Rmx 250cc -98 Som stannar! hjälp

henkehenke
1 september 2008 · 7 Inlägg

tjenare jag har en rmx 250 som bara stannar och stannar. det börja med att den stannade nån gång när man var ute och körde sen blev det bara värre nu stannar den inom 1 minut. en kompis har likadan cross så jag har provat byta lite delar till min. Delar som är bytta är Cdi box,tändspole,tändkabel,tändstift,förgasare,kolv. skriv allt ni tror de kan vara:)

tack på förhand då:p

pOlika-
1 september 2008 · 13 Inlägg

byt stift, dem går ofta på cross

Skaune
1 september 2008 ·

pOlika- skrev:
byt stift, dem går ofta på cross

om du läser så har han gjort det... Men ok, när den stannar, hur långtid tar det innan du kan få igång den? jag e inne på soppa problem, kan vara skit i tanken (kör du med filter?) som gör att soppan går långsammare till förgasaren än vanligt, du kör kanske slut på de lilla som finns i huset, sen när den stått ett tag hinner det sakta rinna ner igen ur tanken. Bara en teori.

pOlika-
1 september 2008 · 13 Inlägg

oj missade de.
kolla så att reedsen är okey!
bytt luftfilter på länge?

henkehenke
1 september 2008 · 7 Inlägg

pOlika- skrev:
oj missade de.
kolla så att reedsen är okey!
bytt luftfilter på länge?

mm kollat verkar ok. luftfilter är bytt för några månader sen. men den har ju mest bara stått.

henkehenke
1 september 2008 · 7 Inlägg

Axor skrev:

pOlika- skrev:
byt stift, dem går ofta på cross

om du läser så har han gjort det... Men ok, när den stannar, hur långtid tar det innan du kan få igång den? jag e inne på soppa problem, kan vara skit i tanken (kör du med filter?) som gör att soppan går långsammare till förgasaren än vanligt, du kör kanske slut på de lilla som finns i huset, sen när den stått ett tag hinner det sakta rinna ner igen ur tanken. Bara en teori.

tar runt minuten de med att få igång den igen. inge filter förutom de som sitter inne på kranen de har ja kollat  så det inte är tätt. tanken är rengjord.

Moparboy440
1 september 2008 · 4 682 Inlägg

vet inte om rmx har elektronisk avgasport ,men kan vara de om den har de.
går den bra innan den stannar ?

henkehenke
1 september 2008 · 7 Inlägg

Moparboy440 skrev:
vet inte om rmx har elektronisk avgasport ,men kan vara de om den har de.
går den bra innan den stannar ?

ja den går bra innan den stannar. hör ett ljud från avgasporten med som om den vore glapp ungefär

Moparboy440
1 september 2008 · 4 682 Inlägg

henkehenke skrev:

Moparboy440 skrev:
vet inte om rmx har elektronisk avgasport ,men kan vara de om den har de.
går den bra innan den stannar ?

ja den går bra innan den stannar. hör ett ljud från avgasporten med som om den vore glapp ungefär

kan vara nått skit me avagasporten isåfall,bäst att prova byta.
brukar inte kosta så farligt mycke,e ju tyvärr en vanlig slitdel.

Wanegardh Asgammal medlem.
1 september 2008 · 2 246 Inlägg

hur ser tändstiftet ut?

laaantz
1 september 2008 · 465 Inlägg

kina sak?

Wanegardh Asgammal medlem.
1 september 2008 · 2 246 Inlägg

laaantz skrev:
kina sak?

va?

laaantz
1 september 2008 · 465 Inlägg

maximus skrev:

laaantz skrev:
kina sak?

va?

är det en kina cross??

Wanegardh Asgammal medlem.
1 september 2008 · 2 246 Inlägg

laaantz skrev:

maximus skrev:

laaantz skrev:
kina sak?

va?

är det en kina cross??

nä inte suzuki

laaantz
1 september 2008 · 465 Inlägg

testat å bytt tändplatan?

Skaune
1 september 2008 ·

pOlika- skrev:
oj missade de.
kolla så att reedsen är okey!
bytt luftfilter på länge?

När reedventilerna tackat för sig brukar den inte starta alls! inte de jag haft iaf!

Moparboy440
1 september 2008 · 4 682 Inlägg

Axor skrev:

pOlika- skrev:
oj missade de.
kolla så att reedsen är okey!
bytt luftfilter på länge?

När reedventilerna tackat för sig brukar den inte starta alls! inte de jag haft iaf!

e nog garanterad något elfel om den går bra i en minut å sen dör.
fasst reed-ventilerna har gett upp så brukar dom nog gå en då,fast dåligt.
en del av bränsle/luft-blandning trycks tillbaka i insuget,men beroende lite på konstruktionen brukar de nog gå i.a.f.
de riktigt gammla crossarna hade ibland inga reed-ventiler.

Mrsky
2 september 2008 · 218 Inlägg

plocka isär förgasaren och jämför med din polares. kolla flottörnivån.

står den fel så plockar den in för lite soppa och motorn drar ut allt ur förgasarn innan det hinner rinna in tillräckligt mycket ny.

Avgasporten lär det inte vara.

hur beteer sig hojjen när den dör? börjar den dö men går lite till om du släpper gasen? -dör om du gasar fullt?

får du dessa indikationer så är det garanterat soppa problem. låt hojjen stå på tomgång och se hur länge den går. går den lika länge på halvgas?

Projekt: SKYLINE - THE WHITE DOPE
Nissan Skyline R33 GTS25T "The White Dope" (1995)
henkehenke
2 september 2008 · 7 Inlägg

Mrsky skrev:
plocka isär förgasaren och jämför med din polares. kolla flottörnivån.

står den fel så plockar den in för lite soppa och motorn drar ut allt ur förgasarn innan det hinner rinna in tillräckligt mycket ny.

Avgasporten lär det inte vara.

hur beteer sig hojjen när den dör? börjar den dö men går lite till om du släpper gasen? -dör om du gasar fullt?

får du dessa indikationer så är det garanterat soppa problem. låt hojjen stå på tomgång och se hur länge den går. går den lika länge på halvgas?

Felet har funnits ganska länge i början kunde jag släppa gasen och köra vidare. men nu stannar den oftast helt. går att köra om jag kör på på låga varv. fast kör jag på 5an på låga varv stannar den endå 3an funkar bäst måste hitta rätta varven typ.

henkehenke
2 september 2008 · 7 Inlägg

laaantz skrev:
testat å bytt tändplatan?

nepp kompisen sålde crossen igår med:(

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang