo
9 augusti 2008 · 758 Inlägg

Måste väl inte just vara samma dag, men inom 2 månader var de väl sagt?!

Niick Avstängd
9 augusti 2008 · 233 Inlägg

Grundstrom skrev:
Måste väl inte just vara samma dag, men inom 2 månader var de väl sagt?!

Har hört 2 veckor. hmm

Blå saab 9-3 turba
Holiace
9 augusti 2008 · 1 754 Inlägg

2 månader.

Jag kan inget om allt.
R1kard V-Power
9 augusti 2008 · 1 186 Inlägg

Grundstrom skrev:
Måste väl inte just vara samma dag, men inom 2 månader var de väl sagt?!

Nä måste väl inte men tanken med systemet var att man skulle göra de samma dag, så du tror alltså att om man missar teorin och klarar uppkörningen har man 2 månader på sig att göra om teorin? eller tvärt om.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
R1kard V-Power
9 augusti 2008 · 1 186 Inlägg

Kul att de e 2 månader med så långa köer. När jag ringde för bokning var det över 2 månader till jag kunde få tid. Tar dem de som har missat i första hand eller de spelar ingen roll?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Eddiie Bmw Fanatiker
9 augusti 2008 · 292 Inlägg

Behöver inte vara orolig riggi big_smile, du fixar de läätt, kiss enkelt

Mini Cooper S "Cooper S JCW" (2014)
R1kard V-Power
9 augusti 2008 · 1 186 Inlägg

Eddiie skrev:
Behöver inte vara orolig riggi big_smile, du fixar de läätt, kiss enkelt

haha fina fisken smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Roz-104 typ..eh..va?
9 augusti 2008 · 582 Inlägg

Tycker dom säger olika hela tiden, ibland pratas det om samma dag eller max två veckor efter, o så ibland sägs det upp till två månader. Är det ens säkert att det införs nu, har ju redan blivit uppskjutet.

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!
Volvo 850 T5 "Te-Femman" (1994)
prodrive Avstängd
9 augusti 2008 · 962 Inlägg

Det är 2 månader.

Quantic
9 augusti 2008 · 645 Inlägg

Vet inte riktigt var ni hittar eran information ifrån, 2 veckor är det som gäller.

http://www.korkortsportalen.se/VV_Templ … _1044.aspx

Körkortsportalen skrev:
Kunskapsprovet (teoriprovet) och körprovet för B-körkort (personbil) kan från i höst göras på samma dag eller inom två veckor mellan proven. Proven bokas samtidigt. Det går att boka sammanhållet prov från den 2 juni, och från 1 september kommer de att börja genomföras. Det nya systemet har testats och lett till fler godkända prov.

Kolm
9 augusti 2008 ·

Niick skrev:

Grundstrom skrev:
Måste väl inte just vara samma dag, men inom 2 månader var de väl sagt?!

Har hört 2 veckor. hmm

2 veckor har jag hört. Better get it done right the first time wink Fixade alla mina grejjer på första, det är väl bara att köra lugnt, plugga bra så har du körkortet sen.

predator920
9 augusti 2008 · 32 Inlägg

Precis som föregående skerv så är det 2 veckor som gäller. Man får även boka så att man kan göra både teori och körningen samma dag. Om det är så att man kuggar någon utav dessa så är man garanterad en ny tid inom dessa 2 veckor, men om man sen kuggar igen så kan man få vänta väldigt länge. Detta är vad jag har hört utav en körskolelärare och tycker att dom borde ha ganska bra koll på vad som gäller ;P

"Den första bilen i livet glömmer man lika lite som den första kvinnan"
weser bil intreserad anläggare
9 augusti 2008 · 467 Inlägg

från och med 1 sep så börjar dom nya reglerna gälla. och då kan man boka så man har både teori och uppkörnig samma dag. och om man missar det ena ska man boka igen inom tre dagar så kommer man få en ny tid inom en kort tid (kommer inte ihåg om det var två veckor eller hur det va. men man har bara 2 månader på sig att klara det andra provet från och med att man klarat det första. anars får man ta om båda.

//mackan

R1kard V-Power
9 augusti 2008 · 1 186 Inlägg

ok tack för svaren, nu vet jag hur det ligger till.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Skuggan_84
9 augusti 2008 · 209 Inlägg

På pappret jag fick 2008-07-16 när jag bokade teori prov för körkortet så stog det att från den 1 september 2008 är ett kunskapsprov giltigt i 2 månader.

Man måste tydligen boka om både teori å uppkörningen om man inte klarar det innon 2 månader å då får man ju även betala för båda proven igen när man gör om dom

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang