Varför har alla ungomar börjat med droger?

KimVsWorld Mästare
14 september 2008 · 2 947 Inlägg

MightyMike skrev:
Vilken diskussion ni för här... Är det bara jag som står frågande till varför det är så att om man dricker alkohol nån gång ibland så är det ett "bruk". Men om man röker en spliff då och då så är det ett "missbruk". Mer än hälften av er här inne verkar inte ha särskillt bra koll på vad ni snackar om. Gör som jag. Jag har ägnat en dag åt att läsa igenom hela WHO-raporten (World Health Organization) som handlar om alkohol. Och hela raporten som handlar om cannabis. Det tar ett tag men du får helt plötsligt kött på benen i ämnet. Cannabis är verkligen inte farligare än alkohol. Däremot har jag förståelse för varför det är olagligt. Skulle cannabis legaliseras skulle det öppna dörrar för en hel del andra droger som också vill bli lagliga. Och skulle dom lyckas slå sig in på den vita marknaden så har vi ett problem...

Vilka droger menar du då? typ Svamp?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
widell1111 bira bira bira,bärs bärs bärs!
14 september 2008 · 313 Inlägg

Roundcube skrev:

widell1111 skrev:
Pundarjävlar kan dra åt skogen!!!Drick sprit elle öl för faaaan!

Och skildanden förutom själva ruset är? drick du din öl, så kan jag röka mitt gräs?

Förresten var det ett väldigt moget inlägg.

Edit : Då borde jag kunna kalla dig "jävla alkis" ?

Hellre alkis än pundare! sen är ju gräs olagligt det är ju inte öl/sprit;)... börjar man röka gräs bruka det i vissa fall sluta med tyngre droger! ganska onödigt tycker jag... Men rök ditt gräs du=)

///Widell
FireTraXX DFFL
14 september 2008 · 9 020 Inlägg

blacken skrev:

att majan är inget man kan bli beroende av

Där så har du grymt fel! brass ÄR beroende framkallande, det är bara det att dess "tröskel" är hög..

Gör gärna skillnad på psykiskt och fysiskt beroende.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
KimVsWorld Mästare
14 september 2008 · 2 947 Inlägg

widell1111 skrev:

Roundcube skrev:

widell1111 skrev:
Pundarjävlar kan dra åt skogen!!!Drick sprit elle öl för faaaan!

Och skildanden förutom själva ruset är? drick du din öl, så kan jag röka mitt gräs?

Förresten var det ett väldigt moget inlägg.

Edit : Då borde jag kunna kalla dig "jävla alkis" ?

Hellre alkis än pundare! sen är ju gräs olagligt det är ju inte öl/sprit;)... börjar man röka gräs bruka det i vissa fall sluta med tyngre droger! ganska onödigt tycker jag... Men rök ditt gräs du=)

Här har vi ett prakt exempel, på varför Chrizz ska låsa tråden!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
chrizz Administratör
14 september 2008 · 11 783 Inlägg

Jag tror jag tar och hänvisar till www.flashback.info för vidare diskussion i ämnet. smile

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang