Bort tagning av orginal hastighetsmätare och dit med en ny

goggemaster
12 augusti 2008 · 303 Inlägg

Min fråga är vad bilprovningen säger om att man byter hastighetsmätare till en annan?
känns lite onödigt att köpa å sen så får man inte ha den eller att man inte får byta.
Är de nån som vet så är jag tacksam för svar big_smile

jocke_gronberg
12 augusti 2008 · 4 586 Inlägg

det får du göra dock kan det vid skada men bilen så kan försäkringsbolaget undra din konstiga mätarställning

bilprovningen ska bara skriva upp mätarställningen

hade en golf som hade gått 25.000 på ena pappret och 2 år senare hade samma bil gått 11.000 wink

Senast redigerat av jorre83 (12 augusti 2008)

goggemaster
12 augusti 2008 · 303 Inlägg

okej big_smile men om man köper en ny mätare måste dom väl fatta att en bil som är 11 år gammal inte bara har gått typ 100mil  big_smile...men om inte hastighetsmätaren inte har nån trippmätare då? hmm

goggemaster
12 augusti 2008 · 303 Inlägg

Pratade med bilprovningen nu å dom sa att de är bara å byta hastighetsmätare man behöver ingen trippmätare bara att hastighetsmätaren visar rätt sa han big_smile Ja då får man ju lita på de då

Senast redigerat av goggemaster (12 augusti 2008)

jocke_gronberg
12 augusti 2008 · 4 586 Inlägg

goggemaster skrev:
okej big_smile men om man köper en ny mätare måste dom väl fatta att en bil som är 11 år gammal inte bara har gått typ 100mil  big_smile...men om inte hastighetsmätaren inte har nån trippmätare då? hmm

det går även att besigta med ej fungerade trippmätare..

bara hastighetsmätaren samt att alla lampor i huset fungerar

goggemaster
12 augusti 2008 · 303 Inlägg

men hur kollar man om hastighetsmätaren funkar då?
den här hastighetsmätaren är de smile
http://www.stylingbutiken.se/Shop/Index … =SG-38001*

jocke_gronberg
12 augusti 2008 · 4 586 Inlägg

goggemaster skrev:
men hur kollar man om hastighetsmätaren funkar då?
den här hastighetsmätaren är de smile
http://www.stylingbutiken.se/Shop/Index … =SG-38001*

nu hänger jag med trodde först att din nuvarande mätare inte fungerade. Du kan säkert ha en extra mätare men ej byta ut hela huset mot en sådan mätare du har länk till

goggemaster
12 augusti 2008 · 303 Inlägg

bilprovningen sa att de är bara att byta hastighetsmätare till vilken man vill bara den visar rätt.

så då måste jag få sätta dit vilken mätare jag vill tycker jag

Losgard
12 augusti 2008 · 1 688 Inlägg

Hastighetsmätare skall inte ens behövas, inget krav på detta.
Men det är säkert likadant som med torkarna till framlyktorna, finns dom så skall dom fungera, däremot inget krav på att man behöver ha dom smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Volvo V70 (2012)
Audi S2 89Q (1994)
Pan
12 augusti 2008 ·

cykeldator funkar väl med vad jag hört smile

jocke_gronberg
12 augusti 2008 · 4 586 Inlägg

låter knepigt att man ska kunna köra in med bilen utan hastighetsmätare men det kanske fungerar. vet iallfall ifall den sitter där och inte fungerar så blir den en 2a

Brandis Diktator
13 augusti 2008 · 968 Inlägg

polare har ingen hastighets mätare på sin kärra... den toppar runt 50 och är från 1908... visslingen besiktnings befriad....

så länge man kan hålla hastigheten så är det lugnt med hastighets mätare, och att bilen är besiktad utan, altså reggad lr ombygd, eller inte haft någon från början...

vrålåken brukar ju ha stor varvräknare och någon liten cykel dator vid sidan av ratten... allt som behövs, och sen oljetryck och ladd tryck då tongue

goggemaster
13 augusti 2008 · 303 Inlägg

då blir de bort med den smile får se hur man löser de med dom andra mätarna då. måste ju byta bränslemätaren å hur man kopplar in en ny sån vette tusan big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang