larm problem ? får ej upp dörren..

neomex
3 september 2008 · 14 Inlägg

Tjenare folks jag har fått ett problem med larmet på min bil och hoppas att ni kan komma med ett riktigt klokt svar för att hjälpa mig..

inatt så gick larmet igång på bilen, jag och tanten for ut för att kolla vad det var men vi såg inget, men efter det att larmet slutat tjuta så tänkte jag att jag skulle in i bilen och titta runt lite om jag har något värdefullt som jag ska ta in, men till min stora förvåning så går det inte att låsa upp bilen, varken med nyckeln eller med dosan, någon som vet vad det kan vara för fel ? och hur fasen kommer jag in i bilen igen ?

ringde biltec idag och han sa att det var batteri slut (en gissning som det förmodligen är men har ni fler alternativ så SKRIV!) och att jag var tvungen att ge bilen ström, så slå nu ihop era kloka huvuden och säg ett bra sätt man kan göra för att ge min kära pärla ström så jag kommer in i den!

och för att göra det lite roligare så står bilen 20 cm från ett garage med nosen först, med växel i, med "dead lock" på, staket och buskar jämte den så man kommer inte fram med någon annan bil i närheten OCH så står den på gräs..

tacksam för svar!

azid Det som inte dödar gör ont
3 september 2008 · 2 668 Inlägg

kan du inte komma åt huv wiren underifrån då?

2slow
neomex
3 september 2008 · 14 Inlägg

har faktiskt inte hunnit försöka, för åkte tidigt till jobbet i morse, och bilen står hos min tant..

men jag pratade med en på biltec och han sa att dom satt jäkligt krabbigt på 9-3orna, tyvärr vet jag inte hur de sitter då jag e nybörjare på allt som har med motorn att göra! hmm

men ge mig tips och råd hur jag ska ta mig in utan att behöva krossa en ruta eller liknande..

MvH!

neomex
3 september 2008 · 14 Inlägg

okej tack så mkt!

kom gärna med fler ideèr om ni kommer på! smile

Knobi
3 september 2008 · 89 Inlägg

Detta problem känner jag igen. När jag kom ut till min 900 en morgon så kunde jag inte låsa upp med dosan.

Blinkar alt. lyser den lilla dioden framme vid IR ögat i Framrutan?
Om inte så är det batteri torsk.

Detta förklarar då inte varför du inte kommer in i bilen med nyckel. Det funkade för mig.
Men om inte så har 9-3 en sådan finulig greg så du kan kolla mellan huv och grill. Där ser du några klips.
Det finns en liten chans att man kan få bort grillen och den vägen komma åt så att man kan öppna huven.

Om inte så är det nog bara försöka komma in i alla lås. Hur är det på 9-3 har du nyckel på bagage .. då är det ett alt. att kravla in lite där.

neomex
4 september 2008 · 14 Inlägg

har testat bagaget med men det funkar inte heller..

bad tanten att titta om lampan lös igår men det gjorde den inte, såååå tyvärr hänger det på batteriet, så några mer finurliga tricks på hur man kan ge bilen ström ?

MvH!

Knobi
4 september 2008 · 89 Inlägg

Har du provat med en annan nyckel ? , I det "Analoga" låset ?

Jag ska kolla lite på detta efter jobbet på min. Kika lite på olika sätt att komma åt batteriet. Det borde ju vara någorlunda lika tycker jag.

Vad har du för årsmodell ?

neomex
4 september 2008 · 14 Inlägg

ska testa den andra nycklen i morgon när jag kommer ner till bilen..

jag har en 99a..

Knobi
4 september 2008 · 89 Inlägg

Ok , Då är vära bilar inte spec. olika motorutrymmes mässigt. Det kan gå att få tag på huvöppnar  mekanismen utifrån. Skall kolla på min i eftermiddag. passar på att fota lite om jag kommer på något o laddar upp. Detta är ett inressant problem att lösa det kan ju hända fler gånger menar jag.

neomex
4 september 2008 · 14 Inlägg

okej, gör gärna det, uppskattas väldigt mkt om man kan få lite bilder så man ser exakt hur man ska göra.

tack så mkt för hjälpen än så länge, guld värt att slippa krossa rutan! tongue

Knobi
4 september 2008 · 89 Inlägg

Krossa rutor ska vi inte göra ..

neomex
4 september 2008 · 14 Inlägg

förhoppningsvis slipper jag det. tongue

neomex
6 september 2008 · 14 Inlägg

problemet löst, tack för all hjälp!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang