Rasad växellåda, pengarna tillbaka?

Hamilton
9 september 2008 · 8 869 Inlägg

cowboy skrev:
haha,vad roligt att läsa om alla arga saab ägare som blir förbannade,killen har ju bara förstått vad alla andra redan vet,SAAB ÄR SKIT!!!

Precis kunde inte sagt det bättre själv big_smile

Förövrigt fick han svaret på sin fråga i mitt första inlägg.

Senast redigerat av Hamilton (9 september 2008)

Fotograf på tierpidag.se
azid Det som inte dödar gör ont
9 september 2008 · 2 668 Inlägg

Hamilton skrev:

cowboy skrev:
haha,vad roligt att läsa om alla arga saab ägare som blir förbannade,killen har ju bara förstått vad alla andra redan vet,SAAB ÄR SKIT!!!

Precis kunde inte sagt det bättre själv big_smile

Förövrigt fick han svaret på sin fråga i mitt första inlägg.

killen vet vad han pratar om..

2slow
wetese
9 september 2008 · 655 Inlägg

jo, men då e de ju klart att den är felmonterad, om den rasar efter en så kort sträcka,

Gizmojohan
9 september 2008 · 3 295 Inlägg

ett par frågor bara, vet inte om dom har ställts innan men, vad är det som har hänt med lådan? finns/fanns det olja i lådan, isåfall hur mycket?

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
9 september 2008 · 3 404 Inlägg

Pikey skrev:

Arnel1 skrev:
nej de har du inte för de e precis samma sak jag köpte en cross av min kompis då dom bytte cyllen på den o kolven sen efter en timme rasade den de e ju mitt fel den funkade ju när jag köpte den?

Jo men nu skrev dem kvitto på det.

Ja, men i det kvittot garranterade tidigare ägaren att lådan funkade när han plockade ur den samt att de skulle fungera korrekt om instalationen var rätt.

Sen att den rasar efter en mil är väll att diskutera men jag skulle inte krävt några pengar tillbaka då säljaren hållit vad han lovat.

Det har alltid stått Saab på min uppfart och pappa har trimmat sinna bilar en del, däribland flertalet 900, 9000, 9-5 osv... INGEN av hans lodår har någonsin rasat. Själv har jag kört morsans 9-5sc 2.0t -00 ganska hårt utan att lådan givit upp och inte heller på min 9000 2.3T -92 som i min ägo inte gått speciellt lungt.

Så att Saablådor suger är skitsnack, allt beror på hur man sköter sinna grejjer samt lite tur.

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Hamilton
9 september 2008 · 8 869 Inlägg

azid skrev:

Hamilton skrev:

cowboy skrev:
haha,vad roligt att läsa om alla arga saab ägare som blir förbannade,killen har ju bara förstått vad alla andra redan vet,SAAB ÄR SKIT!!!

Precis kunde inte sagt det bättre själv big_smile

Förövrigt fick han svaret på sin fråga i mitt första inlägg.

killen vet vad han pratar om..

Självklart gör jag det annars bemödar jag mig inte med att svara......

Fotograf på tierpidag.se
azid Det som inte dödar gör ont
9 september 2008 · 2 668 Inlägg

Hamilton skrev:

azid skrev:

Hamilton skrev:

Precis kunde inte sagt det bättre själv big_smile

Förövrigt fick han svaret på sin fråga i mitt första inlägg.

killen vet vad han pratar om..

Självklart gör jag det annars bemödar jag mig inte med att svara......

samma  här

2slow
Smajly
9 september 2008 · 3 059 Inlägg

Nä du kan inte kräva tillbaka nått, inte ens halva summan. Det är några månader sen du köpte den och eftersom du skriver nu så har den nyligen rasat.
Varför vänta så länge på att montera den?
Kan som sagt inte bevisa hur du kört den och om det fanns olja i den och rätt olja.
Han garanterade att den funka när han sålde den och bevisligen så funka den ju också.
Du skriver inget om missljud eller skrammel i den så då har den alltså funkat utmärkt den milen du kört den.

Ivar
10 september 2008 · 25 Inlägg

Nä grabbar nu orkar jag inte sitta o tjaffsa mer med saab-raggare..
Och tråden ger inget som sagt. CIAO!

Lazurblau_Metallic
10 september 2008 · 127 Inlägg

saaboch deras växellåder är skit kör BMW istället

RiNka
10 september 2008 · 252 Inlägg

TenZer skrev:

Pikey skrev:

Arnel1 skrev:
nej de har du inte för de e precis samma sak jag köpte en cross av min kompis då dom bytte cyllen på den o kolven sen efter en timme rasade den de e ju mitt fel den funkade ju när jag köpte den?

Jo men nu skrev dem kvitto på det.

Ja, men i det kvittot garranterade tidigare ägaren att lådan funkade när han plockade ur den samt att de skulle fungera korrekt om instalationen var rätt.

Sen att den rasar efter en mil är väll att diskutera men jag skulle inte krävt några pengar tillbaka då säljaren hållit vad han lovat.

Det har alltid stått Saab på min uppfart och pappa har trimmat sinna bilar en del, däribland flertalet 900, 9000, 9-5 osv... INGEN av hans lodår har någonsin rasat. Själv har jag kört morsans 9-5sc 2.0t -00 ganska hårt utan att lådan givit upp och inte heller på min 9000 2.3T -92 som i min ägo inte gått speciellt lungt.

Så att Saablådor suger är skitsnack, allt beror på hur man sköter sinna grejjer samt lite tur.

Att saablådor inte suger skulle jag kalla skitsnack.

Volkswagen Vento "der Chef" (1995)
Mangisen
10 september 2008 · 1 035 Inlägg

Tur man äger en SAAB 900, eftersom alla hackar på 9000 tonguetongue

Har plågat min låda så mycke de bara går efter jag trimmat bilen, funkar så bra så...big_smile

Senast redigerat av Mange__ (10 september 2008)

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
10 september 2008 · 3 404 Inlägg

RiNka skrev:

TenZer skrev:

Pikey skrev:

Jo men nu skrev dem kvitto på det.

Ja, men i det kvittot garranterade tidigare ägaren att lådan funkade när han plockade ur den samt att de skulle fungera korrekt om instalationen var rätt.

Sen att den rasar efter en mil är väll att diskutera men jag skulle inte krävt några pengar tillbaka då säljaren hållit vad han lovat.

Det har alltid stått Saab på min uppfart och pappa har trimmat sinna bilar en del, däribland flertalet 900, 9000, 9-5 osv... INGEN av hans lodår har någonsin rasat. Själv har jag kört morsans 9-5sc 2.0t -00 ganska hårt utan att lådan givit upp och inte heller på min 9000 2.3T -92 som i min ägo inte gått speciellt lungt.

Så att Saablådor suger är skitsnack, allt beror på hur man sköter sinna grejjer samt lite tur.

Att saablådor inte suger skulle jag kalla skitsnack.

Jag lovar, du kan rasa en th400 också. Grejjen med Saabs lådor är som sagt att de inte är dimmensionerade för mycket mer än orginal. De håller om man använder och sköter lådan rätt.

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Grotesk
11 september 2008 · 260 Inlägg

Ivar skrev:
Nä grabbar nu orkar jag inte sitta o tjaffsa mer med saab-raggare..
Och tråden ger inget som sagt. CIAO!

Vadå ger inget? Har inte hittat någon som anser att du ska få tillbaka ens en liten peng. Är inte det ett svar om något?
Inte bli tjurig bara för du har fel i detta sammanhanget smile

Saab 900 S (1990)
Bubbaman Byfåne
11 september 2008 · 368 Inlägg

Men har man skrivit ditt en extra rad på kvittot där det står att lådan ska vara hel och den är inte det(trasig efter 1mil = trasig låda) då har ju han inte uppfyllt sin del av affären och du borde få pengarna tillbaka.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang