Turbokonvertering S70

Danne_86
2 maj 2006 · 257 Inlägg

vad skiljer min från turbomodellen*2.5t* förutom grenrör, insugsrör, ic, turbon???
nämn allt ja behöver byta för att få en 2.5t motormässigt

tujbo
2 maj 2006 · 5 852 Inlägg

född med spett o slägga ser ja? Varför köpte inte herrn en turbo?

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
2 maj 2006 · 1 852 Inlägg

ojojoj... glöm det pojk allt förmycket för en orutinerad som du (no offence). dessutom är det praktiskt taget omöjligt genom besiktning om du inte kör den som ombyggt fordon.

man lever bara en gång så lev väl!
Danne_86
2 maj 2006 · 257 Inlägg

Bullo skrev:
ojojoj... glöm det pojk allt förmycket för en orutinerad som du (no offence). dessutom är det praktiskt taget omöjligt genom besiktning om du inte kör den som ombyggt fordon.

jag ska inte besikta med turbo

Danne_86
2 maj 2006 · 257 Inlägg

tujbo skrev:
född med spett o slägga ser ja? Varför köpte inte herrn en turbo?

för att han inte fick

Danne_86
2 maj 2006 · 257 Inlägg

ja undrar vilka delar ja ska byta för att få en 2.5t inget annat!
inget annat vill ja veta

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
2 maj 2006 · 1 852 Inlägg

Danne_86 skrev:

Bullo skrev:
ojojoj... glöm det pojk allt förmycket för en orutinerad som du (no offence). dessutom är det praktiskt taget omöjligt genom besiktning om du inte kör den som ombyggt fordon.

jag ska inte besikta med turbo

kul att byta motor 2 ggr varje år. och det är inte så lätt att du kan ta loss turboaggregatet och besiktiga...

man lever bara en gång så lev väl!
Sir_x
2 maj 2006 · 945 Inlägg

Men fan låt han testa. Herregud han ville veta vad som skulle bytas inte ha en predikan hurvida han BORDE köpt en turbo eller ej.

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
callook_skane Avstängd
2 maj 2006 · 257 Inlägg

byta motor, styrbox mm.... vet inte om det skiljer mellan lådan på turbo & vanliga. vissa har ju lite starkare låda i turbo modellerna samt drivaxlar. förutom de så får du köpa en turbo koppling om du inte gillar att byta koppling ett par gånger om året.

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta
MeloveGolf Vw trimmare
2 maj 2006 · 2 995 Inlägg

Sir_x skrev:
Men fan låt han testa. Herregud han ville veta vad som skulle bytas inte ha en predikan hurvida han BORDE köpt en turbo eller ej.

håller med dig....man lär sig av misstag dessutom smile....Men som sagt är en jäkla massa jobb du kan typa om du byter till en 2.5t motor helt istället så slipper man oroa sig för polis/Sbp.

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Sharky
2 maj 2006 · 10 287 Inlägg

Orkar inte beskriva rubbet för typ femtioelfte gången. Sök på forumet eller kolla på www.turboperformanceclub.com.

/Göran

Danne_86 skrev:
vad skiljer min från turbomodellen*2.5t* förutom grenrör, insugsrör, ic, turbon???
nämn allt ja behöver byta för att få en 2.5t motormässigt

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
IMÅP4CT
3 maj 2006 · 36 Inlägg

sattsa på att byta bil eller fixa en 2.5t motor med härva boxar med mera är nog lättaste men varför göra sånt i en ny bil?

Patrik1one
3 maj 2006 · 25 Inlägg

Jag har en A4 1,8 20V utan turbo det som skiljer turbon och min bil är  kolvarna,Bromsarna ,Samt det elektriska till motorn. ngt annat kommer jag inte på..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang