Märket: Magnat??

Gr00v
22 juli 2007 · 125 Inlägg

har en fråga om någon vet något om märket Magnat? hör hörrt att de e som tyska DLS o vissa säger det e bra o bla bla? är det någon som har en liten aning om detta märke? är väldigt innde på 2 st Magnat 12" basar (Magnat  AD 300) och även ett Magnat mono steg (Magnat RX Mono)

tacksam för svar..

MVH

MVH /// Grundberg
Palicuse
22 juli 2007 · 1 129 Inlägg

Sök efter magnat så kommer du få veta vad märket går för.

gemini78 Jägermeister
22 juli 2007 · 909 Inlägg

Köpte nyss en magnat xtc300 bas och måste säga att den låter kanonbra, har haft den äldre serien xtc1200 oxå och dom var lika bra.


Byggde en låda enligt ritningarna som följde med basen och alla som lyssnat på den säger att den låter mkt bra och en del vägrar tro att det bara sitter en 12" bas där bak.smile

En gång är ingen gång...
Gr00v
22 juli 2007 · 125 Inlägg

det låter riktigt bra big_smile

MVH /// Grundberg
linkan lindgren
22 juli 2007 · 494 Inlägg

Gr00v skrev:
har en fråga om någon vet något om märket Magnat? hör hörrt att de e som tyska DLS o vissa säger det e bra o bla bla? är det någon som har en liten aning om detta märke? är väldigt innde på 2 st Magnat 12" basar (Magnat  AD 300) och även ett Magnat mono steg (Magnat RX Mono)

tacksam för svar..

MVH

ja ha rx monot och det funkar kanon har redan hunit pajjat 2st basare som inte klarade riktigt den effekten som steget utgav he he,

jag är hård som sten
Palicuse
23 juli 2007 · 1 129 Inlägg

Magnat är ett bra hifi märke som man får mycket av för liten peng. Perfekt för dom som vill ha bra ljud men ha dåligt ställt. Om man vill ha lite bättre ljud än magnat men fortfarande billigt så kan man ta sig en titt på storebrodern macaudio.

Senast redigerat av Palicuse (23 juli 2007)

Schumi
23 juli 2007 · 401 Inlägg

det e populär/bra märke i tyskland eller det var det då när jag bode där/tyskland ...men det e det fortfarande säkert...
just det om du köper den du kommer inte bli besviken....

Senast redigerat av Schumi (23 juli 2007)

BMW E61 "520d" (2007)
Phille_flow Försöker lära sig
9 september 2008 · 156 Inlägg

jag tycker magnat låter ruggit bra för dom pengarna man betalar... lyssnade på classic 6,5 kitsystem för 1050kr och jämförde med alpines r-serie 6.5  kitsystem typ 3000kr å jag tycker det lät lika bra om inte bättre. men alla tycker ju inte likadant så.

HKS C(^^,)
9 september 2008 · 453 Inlägg

magnat e värt sina pengar!

TT-Avant
9 september 2008 · 6 851 Inlägg

Är inte så imponerad av det man sett och hört av Magnat.
Verkar vara som ett vanligt budget märke..enligt mej.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
micke7406
9 september 2008 · 1 400 Inlägg

Phille_flow skrev:
jag tycker magnat låter ruggit bra för dom pengarna man betalar... lyssnade på classic 6,5 kitsystem för 1050kr och jämförde med alpines r-serie 6.5  kitsystem typ 3000kr å jag tycker det lät lika bra om inte bättre. men alla tycker ju inte likadant så.

Beror nog på dålig montering tongue

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com
absolute_teddan
10 september 2008 · 247 Inlägg

TT-Avant skrev:
Är inte så imponerad av det man sett och hört av Magnat.
Verkar vara som ett vanligt budget märke..enligt mej.

ska nog inte du utala dig om?? va det inte du som fick pisk av magnat i borås eller vart det va?

Phille_flow Försöker lära sig
10 september 2008 · 156 Inlägg

micke7406 skrev:

Phille_flow skrev:
jag tycker magnat låter ruggit bra för dom pengarna man betalar... lyssnade på classic 6,5 kitsystem för 1050kr och jämförde med alpines r-serie 6.5  kitsystem typ 3000kr å jag tycker det lät lika bra om inte bättre. men alla tycker ju inte likadant så.

Beror nog på dålig montering tongue

haha det vet jag inget om men dom lät jävligt bra iaf.

Enchzzz
10 september 2008 · 347 Inlägg

Har ett RX Mono nu som jag ska skicka in på lagning nu för att det blir varmt direkt och hade ett likadant innan som gick sönder efter en månad. Men kan väl bara vara att jag haft otur med steget.

TT-Avant
10 september 2008 · 6 851 Inlägg

absolute_teddan skrev:

TT-Avant skrev:
Är inte så imponerad av det man sett och hört av Magnat.
Verkar vara som ett vanligt budget märke..enligt mej.

ska nog inte du utala dig om?? va det inte du som fick pisk av magnat i borås eller vart det va?

?va? Förra året på Elmia vann en Magnat bil över mej i Entry..
Detta pga. att jag hade ALDRIG tävlat då, eller fått någon som helst hjälp av någon med inställning av ljudet.
Dess utom sa jag att JAG inte är så imponerad av det..MIN egna uppfattning.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
absolute_teddan
10 september 2008 · 247 Inlägg

TT-Avant skrev:

absolute_teddan skrev:

TT-Avant skrev:
Är inte så imponerad av det man sett och hört av Magnat.
Verkar vara som ett vanligt budget märke..enligt mej.

ska nog inte du utala dig om?? va det inte du som fick pisk av magnat i borås eller vart det va?

?va? Förra året på Elmia vann en Magnat bil över mej i Entry..
Detta pga. att jag hade ALDRIG tävlat då, eller fått någon som helst hjälp av någon med inställning av ljudet.
Dess utom sa jag att JAG inte är så imponerad av det..MIN egna uppfattning.

minnsd jag fel eller va det inte såhär, under tiden som domarna bedömde bygget och sa felen så surade ägaren till magnat bilen till,,, sen stod du la med och sa att det inte va några bra saker han hade, han blev sur och drog hem. men vann ändå?

TT-Avant
10 september 2008 · 6 851 Inlägg

Vet inte va du snackar om...Ska man bli sur för att dommaren säger att det är fel?
Men åter igen..MIN uppfattning av Magnat har inte imponerat på MEJ.
Om någon har saker i sin bil som kostar 100 000, så betyder inte det att det låter bra i mina öron.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
absolute_teddan
10 september 2008 · 247 Inlägg

TT-Avant skrev:
Vet inte va du snackar om...Ska man bli sur för att dommaren säger att det är fel?
Men åter igen..MIN uppfattning av Magnat har inte imponerat på MEJ.
Om någon har saker i sin bil som kostar 100 000, så betyder inte det att det låter bra i mina öron.

jaja skit samma. men 100 000 kostade det knappast,

henkz MR
11 september 2008 · 295 Inlägg

Jag har provat lite allt möjligt hos Magnat och hittils inga sura miner från min sida.. deras tribal serie är sjukt bra till dom syften jag provat det..  provat både att köra 4ch mot frontarna och 3ch mot frontar samt en bas.. o det funkar o dunkar..  OCH då är Tribal deras mitten serie... och RX deras top line så att säga.. som fått mängder med utmärkelser både i tysk och svensk tidning vad jag vet..  Deras största kitsystem för 2500 ca rockar på som fasen.. riktigt fint ljud i dessa..  fint uppbygga med både fina filter OCH riktigt kraftiga diskanter..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang