hur kopplar man in sirenen man köpt.. 2 kablar hit 2 kablar dit?

Teljemo E.T phone home...
29 september 2008 · 212 Inlägg

Har gått o införskaffat en tuta.. den har 6 olika ljud.. skulle inte tro att man får använda dom.. men de e ändo kul..
vet bara inte hur man kopplar sånt..

så här ser det ut..

ett signalhorn och en styrenhet..
signalhornet och styrenheten ska kopplas ihop de e såna kabelskor så de e rätt enkelt även för mig att fatta.. hehe
...
Men enheten har även en svart och en röd kabel.. korta.. så att dom ska ta ström från typ stereon eller nåt sånt?..
eller var ska man ta ström till en sån här grejj??cool

thell_gti CORRADOÄLSKARE
29 september 2008 · 205 Inlägg

bild hade underlättat lite. men svart och röd bör ju vara plus och minus. prova sätt dom på batteriet vettja:D

Kolla min projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=1290219#p1290219
Teljemo E.T phone home...
29 september 2008 · 212 Inlägg

kan man förlänga dom kablarna med de man har hemma i samma tjocklek bara..
eller behövs det speciella kablar till 12v o så.. har bara "hushållskablar"..

Snoogiloo
29 september 2008 · 685 Inlägg

de går nog utmärkt att förlänga dom bara du gör det BRA. skravningen ska såklart inte kunna komma åt någon stans så att det bli kortis smile men skulle tro att du kopplar röd (plus) till tändningen så att styrenheten inte drar ström även om bilen är avstängd och svart (minus/jord) till jordning någon stans.

Teljemo E.T phone home...
29 september 2008 · 212 Inlägg

de e smart... ska man koppla in bakom stereon då eller?.. för där har jag för mig att jag kopplat en sladd som va från tändningen o en som va direkt ström..
eller var ska man hitta "tändnings stömmen"?

Sylwe
29 september 2008 · 143 Inlägg

ta inte allt för många ström "ätare" från samma säkring då kommer den gå till slut när du typ poppar å tutar samtidigt.skulle ta ström från något annat ställe

With bloody hands i cant deny
BMW 320i cabriolet "Ethirty6" (1994)
Teljemo E.T phone home...
29 september 2008 · 212 Inlägg

ok.. de låter klokt.. men var ska man koppla den då? så att den ligger på tändningen?

Teljemo E.T phone home...
30 september 2008 · 212 Inlägg

Opel astra F
de står 12v på kartongen till sirinen

skit samma.. jag kopplar från batteriet nu... o då kommer en ny fråga upp.. var brukar man hitta nåt hål för att få in sladden i coupen...???...

Senast redigerat av Teljemo (30 september 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang