kylartätning??

Toony104
19 april 2006 · 1 Inlägg

hej!
jag har en gamal celica som jag haft som 2:a bil.. nu har den börjat läcka vatten från topplockspackningen. den läcker utåt o inte mellan nåra kanaler alltså.. då jag varken har tid eller ork att byta packningen på min 2:a bil som inte e så mycke o ha längre egentligen, så undrar jag om det skulle funka o bara hälla i en kylartätning?? skulle det hålla i så fall? o vilken e bäst?? förstår att det e att rekomendera att byta packningen men orkar inte hålla på med en gamal skitbil.

Sharky
19 april 2006 · 10 287 Inlägg

Det finns en grå sörja med små kulor på burk. Jag kommer inte ihåg vad den heter. Man häller i hela burken i kylarslangen och varmkör. Carawelle kanske vet vad jag menar.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
-PINNEN-
19 april 2006 · 409 Inlägg

mm inte kylar tätning för den skall hällas rätt i kylar elementet!

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
Sharky
19 april 2006 · 10 287 Inlägg

Inte den sort jag far efter. Den hälls i övre kylarslangen och tätar mot läckage överallt i kylsystemet.

/Göran

volvo_850_glt skrev:
mm inte kylar tätning för den skall hällas rätt i kylar elementet!

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
-PINNEN-
19 april 2006 · 409 Inlägg

asså okey nä d finns säker massa olika tätningar men jag köpte en på volvo för ett tagsen och där stod d på förpackningen hällst i kylarelementet. om man häler i kärlet måste man se till att tätningen hamnar i kylet och inte i blocket! inte exakt så men på ett ungefär! så men d finns säkert flera d förvänar mig inte:P

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang