Spritresor till Tyskland

the_eagle
9 augusti 2008 · 167 Inlägg

Hej!
Funderar på bästa alternativen till fordon för spritresor till Tyskland, hyra eller köpa en billig Van för 10-15.000 kr? Någon med erfarenhet av spritresor till Tyskland?

Bmw 325iT 2006
Xuri One Man Clan
9 augusti 2008 · 4 287 Inlägg

the_eagle skrev:
Hej!
Funderar på bästa alternativen till fordon för spritresor till Tyskland, hyra eller köpa en billig Van för 10-15.000 kr? Någon med erfarenhet av spritresor till Tyskland?

när jag var i tyskland för 1-2 månader sedan hyrde jag en buss...

En Hyundai H1  (deras nyaste minbuss alternativ) Den hade 170 diesel hästar å man fick lasta 1000kg...3 sitsig...den gick tamme fan som en raket... Med 50 flak ca 100 liter vin osv så gick den lika bra som innan typ... drog ca 1 liter diesel ner till tyskland å lika mycke hem men de är rätt bra för bussen väger ca 2 ton olastad...

Kostar la ca 1000-1500 kr per dag å hyra med fria mil...å går under samma storlek som en bil vid båten å vid broavgifterna

vi hade som sagt ca 50 flak 100 liter vin å rätt möe sprit i bussen...men den var lågt från halvfull
å de är en skiljevägg i plåt mellan förarutrymme/ bagaget å de är ju lite bättre om man krockar...kan ju lasta upp te taket wink

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
TexoN Evolution Garage
9 augusti 2008 · 171 Inlägg

Aa en van eller minibuss är ju grymmt. En van får du ju in 2 pall med öl tex. spriten kan man lasta lite runt om. wink

Evolution Garage
Drift ya later dude ;)
Volvo 855 (1997)
NOL dragkruka
9 augusti 2008 · 275 Inlägg

Xuri skrev:

the_eagle skrev:
Hej!
Funderar på bästa alternativen till fordon för spritresor till Tyskland, hyra eller köpa en billig Van för 10-15.000 kr? Någon med erfarenhet av spritresor till Tyskland?

när jag var i tyskland för 1-2 månader sedan hyrde jag en buss...

En Hyundai H1  (deras nyaste minbuss alternativ) Den hade 170 diesel hästar å man fick lasta 1000kg...3 sitsig...den gick tamme fan som en raket... Med 50 flak ca 100 liter vin osv så gick den lika bra som innan typ... drog ca 1 liter diesel ner till tyskland å lika mycke hem men de är rätt bra för bussen väger ca 2 ton olastad...

Kostar la ca 1000-1500 kr per dag å hyra med fria mil...å går under samma storlek som en bil vid båten å vid broavgifterna

vi hade som sagt ca 50 flak 100 liter vin å rätt möe sprit i bussen...men den var lågt från halvfull
å de är en skiljevägg i plåt mellan förarutrymme/ bagaget å de är ju lite bättre om man krockar...kan ju lasta upp te taket wink

fifan sikken superbuss om den gick så billigt som 1 liter ner till hela tyskland wink heheh ne skämta bara:)

Volvo S70R "Glidarbilen" (1998)
Volvo 850 GLT "numera vinterbilen" (1997)
Xuri One Man Clan
9 augusti 2008 · 4 287 Inlägg

NOL skrev:

Xuri skrev:

the_eagle skrev:
Hej!
Funderar på bästa alternativen till fordon för spritresor till Tyskland, hyra eller köpa en billig Van för 10-15.000 kr? Någon med erfarenhet av spritresor till Tyskland?

när jag var i tyskland för 1-2 månader sedan hyrde jag en buss...

En Hyundai H1  (deras nyaste minbuss alternativ) Den hade 170 diesel hästar å man fick lasta 1000kg...3 sitsig...den gick tamme fan som en raket... Med 50 flak ca 100 liter vin osv så gick den lika bra som innan typ... drog ca 1 liter diesel ner till tyskland å lika mycke hem men de är rätt bra för bussen väger ca 2 ton olastad...

Kostar la ca 1000-1500 kr per dag å hyra med fria mil...å går under samma storlek som en bil vid båten å vid broavgifterna

vi hade som sagt ca 50 flak 100 liter vin å rätt möe sprit i bussen...men den var lågt från halvfull
å de är en skiljevägg i plåt mellan förarutrymme/ bagaget å de är ju lite bättre om man krockar...kan ju lasta upp te taket wink

fifan sikken superbuss om den gick så billigt som 1 liter ner till hela tyskland wink heheh ne skämta bara:)

Okej ?

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
kallabaz
9 augusti 2008 · 362 Inlägg

http://mobilblogg.nu/cache/ttf/00f4a362f00f0249cd.jpg
850 med 50 lock och diverse sprit rekommenderas i alla fall inte. Slog i skärmkanterna med bakdäcken i varenda liten nivåförändring på vägen.

Camitz
9 augusti 2008 · 646 Inlägg

Åkte en 855 med 4 st polare med, toltalt lastade vi in 45 flak, 50 talet spritflaskor samt 20 talet vin flaskor. Bra med övervikt smile Bilen kom inte upp för rampen till färjan på hemvägen förrens 2:a försöket med mer fart! Haha De som jobbade på färjan skrattade bra då!

NOL dragkruka
9 augusti 2008 · 275 Inlägg

Xuri skrev:

NOL skrev:

Xuri skrev:
när jag var i tyskland för 1-2 månader sedan hyrde jag en buss...

En Hyundai H1  (deras nyaste minbuss alternativ) Den hade 170 diesel hästar å man fick lasta 1000kg...3 sitsig...den gick tamme fan som en raket... Med 50 flak ca 100 liter vin osv så gick den lika bra som innan typ... drog ca 1 liter diesel ner till tyskland å lika mycke hem men de är rätt bra för bussen väger ca 2 ton olastad...

Kostar la ca 1000-1500 kr per dag å hyra med fria mil...å går under samma storlek som en bil vid båten å vid broavgifterna

vi hade som sagt ca 50 flak 100 liter vin å rätt möe sprit i bussen...men den var lågt från halvfull
å de är en skiljevägg i plåt mellan förarutrymme/ bagaget å de är ju lite bättre om man krockar...kan ju lasta upp te taket wink

fifan sikken superbuss om den gick så billigt som 1 liter ner till hela tyskland wink heheh ne skämta bara:)

Okej ?

ja den drog la vad jag antar 1 liter diesel per mil? inte en liter diesel ändå ner till tyskland?? jag var heller inte speciellt seriös med skrivandet där så ta de lungt wink

Senast redigerat av NOL (9 augusti 2008)

Volvo S70R "Glidarbilen" (1998)
Volvo 850 GLT "numera vinterbilen" (1997)
Rille_Pille Tyskstuk
9 augusti 2008 · 466 Inlägg

Ibland så kan nivåreglering löna sig alltså? big_smile

LillRagge Med Lem
9 augusti 2008 · 29 Inlägg

hehe...en gammal ambulans är det perfekta att lasta i.
Jag vet en kör med en gammal volvo ambulans ner till tyskland:)

MINSKA DÖDSOLYCKORNA PÅ VÅRA VÄGAR! Kör på trottoaren.
Volvo 744 GLE "Nafsen" (1988)
Pontiac Catalina "Cåta lina" (1966)
Volvo 944 GLT 16V "Sladdaren" (1991)
diamond_ Diamond
9 augusti 2008 · 540 Inlägg

jag hyrde minibuss från mercedes benz i gbg. betala 2000kr för weekend. inkl. fria mil..  drog inte jättemycket.. och gick som ett jävla raket..

I'm Rick James Bitch!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang