Tagen av snuten IGEN!!

Founder
25 april 2006 · 1 414 Inlägg

bdahl skrev:
du kan ju säga att du inte har någon originalskylt men du har beställt en ny som inte har kommit än....
och du har gjort den andra som en provisorisk skylt... för en provisorisk skylt måste ju vara bättre än ingen?......

Provisoriska skyltar måste vara utfärdade av polisen, dom är oranga handskrivna med en stämpel, har råkat ut för dom 2 gånger sad

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Founder
25 april 2006 · 1 414 Inlägg

Merca-Hakan skrev:
Varför ska det vara så svårt att ha den riktiga skylten där då?
Det är väll det enklaste så slipper du en massa bök med Polisen..

Jag tycker inte alls det är vackert med dessa klisterlappar eller dessa små reg.skyltar som folk sätter dit, eller att dom kör med plåten fram i rutan.. usch.

Är det bara jag som tycker så?

Jag håller med dig... bara onödigt att reta upp dom. Spela oskyldig o ge dom inget att gå på... ingen mening att provocera i onödan...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
zazkar52
25 april 2006 · 90 Inlägg

Renjägarn skrev:
Ring istället polisen eller nån annan som kan lagen och fråga? Är väl smidigare än att få 42 olika svar om folk som sitter här och chansar.

Vägverket borde ha koll på detta också. Prova ring dom.

Joo..har du ju rätt i...men folk brukar vara väldigt kunniga här på garaget,så jag tänkte att jag hör här först!

Angående varför jag har liten nummerplåt är det så enkelt att jag tycker originalskylten skämmer hela bilen när den täcker upp halva fronten!Gör jävligt mycket med en mindre skylt!

Men det är ju lindrigare att köra UTAN skylt än o ha en Nästan riktig skylt med reflexbakgrund o allting....Varför egentligen?är snutarna så närsynta så att de inte kan läsa av skylten när den är en storlek mindre?+

2jzinside Fartygsingenjör
25 april 2006 · 550 Inlägg

Snuten är för jäkliga nuförtiden. Dom har verkligen inget bättre för sig än att jaga folk som kör med fel sorts reg skylt.

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis
Redbull Moderator+
25 april 2006 · 1 081 Inlägg

Det finns inget som säger att du måste ha skyltar på en parkerad bil, dock skulle jag inte tro att det är tillåtet att skylta bilen med FELAKTIGA skyltar för det...

Jag håller f.ö med "Merca-Hakan", förstår inte detta hysteri med klistermärken och felaktiga små skytltar... På vissa bilar är det väl möjligen snyggt men på vanliga svenssonbilar där t.o.m kofångare är anpassad för en stor skylt ser det bara löjligt ut.

mvh

Vem jag?
Pepe Ölbryggare
25 april 2006 · 339 Inlägg

Min kompis har en svart T5-R med liten orginal plast skylt fram, den är otroligt mycket snyggare än den stora orginalplast skylten jag har fram och de flesta andra..Inget gnäll om den dock, då det iaf är en orginal VV skylt smile

Saab 9-5 Aero "Biopower" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang