BMW E30 320i 86 motor problem

Tony_Rene Y not
19 augusti 2008 · 221 Inlägg

hej.

har haft bilen i garage i ca 6 månader nu.
har gjort lite fin lir på bilens utsida och insida under tide. men idag när jag startade upp å varvade lite så ville den inte helt hålla sig vid liv utan tomgången sjönk och den dog.. men stänger jag av bilen å startar den igen utan att gasa så går den fin fint;/
sen när jag körde en sväng vart det ingen ork förs vid 3200rpm... vart helt sludrigt innan dess. inte för att den blev som den var innan (pigg) vid 3200 men den gick mer normalt..
sen är jag ingen mekaniker. men verkar som den inte helt går på alla cyl..

bytt spridare å fuel rail soppa pump och grenrör. insug.. ja innan å allt verkade va fint.

vette fan hur jag ska få den "pigg" igen... vill ju ha iordning min vinter bil nu som den kommer med stormsteg..

Everything thats fast. has my name written on it
BMW X5 "Darkside" (2010)
Toyota Supra "Winter Beater" (1994)
BMW Alpina B10 4,6 "Sleeper Edition" (1998)
Niklas_N
21 augusti 2008 · 59 Inlägg

Har precis samma problem sad ... Du har inte hittat någe fel än ??? för jag har också förök kolla runt lite men hittar inge märkbart fel tills man drar igång maskineriet ....

luunggan
21 augusti 2008 · 956 Inlägg

Tycker det låter som om det är tändproblem eller att det läcker ur någon packning vid insuget.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
NeXen
21 augusti 2008 · 26 Inlägg

Bensin är en färsk vara så åk iväg och tanka lite nytt bensin så ska du se att den kommer gå bättre

Team-Adolfsson Gödseldräng
21 augusti 2008 · 4 529 Inlägg

hojta till ifall du behöver några delar
har en 320 motor som funka klockrent
dock utan oljetråg och utan oljepump men resten finns ifall du behöver nåt

Tony_Rene Y not
21 augusti 2008 · 221 Inlägg

luunggan skrev:
Tycker det låter som om det är tändproblem eller att det läcker ur någon packning vid insuget.

humm packning vid insuget det låter troligt då jag inte bytte den när jag bytte insug.. men humm ahh kan ju kolla med å byta den.. om inte de funkar så skulle jag satsa på att min tändning inte är helt fin utan fördelaren å tändkablarna e lite kassa.. min har ju gått ca 210000km

Everything thats fast. has my name written on it
BMW X5 "Darkside" (2010)
BMW Alpina B10 4,6 "Sleeper Edition" (1998)
Toyota Supra "Winter Beater" (1994)
Team-Adolfsson Gödseldräng
21 augusti 2008 · 4 529 Inlägg

dragit kontakten till LMM och sett om det gör någon skillnad ?

Tony_Rene Y not
22 augusti 2008 · 221 Inlägg

ahh testat utan den då dör motorn.. blir fan skogs tokig på denna jeffla motorn.. ska kolla lite runt vid insuget
imon och vid gasspjället kan ju vara nån liten jevla sprika i gummislangarna å så.. m20 motorena kan va jävligt griniga ang det därra har jag läst nu..
men fan vad ned jobbat att bilen gick som en klocka innan den parkerades. men nu 6 månader senare å 20liter ny bensin  så gårde  lika bra om man joggade.... den har fan problem med att nå 100...hmm

Everything thats fast. has my name written on it
Toyota Supra "Winter Beater" (1994)
BMW X5 "Darkside" (2010)
BMW Alpina B10 4,6 "Sleeper Edition" (1998)
Team-Adolfsson Gödseldräng
22 augusti 2008 · 4 529 Inlägg

låter skumt

men som sagt kolla gummislangarna

jag hade 1 slang mellan LMM och spjällhuset som va sprucken
och för en spricka på 1mm lång och jääävligt tunn så varvades motorn till varvstoppen helt utan jag nuddade pedalen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang