Kompressormatad Ford Sierra. Kan det hålla?

NJ_
13 augusti 2008 · 2 118 Inlägg

aha okey, vafan.. min orkar ju krafsa lös med alla fyra när det är lite blött ute yikes redigt kul i rondeller big_smile

D.i.l.l.i.g.a.f
CIA_SWE Automationselektriker
13 augusti 2008 · 213 Inlägg

måste bara säga att ja har fan aldrig hört ordet "clutchkick" förut tongue
här säger man snärta kopplingen tongue. . . . åt minstone jag ^^

()()
(°°)
(oo)
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination, and come join the dark side. (We have cookies.)
NJ_
13 augusti 2008 · 2 118 Inlägg

jag har heller aldrig hört ordet clutchkick förut tongue vi kallar det dumpa kopplingen ;D haha

D.i.l.l.i.g.a.f
Pan
13 augusti 2008 ·

Min framvagn är bussningarna helt slut i så gasar jag på i en rondell bara understyr det. Så då hjälper jag till med lite kopplings våld.

sry OT

CIA_SWE Automationselektriker
13 augusti 2008 · 213 Inlägg

NJ_ skrev:
jag har heller aldrig hört ordet clutchkick förut tongue vi kallar det dumpa kopplingen ;D haha

haha, "dumpa" lät ju lite småkul faktiskt :^^

()()
(°°)
(oo)
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination, and come join the dark side. (We have cookies.)
NJ_
13 augusti 2008 · 2 118 Inlägg

Pan skrev:
Min framvagn är bussningarna helt slut i så gasar jag på i en rondell bara understyr det. Så då hjälper jag till med lite kopplings våld.

sry OT

av nån anledning åker min också bara rätt fram om jag bara gasar och svängar roll lol

D.i.l.l.i.g.a.f
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
13 augusti 2008 · 5 753 Inlägg

klart det håller, det är ju en ford wink... näe men varför skulle det inte hålla? folk turbo konverterar ju sierror hej vilt och det håller, så varför skulle det inte hålla med kompressor smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Holiace
13 augusti 2008 · 1 754 Inlägg

_Glenne_ skrev:
klart det håller, det är ju en ford wink... näe men varför skulle det inte hålla? folk turbo konverterar ju sierror hej vilt och det håller, så varför skulle det inte hålla med kompressor smile

Vet inte, bara undrade tongue

Jag kan inget om allt.
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
13 augusti 2008 · 5 753 Inlägg

Holiace skrev:

_Glenne_ skrev:
klart det håller, det är ju en ford wink... näe men varför skulle det inte hålla? folk turbo konverterar ju sierror hej vilt och det håller, så varför skulle det inte hålla med kompressor smile

Vet inte, bara undrade tongue

hehe jao.... jag har inte just nå erfarenheter av sånt där, men blir det inte mer ladd vilket leder till mer påfrestningar med turbo? i vanliga fall... elle?

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Holiace
13 augusti 2008 · 1 754 Inlägg

_Glenne_ skrev:

Holiace skrev:

_Glenne_ skrev:
klart det håller, det är ju en ford wink... näe men varför skulle det inte hålla? folk turbo konverterar ju sierror hej vilt och det håller, så varför skulle det inte hålla med kompressor smile

Vet inte, bara undrade tongue

hehe jao.... jag har inte just nå erfarenheter av sånt där, men blir det inte mer ladd vilket leder till mer påfrestningar med turbo? i vanliga fall... elle?

En kompressor tar ju av motorns kraft för att driva sig själv. För att uppnå samma hk som med en turbo som laddar (låt oss säga) 0.7 så måste väl en kompressor ladda lite mer.

Funderar nästan på att inskaffa en RWD bil med turbo eller kompressor.

Senast redigerat av Holiace (13 augusti 2008)

Jag kan inget om allt.
Aceto
26 augusti 2008 · 16 Inlägg

de är min gamle bil ni snackar om. Såld. Den höll utmärkt så länge jag hade den. och jag är inte snäll på gasen. har kört 50mil och inte bytt en enda pryl. dessutom åkte jag ifrån en 280hk skyline (automat) på ett steetrace.

Team Kränghäng
drifting is from japan, kränghäng is from sweden
BMW 328 Turbo "Smokey" (1994)
Holiace
26 augusti 2008 · 1 754 Inlägg

Aceto skrev:
de är min gamle bil ni snackar om. Såld. Den höll utmärkt så länge jag hade den. och jag är inte snäll på gasen. har kört 50mil och inte bytt en enda pryl. dessutom åkte jag ifrån en 280hk skyline (automat) på ett steetrace.

Nice ju ^^

Jag kan inget om allt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang