Styla Golf IV. Fälgar? Slutrör o Dämpare? Billig toning?

Miller
16 april 2006 · 152 Inlägg

Hey alla garaget folk.

Jag har funderingar på att styla min Golf IV. Inget speciellt drag i motorn, men vad ska man göra. Jag tycker att bilen är snygg och är allmänt nöjd med den. Har lite funderingar på att sälja kärran men det lägger vi åt sidan så länge.

Jag hade tänkt göra en del.

** Slänga på en Takvinge: Hittat lite olika vingar på massa olika sidor. Hur monterar man en vinge? Går det att bara limma fast en vinge? Eller ska man borra å hålla på? Isf, vad borrar man i ?

** Lackera alla svarta lister osv.
-->> Kan man göra det "billigt" någonstans i Göteborgs området?
Måste jag dra loss allt innan ja går in med de på lackering?
Vad kan det kosta? 1500:- för alla lister, och nerlackning fram o bak? kanske 2000:-?
Hade även tänkt lackera stänkskydden. Det ser rätt fräckt ut. Men kan man göra det? Det är ju rätt mjukt material. Kan det funka ändå?

Lackera Bromsoken: i KAWASAKI Grön färg. Det skulle väl passa rätt snyggt till min blå lack på bilen? Det är väl bara att skaffa fram en sprayburk och börja spraya? INget mer med det?



** Fälgarna: 17" hade jag tänkt. Det är ju helt en smaksak hur dom ska se ut. Men jag tänkte, tar upphängningen mkt stryk om man kör med 18" på en orginal golf? Det är ju inge racing med bilen what so ever. Så "tål" bilen 18" fälgar? Om man säger så...

** Dämparen: Hade tänkt kapa av och plocka bort den stora slutdämparen. BARA för att få ett skönt muller. Tänkte sätta dit en liten mindre simons dämpare på 3" och sluta med ett 3" slutrör då.
Verkar detta ok? Får man ett skönt ljud tro? Det är ju trots allt en sugmotor, å de brukar ju låta lite gött när man fifflar med dämparna.
-->> Eller ska jag ta bort den lilla dämparen istället?
---->>Fast då får man kanske för mkt ljud in i bilen? eftersom det sitter i mitten ungefär, om ni förstår vad jag menar? Någon som har någon erfarenhet av detta?

** Tona rutorna: Hade tänkt en lätt toning på alla bakre rutor. Detta vill jag helst då inte betala allt för mkt för. Vad kan detta kosta tro? Någon billig snubbe i göteborgsområdet som någon vet om ?



Det var väl allt... En hel del frågor. Är jätte tacksam för svar!!!!

O B S  !!!!!!!!!! ->>>> Jag är bara en nybörjare. <<<----- smile

Ha d ! smile


***EDIT***
Glömde fråga om dekaler! Tänkte klistra på lite små svarta dekaler. Inte bestämt mig för vad än, men kanske en WRC dekal, kanske någon Pioneer osv... Någon som har koll på vart man kan skaffa sådant?
***SLUT***

Senast redigerat av Miller (16 april 2006)

Saluhallen i göteborg!
loudness
16 april 2006 · 4 554 Inlägg

har samma funderinagr som du.. följer lätt denna tråden:D var runt gbg bor du? nära uddevalla? där finns en billig stylingbutik iaf

Miller
16 april 2006 · 152 Inlägg

Bor i Göteborg smile Men jag åker lätt runt och köper delar ett antal mil utanför om det behövs!

Vi får se hur de går smile

Förresten... är du duktig med bilar i övrigt? För det är nämligen inte jag. Skulle va gött med hjälp, tips och råd! Öppen för allt!

Senast redigerat av Miller (16 april 2006)

Saluhallen i göteborg!
Ghost RS Skoda Addict
16 april 2006 · 167 Inlägg

http://www.dekaltrim.nu/

Där har du "dina" Pioneer och WRC-Dekaler wink

Med Vänlig Hälsning

Senast redigerat av Ghost RS (16 april 2006)

-=[Tobbe]=-
Skoda Fabia V RS 2004 "Ghost Edition"
Motto: "Den Som Har Flest Saker När Han Dör Vinner." ;)
Miller
16 april 2006 · 152 Inlägg

Klockrent, Ghost!!! Tackar

Saluhallen i göteborg!
Ghost RS Skoda Addict
16 april 2006 · 167 Inlägg

Det var så lite, alltid kul att kunna "bidra" med något!!! big_smile

Lycka till med bygget också!!! smile

Med Vänlig Hälsning

-=[Tobbe]=-
Skoda Fabia V RS 2004 "Ghost Edition"
Motto: "Den Som Har Flest Saker När Han Dör Vinner." ;)
loudness
16 april 2006 · 4 554 Inlägg

http://www.stjernqvistracing.se/ dom tar hem allt från fk-s katalog.. om du går in på fk-s tyska sida står europriset.. ta de gånger 10 så får du fram vad han säljer de för..


edit: han fixar även toningen...

Senast redigerat av loudness (16 april 2006)

Miller
16 april 2006 · 152 Inlägg

Fixar han toningen? Vad exakt menar du? Tonar han rutor? Vart finns han? Är det där du sa tidigare?

Cheers!

Saluhallen i göteborg!
Miller
16 april 2006 · 152 Inlägg

på Fk.s hemsida kan man gå in på Styling. Så kan man välja "upper rear spoiler". Hur ser dom ut egentligen? Klickar man på bilden ser det bara ut som en platt plast planka tongue   Wtf? smile

Vart hittar man priserna? =P

Senast redigerat av Miller (16 april 2006)

Saluhallen i göteborg!
loudness
16 april 2006 · 4 554 Inlägg

japp du lämnar bilen eller rutorna till han så tonar han dom efter önskat ljusinsläpp... uddevala finns stjernkvist-racing..

här e sidan me priserna http://www.fk-automotive.com/shop/ hoppas du kan tyska:P ja brukar chansa mej fram:D

Miller
16 april 2006 · 152 Inlägg

heheh ... Ska checka sidan. Hur är det med priserna på Toningen då? Hur mkt tar han för bakrutorna?

Saluhallen i göteborg!
Miller
16 april 2006 · 152 Inlägg

Behöver svar på mina frågor Folks!!!!!!!! smile

Saluhallen i göteborg!
Miller
16 april 2006 · 152 Inlägg

Nu har jag köpt en Vinge av en skysst kille här i Garaget! Har också hittat 4 fälgar med Eagle F1 däck på, på blocket!!  Kan de vara något kanske?! Diggar den designen som attans...

http://www.blocket.se/vi/7808527.htm?ca=15_s

Mkt snygga!! Ska köpa dessa tror jag wink

Saluhallen i göteborg!
BOT Out of The Ordinary
16 april 2006 · 25 Inlägg

Du blir illa tvungen att köpa nya lister (inte billigt), sedan lackera dem.
Har själv en MK4:a

loudness
17 april 2006 · 4 554 Inlägg

Miller skrev:
Nu har jag köpt en Vinge av en skysst kille här i Garaget! Har också hittat 4 fälgar med Eagle F1 däck på, på blocket!!  Kan de vara något kanske?! Diggar den designen som attans...

http://www.blocket.se/vi/7808527.htm?ca=15_s

Mkt snygga!! Ska köpa dessa tror jag wink

jag tycker inte om dom fälgarna men men... fixa lite bilder på vingen du skaffat...


BOT skrev:
Du blir illa tvungen att köpa nya lister (inte billigt), sedan lackera dem.
Har själv en MK4:a

varför måste man köpa nya för? går de inte och lossa dom gamla utan att dom går sönder?

Miller
17 april 2006 · 152 Inlägg

Kan man inte slipa dom man har, å sedan lackera? =/
Vad kostar listerna??




http://www.garaget.org/archive/24908/20982/20982-176306.jpg

Hur fäster man en sån vinge? Killen jag köpte den av sa att man fick med Skruvar, men inte lim.
Vart fäster man skruvarna isf, inte i karossen väl??
Finns det något lim av något slag man kan använda?

Senast redigerat av Miller (17 april 2006)

Saluhallen i göteborg!
loudness
17 april 2006 · 4 554 Inlägg

nice vinge! tror du inte dubbelhäftande tejp funkar? de brukar ju sitta rätt bra av de

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang