2 st sub i bilen!

enator
4 oktober 2008 · 2 Inlägg

Hej!
Har just nu en sub i bilen, Climax HAZARD 350. 12'' 350Watt.
Och ett slutsteg PS1200 4-kanals, 4x300 Watt.

Nu till min fråga. Funkar det att koppla in en till lika dan sub i bilen? Och blir det någon skillnad, vill ju ha lite mer tryck i bilen.

wieger
4 oktober 2008 · 511 Inlägg

Klart de går att ha fler basar än en. Du har väll fler utgångar på slutsteget gissar jag på i och med att de är 4x300 watt.

Skål för alkohol, orsaken och lösningen till alla livets problem!
enator
4 oktober 2008 · 2 Inlägg

Visst har jag det, tänkte bara på om det blir mycket skilnad om jag sätter in en till i bilen eller om det inte blir något märkbart? Är inte så duktig inom detta ämne.

High-Octane "Bilskadetekniker"
4 oktober 2008 · 276 Inlägg

jo det blir ganska stor skillnad.
jag har själv en 12" i bagagen å en 10" under handsfacket:)

_paulsson_
4 oktober 2008 · 35 Inlägg

jag körde på en bas innan o spelade 126,4 db. satte sen in 2 audiotop 12" o spelade 141,8, så visst hjälper det..    kolla på www.audiotop.nu.  där hittar du det mesta.

Chrysler 300C "bruksbilen." (2005)
luunggan
4 oktober 2008 · 956 Inlägg

_paulsson_ skrev:
jag körde på en bas innan o spelade 126,4 db. satte sen in 2 audiotop 12" o spelade 141,8, så visst hjälper det..    kolla på www.audiotop.nu.  där hittar du det mesta.

Men då beror det nog till stor del på basarna med.
I teorin ska du spela dubbelt så högt med en till bas dvs 3db, så du ska märka skillnad. Antar då att du kör basarna bryggat på ditt steg, 1 bas på 2 kanaler.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang