Turbokonvertering S70

Danne_86
20 april 2006 · 257 Inlägg

tja jag har en glt som ja funderar på att sätta turbo på
borde inte vara så svårt då det redan finns 2.5t???
är det någon som kan tipsa om nått ställe som man kan fixa delarna för jobbet?
och vad behöver jag byta?

tacksam för svar

Greyline
20 april 2006 · 6 Inlägg

varför inte bara köpa en s70 2.5t eller en t5a?
köp en turbo motor från nån skrot annars.. skulle jag har gjort. så har du en glt motor brevid som du kan kasta i vid besikning. fin fint smile

Danne_86
21 april 2006 · 257 Inlägg

okeej, skrotmotorer lär la vara ras? ja fick inte skaffa sån värstingbil som förstabil tongue man tager va man haver.

Sharky
21 april 2006 · 10 287 Inlägg

Och standardfrågan:

- Har du insett att det är omäjligt att lagligt besikta bilen efteråt?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Kristoffer86
21 april 2006 · 37 Inlägg

Jag tycker absolut du ska göra som Greyline sa.. Du kan hitta fina motorer på skroten, även om jag personligen hade letat upp en rasad och renoverat den, men det är ju smartast, för som Göran skrev, det är omöjligt att få den lagligt besiktigad med turbo utan att typa den... //Mvh

Racing Is Not A Crime
Sharky
21 april 2006 · 10 287 Inlägg

...och typa den får bara biltillverkaren göra.....

/Göran

P.S Ska någon berätta för honom också om allt annat som måste bytas förutomsjälva motorn.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Danne_86
21 april 2006 · 257 Inlägg

ja ska inte besikta med turbomotor

Greyline
21 april 2006 · 6 Inlägg

då måste du ha en extra motor juh.. bara att ringa runt på olika skrotar då och försök hitta en lämplig. Och ta reda på hur motorn hamna på skroten så du inte åker 45mil så sticker det ut en stake ur blocket eller nått. smile

Danne_86
21 april 2006 · 257 Inlägg

naaa ja kan la bara sätta på turbo o så väl? det tar juh inte många timmar o plocka av...tänkte eftersom det finns en 2.5t o ja har 2.5 så är det väl bara turbon som skiljer?

alminjo SLK
21 april 2006 · 610 Inlägg

me andra ord, omöjligt att sätta på en turbo i en sug? om man vill va laglig big_smile

Danne_86
21 april 2006 · 257 Inlägg

lagligt haha det spelar ingen roll ja vet det redan. frågan gällde bara vad jag behöver byta för att bilen ska vara som 2.5t

MeloveGolf Vw trimmare
21 april 2006 · 2 995 Inlägg

alminjo skrev:
me andra ord, omöjligt att sätta på en turbo i en sug? om man vill va laglig big_smile

näj regga som amatörbyggt fordon går....kanske typa oxå men det får man aldrig intyg till....

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Greyline
21 april 2006 · 6 Inlägg

en hel del faktist.. i princip allt runt om motorn.. jävla stort jobb, inte lönt det skulle jag säja. inte bara att hänga upp en turbo direkt. måste byta/bygga. insug, avgassystem, returrör från turbo, ic...... os.v

ta och sätt in vassare kammar, hårdare ventilfjädrar, avgassystem, och luftfilter på din glt så blir det bra fart i den också. så väntar du tills prövotiden är slut så kan du köpa en 2,5t, t5 eller R istället! hehe tongue

Gizmojohan
21 april 2006 · 3 295 Inlägg

det är ju så mycket annat som måste göras i samband med turbo ditsättningen, det är ju inte bara att sätta dit en turbo och starta och åka iväg..
ett tips är ju och kolla på Turbo perfomance club..


Greyline kom före...

Senast redigerat av Slave_joe (21 april 2006)

TeQuilla
21 april 2006 · 764 Inlägg

Danne_86 skrev:
okeej, skrotmotorer lär la vara ras? ja fick inte skaffa sån värstingbil som förstabil tongue man tager va man haver.

Får är fina djur..... wink

TeQuilla
Saab 9-3 Aero "Fetingen" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang