Mat som är snäll för magen

Lanjin
11 augusti 2008 · 757 Inlägg

Powerman skrev:
Losec är ju mot magsår. Skriver läkare ut det mot magkatarr? Testa gärna varma koppens soppor. neutral

Losec får man vid mag katarr eller den billigare varianten lanzo. jag fick även pantaloc den roliga bieffekten jag fick med den var magsmärtor. som tydligen var rätt vanligt förekommande =/ bra tabletter om man har ont i magen så vill man ju inte ha mer ont smile

men välling som mopar sa är oxå väligt bra mot magont.

finns nått på hälsokost butiken med som inte smakar nå vidare men funkar rätt bra.

är en massa fibrer man häller upp i ett glas o sväljer smakar liye som uppblött grivbröd. ingen höjdare kanske men man en annan tog alla chanser amn fick för att bli av med skitet

Powerman Japan Quality
11 augusti 2008 · 670 Inlägg

Lanjin skrev:

Powerman skrev:
Losec är ju mot magsår. Skriver läkare ut det mot magkatarr? Testa gärna varma koppens soppor. neutral

Losec får man vid mag katarr eller den billigare varianten lanzo. jag fick även pantaloc den roliga bieffekten jag fick med den var magsmärtor. som tydligen var rätt vanligt förekommande =/ bra tabletter om man har ont i magen så vill man ju inte ha mer ont smile

men välling som mopar sa är oxå väligt bra mot magont.

finns nått på hälsokost butiken med som inte smakar nå vidare men funkar rätt bra.

är en massa fibrer man häller upp i ett glas o sväljer smakar liye som uppblött grivbröd. ingen höjdare kanske men man en annan tog alla chanser amn fick för att bli av med skitet

Okej. Tack för infon. Fick Losec i samband med brock på magmunnen. Det var ett skit. Kunde inte äta kryddad mat. Jag älskar starkt kryddat käk. Känner till det där från Hälsokostbutiken fick sånt med. Skitjobbigt att tugga o svälja smakar blä.

Senast redigerat av Powerman (11 augusti 2008)

P.Sköld
Honda il potere dei sogni
Honda NSX (1992)
Rille0
12 augusti 2008 · 2 021 Inlägg

en mörk öl, typ guinnes gör susen för magen big_smile

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Skaune
12 augusti 2008 ·

Har precis blivit av med min magkatarr, fick den av långvarig medicinering mot min ryggskada.
Jag måste säga att jag nog åt lite nästan som vanligt, undvek kryddat, men nog blev det lite fet mat oxå, tyckte de slank ner ändå. Min magkatarrs medicin dämpade nog det mesta nämnligen! Själv fick jag ju omepracol om jag inte minns fel, käkade i 28 dagar, sen blev jag bra igen!

Grotesk
13 augusti 2008 · 260 Inlägg

Powerman skrev:
Losec är ju mot magsår. Skriver läkare ut det mot magkatarr? Testa gärna varma koppens soppor. neutral

Losec är väl ändå mot halsbränna "egentligen" då det inte finns någon direkt medicin mot magkatarr? Anledningen till att man rekommenderas medicin mot halsbränna är för att det såklart hjälper mot magkatarr också, eftersom det beror på att magsyra "läcker" från magsäcken...

Saab 900 S (1990)
Jansson-
13 augusti 2008 · 113 Inlägg

Rostbiff och potatissallad är billigt snabbt å enkelt!big_smile men sen om de är så jäla nyttigt de vet jag inte men de borde va nyttigare en kebab iallfall´;Dlol

Senast redigerat av FORD-PROBE (13 augusti 2008)

Wille
Ford Mondeo (2001)
n3rmin Greetings, infidel.
14 augusti 2008 · 91 Inlägg

Blev också av med min magkatarr för inte så länge sen (för 2567:e gången det här året). hmm Mycket mjölk-produkter och vitt bröd blev det under perioden och att äta REGELBUNDET.

I början funkad även Novalucol men effekten försvann för snabbt.

Edits; stavfel. >_<

Senast redigerat av n3rmin (14 augusti 2008)

The left lane is the passing lane.
NOT the "go as fast as I fucking want to hurr de hurr durr" lane.
Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
14 augusti 2008 · 991 Inlägg

Efter två blödande magsår så säger jag så här. ät afil till frukost, mkt fullkorn, undvik friterad mat och även fet och stekt i högsta möjliga mån. Pasa är snällt mot magen och ät mycket grönsaker.


Krya på dej!

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "VORTECH" (2006)
Lundholm
14 augusti 2008 · 10 Inlägg

bruna bönar is the shit! wink

aaaaaaaaaaaa
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang