Laddtrycksmätare, hur ser din ut?

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
17 augusti 2008 · 5 650 Inlägg

Losgard skrev:

volvo_dude skrev:

Jollemannen skrev:
Har köpt en laddmätare från speedparts.

den såg ut såhär då jag fick den

http://www1.garaget.org/gallery/archive/29276/428750_i075br.jpg

Är det normalt då bilen är avstängd att mätaren ligger just under noll?

Mailade speedparts å frågade å dom sa då inte att det var normalt iaf. Sen fick jag höra att det ändå skulle vara så av en bilmekare.

Ska det vara så?

/Joel

antaglien äre fel på mätarn  för de ska stå på 0 när motorn inte går sen när den är på tomgång ska den stå som minus när den arbetar som sugmotor så fort turbon börjar ladda ska den gå plus

äre inte bara skicka tillbaka till speedparts och få en ny?

Haha, bilen är ju igång. Annars hade jag inte haft -0.5 bar vakum, och inte heller 14.1 volt generatorladd. big_smile

va ju inte ditt inlägg jag gjorde en quote på heller va ju trådskaparen;)

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Losgard
17 augusti 2008 · 1 688 Inlägg

volvo_dude skrev:

Losgard skrev:

volvo_dude skrev:

antaglien äre fel på mätarn  för de ska stå på 0 när motorn inte går sen när den är på tomgång ska den stå som minus när den arbetar som sugmotor så fort turbon börjar ladda ska den gå plus

äre inte bara skicka tillbaka till speedparts och få en ny?

Haha, bilen är ju igång. Annars hade jag inte haft -0.5 bar vakum, och inte heller 14.1 volt generatorladd. big_smile

va ju inte ditt inlägg jag gjorde en quote på heller va ju trådskaparen;)

Haha jaha, ibland e man blind. Ursäktar. big_smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Volvo V70 (2012)
Audi S2 89Q (1994)
Jollemannen
17 augusti 2008 · 72 Inlägg

volvo_dude skrev:

Jollemannen skrev:
Har köpt en laddmätare från speedparts.

den såg ut såhär då jag fick den

http://www1.garaget.org/gallery/archive/29276/428750_i075br.jpg

Är det normalt då bilen är avstängd att mätaren ligger just under noll?

Mailade speedparts å frågade å dom sa då inte att det var normalt iaf. Sen fick jag höra att det ändå skulle vara så av en bilmekare.

Ska det vara så?

/Joel

antaglien äre fel på mätarn  för de ska stå på 0 när motorn inte går sen när den är på tomgång ska den stå som minus när den arbetar som sugmotor så fort turbon börjar ladda ska den gå plus

äre inte bara skicka tillbaka till speedparts och få en ny?

jag håller med om att min rubrik var oklar, men det går ju att läsa vad som står i första inlägget sen innan man svarar? smile

jag har skickat ner mätaren till speedparts, fast jag har inte fått nåt svar än.

_tedde88_ LaddtrycksMissbrukare
17 augusti 2008 · 355 Inlägg

speedparts mätare ska inte stå strax under 0 när man har bilen avstängd. kör med en sådan själv i min ***** och den står på 0 när bilen är avstängd. samma saak i min gamla saab tongue så det är nog din mätare som är dåligt inställd eller vad det nu kan vara. vet inte om man ställer in mätarna när dem tillverkas eller hur fan det funkar men din står inte rätt iaf så mkt vet jag.

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast
Jimm
17 augusti 2008 · 1 661 Inlägg

Jollemannen skrev:
Har köpt en laddmätare från speedparts.

den såg ut såhär då jag fick den

http://www1.garaget.org/gallery/archive/29276/428750_i075br.jpg

Är det normalt då bilen är avstängd att mätaren ligger just under noll?

Mailade speedparts å frågade å dom sa då inte att det var normalt iaf. Sen fick jag höra att det ändå skulle vara så av en bilmekare.

Ska det vara så?

/Joel

Vart den mätaren ska stå beror helt på vad det är för (atmosfäriskt) lufttryck där du är.
Men i nästan alla fall ska den stå på noll (barö) och på vissa mätare visar som visar absoluttryck skall då stå på ett eftersom det är nästan en bars tryck dom flesta människor lever i. smile

Vissa mätare visar även -1 när bilen är avstängd men det är bara de dyrare varianterna.

Senast redigerat av Hardjim (17 augusti 2008)

Jollemannen
17 augusti 2008 · 72 Inlägg

Hardjim skrev:

Jollemannen skrev:
Har köpt en laddmätare från speedparts.

den såg ut såhär då jag fick den

http://www1.garaget.org/gallery/archive/29276/428750_i075br.jpg

Är det normalt då bilen är avstängd att mätaren ligger just under noll?

Mailade speedparts å frågade å dom sa då inte att det var normalt iaf. Sen fick jag höra att det ändå skulle vara så av en bilmekare.

Ska det vara så?

/Joel

Vart den mätaren ska stå beror helt på vad det är för (atmosfäriskt) lufttryck där du är.
Men i nästan alla fall ska den stå på noll (barö) och på vissa mätare visar som visar absoluttryck skall då stå på ett eftersom det är nästan en bars tryck dom flesta människor lever i. smile

Vissa mätare visar även -1 när bilen är avstängd men det är bara de dyrare varianterna.

lufftrycket i norrland kanske är lite lägre, men jag tror inte det beror på de. Grejen är att jag har en gammal speedpartsmätare 2,2bar och då den är ikopplad och motorn av så står den på noll prick. Så de bör ju vara fel på mätaren. Men nu har jag då fått lite koll på att de inte ska vara så mest troligt iaf:) tack för de!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang