Golf gti -90 startar inte efter topp renovering!

Bylla B4 2.8 quattro
15 augusti 2008 · 42 Inlägg

Hallå ja!

Nu är det så att för en månad sen for min topp packning, Bytte den och slipade in en otät ventil(gav bort slipningen till en riktig mekaniker) bytte även toppbult såklart och ventilkåps packning. Nu är allt monterat men biljäveln startar inte!
Den verkar vara helt STUM, startmotorn verkar dra men inget händer, generator-remmen rycker till så därav tror jag att problemet sitter i toppen?
Överfallen på kammarna som sitter för tight?
För spänd kamrem?(kan vrida den 90 grader)
"?Tändmodulen?" ("axeln" ut till fördelarn som sitter på ena kammen) för tight åtdragen?
Blocket är inte rört...

Hade planerat att bilen skulle vara igång förra helgen så det börjar bli lite bråttom nu 

Tacksam för svar!

Mvh / Patrik, less Golf gti ägare...

Liknande trådar på andra forum;
http://www.vwgolf.se/viewtopic.php?p=80224#80224
http://www.gtiklubben.nu/forum/showthre … #post61109

Senast redigerat av Bylla (15 augusti 2008)

Vh / Patrik
Bylla B4 2.8 quattro
15 augusti 2008 · 42 Inlägg

Ingen som har nån aning?

Vh / Patrik
evilaudio
15 augusti 2008 · 16 195 Inlägg

kommer de nån soppa ur spridarna samt nån gnista från stiften??

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
RobinNilsson
15 augusti 2008 · 369 Inlägg

Du har inte satt tändhattarna fel? även det låter idiotiskt så kolla några extra gångar för han nämligen gjort samma misstag en gång big_smile  Lycka till! cool

åh va man myser, när turbon den pyyser =)
dieselknackare Kungen i Lerbäckshult
15 augusti 2008 · 718 Inlägg

du har inte fått kamremmen fel!? kan ju sitta ett varv fel! d lyckades jag med på en gammal 240 när kamremmen gick av!

Bylla B4 2.8 quattro
16 augusti 2008 · 42 Inlägg

Nu ska jag berätta hur luggen ligger!
Hade hem en rally mekaniker igår, så vi Nollade om motorn för det visade sig att den stod 1/4 varv FEL!!!
(Hade motorn i kompressionsläge så han hoppade nog till då vi lyfte toppen!)

Därav att den var stum, öppna ventiler... förmodligen, ska komp testa idag och se hur det blir.

Efter vi fått ihop den iaf, så tände den inte först sen fick den ingen soppa! Men den gick igår då jag for från garaget, dock knackade den JÄVLIGT illa.
Gick tyvärr inte att varva bort felet heller, som man hade kunna göra på en 240 

Tack för alla svar!

Mvh / Patrik

Senast redigerat av Bylla (16 augusti 2008)

Vh / Patrik
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang